;
coinex

تولید محتوای آنلاین با هوش مصنوعی جایگزین نویسندگان می‌شود!

طبق جدیدترین اخبار منتشر شده، در آینده تولید محتوای آنلاین با هوش مصنوعی انجام می‌شود. کارشناسان در مورد جایگزینی نویسندگان با هوش مصنوعی هشدار داده‌اند.

طبق جدیدترین گزارش‌های منتشر شده از کارگروه اجرای قانون اروپایی یوروپل (Europol)، این نهاد هشدار داده است که حدود 90 درصد محتوای منتشر شده آنلاین در فضای مجازی، تا سال 2026، با تکنولوژی هوش مصنوعی تولید و منتشر خواهند شد.

در ادامه گزارش این کارگروه به این نکته مهم اشاره شده است که به دلیل اینکه ممکن است در حال حاضر نیز تولید محتوای آنلاین با هوش مصنوعی انجام شده باشد، بهتر است هر محتوایی را که در فضای مجازی می‌بینید، باور نکنید.

این گزارش تایید می‌کند که در آینده نیز رسانه‌ها به فعالیت تولید محتوای آنلاین با هوش مصنوعی ادامه داده و محتوایی را کار می‌کنند که توسط این تکنولوژی تهیه یا دستکاری شده است. در نتیجه مخاطبان و کاربران فضای مجازی باید به شدت مراقب اینگونه محتوا باشند.

بیشتر بخوانید: گسترش تصاویر فراتر از کادر با هوش مصنوعی ؛ DALL-E سبک نقاشی را شناسایی می‌کند!

تولید محتوای آنلاین با هوش مصنوعی

این کارگروه در ادامه گزارش خود به علت مراقبت کاربران در مقابل محتوای تولید شده با هوش مصنوعی اشاره کرده است و اعلام نموده که به دلیل اینکه بعضی از محتواهای تولید شده با هوش مصنوعی در حوزه بازی و خدمات مربوط به ارتقای کیفیت زندگی است، افزایش رسانه‌های متکی بر تولید محتوا با هوش مصنوعی، احتمالاً باعث افزایش انتشار اطلاعات نادرست خواهد شد که این امر بر زندگی افراد جامعه تاثیر خواهد گذاشت.

آیا انتشار چنین هشدارهایی در مورد هوش مصنوعی می‌تواند تهدیدی بر علیه برخی مشاغل مرتبط با حوزه تولید محتوای آنلاین باشد؟ اگر خبر تولید محتوای حدوداً 90 درصدی تا سال 2026 با هوش مصنوعی، واقعاً صحیح باشد، تکلیف نویسندگان و تولیدکنندگان محتوای آنلاین چه خواهد بود؟

تولید محتوای آنلاین با هوش مصنوعی

تعدادی از کارشناسان به آمار 90 درصدی که در گزارش کارگروه اجرای قانون اروپایی یوروپل (Europol) آمده است، با شک و تردید نگاه می‌کنند و عقیده دارند با وجود اینکه تا حد زیادی کاربران به ربات‌ها عادت کرده‌اند، اما باور کردن آمار بزرگ 90 درصدی کمی دشوار خواهد بود.

این کارشناسان با وجود تایید توانمندی‌های هوش مصنوعی در تولید محتوای شبیه به محتوای تولید شده توسط انسان، رسیدن به آمار 90 درصد را دشوار می‌دانند. آن‌ها عقیده دارند که در صورت باور این آمار باید بر این نظر باشیم که تقریباً تمام محتوایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، احتمالاً تولید شده توسط هوش مصنوعی و ربات‌ها خواهد بود.

در حال حاضر نیز، کاربران فضای مجازی محتواهای موجود در دنیای دیجیتال را مورد اعتبارسنجی برای صحت آن‌ها قرار می‌دهند. گاهی اوقات حتی پیگیری کاربران در مورد محتوای منتشر شده، بیشتر بوده و به حقیقت و درستی آن فکر می‌کنند. حال اگر تولید محتوا با هوش مصنوعی انجام شود، می‌تواند صحت آن‌ها را به عقیده برخی منتقدان، زیر سوال برده و شرایط را پیچیده کنند. با این حال سرعت توسعه دنیای دیجیتال به صورت سرسام‌آوری سریع بوده و شاید بهتر است آماده تغییرات بزرگی در این موضوع باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تولید محتوای آنلاین با هوش مصنوعی و جایگزینی آن با نویسندگان محتوا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر