;
coinex

قابلیت ویرایش چهره افراد به هوش مصنوعی DALL-E آمد

DALL-E در ابتدا قابلیت ویرایش چهره افراد را در هوش مصنوعی غیرفعال کرده بود، اما اخیرا، خبرهایی از فعال شدن این قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی به گوش می‌رسد.

پس از اینکه OpenAI در ابتدا، قابلیت ویرایش چهره در هوش مصنوعی DALL-E را غیرفعال کرد، امروز اعلام کرد کاربرانی که به DALL-E 2 دسترسی دارند، می توانند چهره افراد را به منظور ویرایش آن‌ها با استفاده از سیستم تولید تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی آپلود کنند. پیش از این، OpenAI فقط به کاربران اجازه می‌داد صرفاً با چهره‌های ساختگی نزدیک به واقعیت کار کنند و آن‌ها را به اشتراک بگذارند. آپلود هر عکسی که ممکن بود یک شخص واقعی را به تصویر بکشد، از جمله عکس‌های افراد مشهور و چهره‌های عمومی را ممنوع کرده بود.

بیشتر بخوانید:

قابلیت ویرایش چهره افراد در هوش مصنوعی DALL-E

شرکت OpenAI ادعا می‌کند که در راستای بهبود سیستم ایمنی هوش مصنوعی خود، ویژگی ویرایش چهره را به حداقل پتانسیل آسیب‌رسانی از طرف دیپ‌فیک‌ها رسانده و همچنین تلاش برای ایجاد محتوای جنسی، سیاسی و خشونت آمیز را امکان ناپذیر کرده است.

این شرکت در ایمیلی به مشتریان نوشت: «بسیاری از شما به ما گفته‌اید که دلتان برای استفاده از DALL-E برای تولید تصاویر خیالی از لباس‌ها و مدل‌های مو و ویرایش پس‌زمینه عکس‌های خانوادگی تنگ شده است. یک جراح زیبایی و ترمیمی به ما گفت که از DALL-E برای کمک به بیمارانش در تجسم نتایج استفاده می‌کرده است. فیلمسازان نیز به ما گفته‌اند که قصد دارند که بتوانند تصاویر برخی صحنه‌ها را با افراد ویرایش کنند تا به سرعت بخشیدن به فرآیندهای خلاقانه آن‌ها کمک کنند… بنابراین ما تکنیک‌های جدید تشخیص و واکنش را برای جلوگیری از سوء استفاده ایجاد کردیم.»

ویرایش چهره افراد

تغییر در سیاست لزوماً دروازه‌های جدیدی را به سوی یک کسب و کار باز نمی‌کند. شرایط خدمات OpenAI همچنان به سیاست ممنوعیت آپلود تصاویر افراد بدون رضایت آن‌ها یا تصاویری که کاربران حق استفاده از آن‌ها را ندارند ادامه خواهد داد، اگرچه مشخص نیست که این شرکت از لحاظ تاریخی تا چه اندازه در اجرای این سیاست‌ها موفق بوده است.

در هر صورت، این یک آزمایش واقعی برای فناوری فیلتر OpenAI خواهد بود که برخی از مشتریان در گذشته بیش از حد روی آن حساس بودند و تا حدودی از عملکرد نادرست آن شکایت داشتند. دیپ‌فیک‌ها نیز انواع مختلفی دارند، از عکس‌های جعلی تعطیلات گرفته تا روسای جمهور کشورهای جنگ زده را شامل می‌شود. بنابراین به‌کارگیری سیاست‌های جلوگیری از سوءاستفاده که در برخی موارد ریسک‌های بسیار بالایی دارند، یک نبرد بی پایان خواهد بود.

بدون شک OpenAI، که از حمایت مایکروسافت و شرکت‌های عظیم سرمایه‌گذاری قابل توجه از جمله Khosla Ventures برخوردار است، تمایل دارد تا از بحث و جدل مرتبط با  Stability AI’s Stable Diffusion اجتناب کند، این یک سیستم تولید تصویر در قالب منبع باز بوده که بدون هیچ محدودیتی در دسترس است. طبق گزارشات منتشرشده اخیر، طولی نکشید که فناوری Stable Diffusion، که می‌تواند تصاویر چهره را نیز ویرایش کند، توسط برخی برای ایجاد دیپ‌فیک‌های توافق‌نشده پورنوگرافیک از افراد مشهوری مانند اما واتسون استفاده شد.

تا کنون، OpenAI خود را به عنوان جایگزینی مناسب برای برندهای فعال در زمینه هوش مصنوعی پایدار و بدون محدودیت قرار داده است. با محدودیت‌هایی که در مورد ویژگی جدید ویرایش چهره برای DALL-E 2 قرار داده، این شرکت در حال حفظ وضعیت موجود است. DALL-E 2 در نسخه بتایی که صرفاً با دعوت شخصی قابل استفاده بوده، موجود است. در اواخر اوت (اوایل شهریور)، OpenAI اعلام کرد که بیش از یک میلیون نفر از این سرویس استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره قابلیت ویرایش چهره افراد در هوش مصنوعی DALL-E چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: techcrunch

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر