;
coinex

گزارش الیپتیک : پولشویی 4 میلیارد دلاری از طریق DEXها صورت گرفته است!

شرکت تجلیلی الیپتیک گزارشی از پولشویی کلاهبرداران ارزهای دیجیتال منتشر نمود. طبق این گزارش، پولشویی 4 میلیارد دلاری عمدتاً از طریق DEXها صورت گرفته است.

شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای Elliptic گزارش جدیدی تحت عنوان “کلاهبرداری‌های زنجیره‌ای 2022” منتشر کرده است. در این گزارش اشاره شده است که مجرمان سایبری از سال 2020 مشغول استفاده از DEXها، پل‌ها و مبادلات سکه‌ای بوده‌اند. آن‌ها از این روش‌ها 4 میلیارد دلار پولشویی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: بهترین توکن های NFT کدامند؟

پولشویی 4 میلیارد دلاری رمزارزها

به عقیده الیپتیک صرافی‌های غیرمتمرکز در حالت عمومی به صورت قانونی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما هکرها از آن‌ها برای اقداماتی نظیر سرقت، کلاهبرداری، راه‌اندازی سرویس‌های دارک وب (Dark Web) و طرح‌های پانزی نیز استفاده کرده‌اند.

محققان شرکت تحلیلی Elliptic اعلام کردند که بخش زیادی از پولشویی 4 میلیارد دلاری رمزارزها از طریق ابزارهای رمزنگاری محبوب صورت گرفته است. سخنگوی الیپتیک در گفتگو با The Block گفت:

الیپتیک اعتقاد ندارد که تنها مورد کاربردی استفاده از DEXها کلاهبرداری‌های دیجیتالی است، در واقع، برعکس این موضوع صادق است. صرافی‌های غیرمتمرکز اغلب توسط کاربران قانونی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما Elliptic وجوه غیرقانونی مرتبط با DEXها را ردیابی کرده است.

پولشویی از طریق پل‌های زنجیره‌ای

محققان الیپتیک در گزارش خود از یافته‌هایشان برای هر یک از ابزارهای بلاک چین رونمایی کرده‌اند. الیپتیک اعلام کرد که DEXها از سال 2020 انتقال 1.2 میلیارد دلار دارایی‌های غیرقانونی را تسهیل کرده‌اند. DEXها پروتکل‌هایی هستند که به کاربران اجازه می‌دهند تا سفارشات خرید و فروش را با کمک قراردادهای هوشمند اجرا کنند.

گزارش الیپتیک : پولشویی 4 میلیارد دلاری از طریق DEXها صورت گرفته است!

Elliptic اعلام کرد که استفاده از DEXها توسط مجرمان ارتباط نزدیکی با سوءاستفاده در فضای غیرمتمرکز مالی (DeFi) و هک صرافی‌های غیرمتمرکز دارد. پل‌های زنجیره‌ای متقاطع دومین ابزاری هستند که توسط Elliptic در بین مجرمان محبوبیت پیدا کردند. محققان الیپتیک گزارش دادند که از سال 2020 مجرمان نزدیک به 750 میلیون دلار پول غیرقانونی را از طریق کراس چین بریج‌ها منتقل کرده‌اند.

این پل‌ها به کاربران اجازه می‌دهد که دارایی‌ها را از بین شبکه‌های بلاک چین انتقال دهند. اکثریت قریب به اتفاق دارایی‌های غیرقانونی که از طریق پل‌ها جابجا می‌شوند. حدود 540 میلیون دلار از وجوه غیرقانونی از طریق RenBridge، پل زنجیره‌ای متقابل بین بیت کوین و اتریوم منتقل شده است.

پولشویی از طریق معامله ارزهای دیجیتال

گزارش الیپتیک نشان می‌دهد که مجرمان از ابزارهای مبتنی بر بلاک چین نظیر DEXها و پل‌ها عمدتاً برای پولشویی یا مخفی کردن فعالیت‌های زنجیره‌ای خود استفاده می‌کنند؛ بنابراین دستگیری آن‌ها دشوارتر است. هر دوی این استراتژی‌ها مسیر تراکنش‌ها را مبهم کرده و تحقیقات را دشوارتر می‌کنند.

سومین ابزاری که کلاهبرداران از آن برای پولشویی 4 میلیارد دلاری استفاده کردند، مبادلات سکه‌ها و خدمات مبادله ارزهای دیجیتال (بدون نیاز به KYC) است. این موضوع به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون افتتاح حساب دارایی‌ها را هم در داخل و در میان بلاک‌چین مبادله کنند. به گفته Elliptic، مبادلات سکه‌های دیجیتالی اغلب در انجمن‌های جرایم سایبری روسیه تبلیغ می‌شود. مبادلات سکه‌ها حدود 1.2 میلیارد دلار از کلاهبرداری‌های غیرقانونی را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پولشویی 4 میلیارد دلاری در فضای رمزارزها چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: theblock

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر