;
coinex

تغییر موضع ایلان ماسک ؛ «توییتر را می‌خرم!»

ایلان ماسک که با ماجرای خرید توییتر جنجال بزرگی به پا کرد حال نامه‌ای به دادگاه تسلیم کرده که حاکی از تمایل او به خرید توییتر است. اما علت تغییر موضع ایلان ماسک چیست؟

ایلان ماسک با ارسال نامه‌ای محرمانه به دادگاه خواستار موافقت با قرارداد خرید 44 میلیارد دلاری توییتر شده است. این بدان معنا است که احتمالا ماسک از نزاع بر سر تعداد اکانت‌های فیک با توییتر منصرف شده است.

بیشتر بخوانید: موافقت سهامداران توییتر با پیشنهاد ایلان ماسک ؛ از توییتر اصرار و از او انکار!

تغییر موضع ایلان ماسک

مستندات مربوط پرونده که جزئیات اطلاعاتی آن نیز منتشر شده حاکی از آن است که ایلان ماسک به طور ناگهانی تغییر موضع داده است. نکته مهم اینکه بلافاصله بعد از انتشار این خبر، ارزش سهام توییتر حدود حدود 12.7 درصد افزایش یافته و در ساعاتی تا 22 نیز اوج گرفت.

در حالی که چند ماه پیش، ایلان ماسک اعلام کرده بود که از خرید توییتر منصرف شده است، مدارک جدید نشان می‌دهد که او تغییر موضع داده و قصد دارد معامله را دقیقا با همان شرایط اولیه پیش ببرد و مالک این شبکه اجتماعی شود.

تغییر موضع ایلان ماسک ؛ «توییتر را می‌خرم!»

در نامه محرمانه‌ای که ایلان ماسک به دادگاه تحویل داده است، به این موضوع اشاره کرده که معامله را با شرایط اولیه ادامه خواهد داد. این در حالی است که توییتر بعد از انصراف ماسک از خرید این شبکه اجتماعی، شکایتی علیه او تنظیم کرد. یکی از خسنگویان توییتر تایید کرده که ماسک برای انعقاد قرارداد با همان شرایط نامه‌ای به SEC ارسال کرده و می‌خواهد توییتر را با قیمت هر سهم 54.20 دلار خریداری کند.

ماسک در ابتدای امر با خرید توییتر در ماه آپریل با این قیمت مواقت کرده بود اما در ماه جولای با پیش کشیدن بحث تعداد حساب‌های فیک این شبکه اجتماعی، کوشید قرارداد را ملغی کند یا حداقل با قیمتی پایین‌تر خرید را انجام دهد.

این احتمال وجود دارد که تغییر موضع مجدد ایلان ماسک به این دلیل باشد که وکلای وی به این نتیجه رسیده‌اند در این دعوی بازنده خواهد شد و به همین دلیل پیش‌دستی کرده‌اند تا بازنده از میدان خارج نشوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی تغییر موضع ایلان ماسک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر