;
coinex

احضار افشاگر توییتر توسط ایلان ماسک به دادگاه ؛ جدیدترین تاکتیک مالک تسلا برای خروج از معامله!

احضار افشاگر توییتر توسط ایلان ماسک به دادگاه برای خروج از معامله خرید توییتر است. به این منظور تیم حقوقی ماسک رییس تیم امنیتی سابق توییتر را به دادگاه احضار کرده است.

با نزدیک شدن به تاریخ دادگاه توییتر، تیم حقوقی ایلان ماسک احضاریه‌ای را برای پیتر “ماج” زاتکو، رئیس سابق تیم امنیتی توییتر ارسال کرد، او شکایتی را هفته گذشته علیه این شرکت ارائه کرده بود. در این شکایت، زاتکو ادعا می‌کند که در توییتر شاهد «قصورات فاحش، سهل‌انگاری، جهل عمدی، تهدید علیه امنیت ملی و دموکراسی» بوده است، همچنین طبق ادعای او توییتر تلاش کرده است تا عملکرد درونی کثیف خود را از نظارت‌کنندگان و سرمایه‌گذاران پنهان کند.

زاتکو، یک محقق امنیتی معتبر است که در سال 2020 پس از اینکه هکرها به وسیله یک تبلیغ پروژه کلاهبرداری ارزهای دیجیتال به مجموعه‌ای از حساب‌های کاربری پرمخاطب توییتر از جمله جو بایدن و ایلان ماسک دسترسی پیدا کردند؛ به این شرکت پیوست. او در ژانویه (دی ماه 1400) توسط پاراگ آگراوال، که جایگزین جک دورسی به عنوان مدیر اجرایی شرکت شد، اخراج شد.

تیم ماسک به دنبال تودیع مجموعه گسترده ای از اسناد از زاتکو است، به این امید که بتواند شانس پیروزی در پرونده خود را قبل از دادگاه 17 اکتبر (25 مهر ماه) در دادگاه عمومی ایالت دلاور تقویت کند. زاتکو همچنین با توجه به شکایت یک افشاگر، احضاریه‌ای از کنگره دریافت کرد و ماه آینده در کمیته قضایی مجلس سنا حاضر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: توسعه‌دهندگان در حال کار بر روی اضافه شدن بخش پادکست به توییتر هستند

احضار افشاگر توییتر توسط ایلان ماسک

در این پرونده، تیم حقوقی ماسک همه چیز را درخواست کرده است، از جمله می‌توان به هرگونه اسناد یا ارتباطات مرتبط با تأثیر اسپم بر تجارت توییتر و استفاده آن از mDAU به عنوان یک معیار کلیدی اشاره کرد. آن‌ها شبکه گسترده‌ای را ایجاد کرده‌اند و همچنین درباره آسیب‌پذیری‌های امنیتی، جاسوسان خارجی شاغل در توییتر یا «تلاش‌های توییتر برای پنهان کردن آسیب‌پذیری‌های امنیتی خود از سرمایه‌گذاران، تنظیم‌کننده‌ها و یا عموم مردم» ادعاهایی را مطرح کرده‌اند.

علاوه بر نگرانی‌های امنیتی، زاتکو فراتر از حوزه تخصصی خود رفته تا از نگرانی‌های ماسک در مورد تعداد ربات‌ها در توییتر حمایت کند. در حالی که ماسک تلاش می کند توافق خود برای خرید توییتر به قیمت 44 میلیارد دلار را بر هم بزند، ثروتمندترین مرد جهان بارها به مشکل این پلتفرم با ربات‌ها اشاره کرده است و ادعا می‌کند که این شرکت کل مقدار اکانت‌های هرزنامه و غیرانسانی روی این پلتفرم را به اشتباه اعلام می‌کند تا خود را به نوعی در کنترل این مشکل موفق‌تر نشان دهد.

احضار یک افشاگر توسط ایلان ماسک
احضار افشاگر توییتر توسط ایلان ماسک

بخشی از پیچیدگی پرونده این است که ماسک توییتر را متهم کرده است که به دروغ ادعا می کند که درصد کل ربات ها در این پلتفرم کمتر از 5  درصد است. در واقعیت، توییتر تنها از رقم 5 درصد باید زمانی استفاده می‌کند که در مورد درصد ربات‌ها در یک بخش خاص از کاربران صحبت می‌کند: چیزی به نام mDAU که مخفف «کاربران فعال روزانه قابل کسب درآمد» است. این شرکت می‌گوید که کمتر از 5 درصد از mDAU از ربات‌ها تشکیل شده است.

توییتر می‌گوید که به طور فعال ربات‌ها و حساب‌های اسپم را از معیار mDAU خود فیلتر می‌کند، که این معیار را به چیزی تبدیل کرده است که به تبلیغ‌کنندگان این احساس را بدهد که با تبلیغات می‌توان به سلیقه انسان‌ها دسترسی پیدا کرد. معیار ارائه شده توییتر چیزی عجیب و غیر استاندارد است که بسیار گیج‌کننده نیز خواهد بود و با اختلاط مکرر این دو معیار توسط ماسک (مبنای کاربر در کل در مقابل مبنای کاربر با اکثر حساب‌های اسپم فیلتر شده) از لحاظ علمی نیز گیج‌کننده‌تر شده است.

ماسک در نامه‌ای که به شرکت اعلام می‌کرد می‌خواهد معامله را فسخ کند، به طور خاص در مورد معیار mDAU اظهار نظر کرد و ادعا کرد که سوء ظن‌های او به یک نتیجه نامطلوب خواهد رسید که به او اجازه می‌دهد تا معامله را فسخ کند. برای تایید این امر باید گفت که، توییتر قبلاً به اشتباه محاسبه mDAU نیز اعتراف کرده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره احضار افشاگر توییتر توسط ایلان ماسک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: techcrunch

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر