;
coinex

تولید تراشه‌های 1.4 نانومتری سامسونگ از 2027 آغاز می‌شود

کره‌ای‌ها در صنعت تولید تراشه اهداف بلندمدتی را درنظر گرفته‌اند و قرار است از سال 2027 تولید تراشه‌های 1.4 نانومتری سامسونگ وارد فاز اولیه طراحی و ساخت شود.

سامسونگ یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه در جهان است که بر روی پیشرفت این فناوری کار می‌کند. در رویداد Samsung Foundry Forum 2022، سامسونگ از تولید تراشه‌های 2 و 1.4 نانومتری در سال‌های آینده خبر داد.

بیشتر بخوانید:‌ پیشرفت چشمگیر تراشه تنسور G2 نسبت به نسل قبل

روند تولید تراشه‌های 1.4 نانومتری سامسونگ

قبل از حرکت به سمت ساخت تراشه‌های 2 نانومتری و 1.4 نانومتری، سامسونگ شروع به تولید انبوه تراشه‌های 3 نانومتری با فناوری GAA کرد. فناوری GAA روش طراحی پایه‌های ترانزیستور را متحول می‌کند و راندمان انرژی را به طور چشمگیری بهبود می‌بخشد. نسل دوم این تراشه‌ها سال آینده وارد بازار خواهد شد.

تولید تراشه‌های 1.4 نانومتری سامسونگ از 2027 آغاز می‌شود

به گفته سامسونگ، نسل دوم تراشه‌های 3 نانومتری تا 20 درصد ترانزیستورهای کوچک‌تری خواهند داشت که در نتیجه تراشه‌های کوچک‌تر و کم‌مصرف‌تر برای گوشی‌های هوشمند، پوشیدنی‌ها و رایانه‌های شخصی تولید می‌شود. در سال 2025، نسل بعدی تراشه‌های 3 نانومتری با فرآیند SF3P+ وارد بازار می‌شود.

سامسونگ اعلام کرده است که در سال 2025 تولید تراشه‌های 2 نانومتری را آغاز خواهد کرد. در این زمان، کره‌ای‌ها به سراغ فناوری “Backside Power Delivery” برای تراشه‌ها می‌روند که امکان ارتباط و انتقال نیرو را در دو قسمت تراشه فراهم می‌کند. این کار عملکرد کلی تراشه را بهبود می‌بخشد و حتی اینتل هم می‌خواهد در سال 2024 به سمت توسعه این فناوری حرکت کند.

تولید تراشه‌های 1.4 نانومتری سامسونگ از 2027 آغاز می‌شود

پس از تراشه‌های 2 نانومتری، سامسونگ به سراغ نمونه‌های 1.4 نانومتری می‌رود. تولید انبوه این تراشه‌ها در سال 2027 آغاز می‌شود، اما کره‌ای‌ها هنوز در مورد پیشرفت این لیتوگرافی صحبتی نکرده‌اند، با این حال، بحث طراحی و  ساخت آن‌ها پابرجاست.

کره ای‌ها همچنین در حال بهبود فناوری همجوشی ناهمگن 2.5D/3D خود هستند. فناوری بسته‌بندی سه بعدی X-Cube سامسونگ با اتصال micro-bump در سال 2024 وارد بازار خواهد شد و در سال 2026 باید منتظر فناوری X-Cube 3D بدون ضربه باشیم. سامسونگ همچنین ظرفیت تولید تراشه خود را تا سال 2027 نسبت به سال 2022 سه برابر بیشتر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تولید تراشه‌های 1.4 نانومتری سامسونگ چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر