;
coinex

برنده نوبل ادبیات 2022 معرفی شد

آکادمی علوم سوئد لحظاتی پیش رسما برنده نوبل ادبیات 2022 را معرفی کرد. این جایزه یکی از مهمترین جوایز ادبی دنیا محسوب می‌شود.

آکادمی نوبل لحظاتی پیش برنده جایزه نوبل ادبیات 2022 را معرفی کرد و بر این اساس آنی ارنو نویسنده 82 ساله اهل فرانسه، به خاطر «برای شجاعت و تیزهوشی واقع‌بینانه‌ای که به واسطه آن ریشه‌ها، بیگانگی‌ها و محدودیت‌های جمعی حافظه شخصی را کشف می‌کند». شایسته دریافت جایزه ادبیات نوبل 2022 شناخته شده است.

بیشتر بخوانید:‌ آغاز فصل نوبل 2022 [+زمان اهدای جوایز هر بخش]

برنده نوبل ادبیات 2022

از مهمترین آثار آنی ارنو باید به «شرم»، «یک زن»، «جایگاه»، «آن دختر دیگر» اشاره کرد. کتاب «جایگاه» در سال ۱۹۸۴ جایزه ادبی «رنودو» را نیز برای این نویسنده به ارمغان آورد.

ارنو عموم آثار خود را در قالب خودزندگی‌نامه می‌افریند و اولین کتابش را در سال 1974 به نام محفظه‌های خالی منتشر کرد. البته شهرت او با انتشار کتاب سال‌ها در سال 2008 بین‌المللی شد، کتابی که در سال 2017 به زبان انگلیسی نیز ترجمه شد.

برنده نوبل ادبیات 2022 معرفی شد

برخی از مهمترین آثار خانم آرنو از جمله شرم، دختر دیگر، یک زن و … توسط ناشران ایرانی به فارسی ترجمه شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار دارند.

به این ترتیب خانم آرنو هفدهمین زن برنده نوبل و پنجمین زن در 10 سال اخیر بعد از آلیس مونرو (2013)، سویتلانا آلکسیویج (2015)، اولگا توکارچوک (2018) و لوییز گلیک (2020) است.

گفتنی است جایزه نوبل ادبیات در سال گذشته به عبدالرزاق گورنا نویسنده تانزانیایی رسیده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره برنده نوبل ادبیات 2022 چیست؟ آیا شما هیچ یک از آثار خانم ارنو را مطالعه کرده‌اید؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر