;
coinex

آتش سوزی در پارک ارم تهران/ علت حریق در پارک ارم چه بود؟ عمدا یا سهوا، مساله این است! [+ فیلم]

آتش سوزی در پارک ارم تهران این روزها به یکی از اتفاقات جنجال برانگیز روزهای اخیر در شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. اما علت حریق در هتل خرم پارک ارم چه بود و آیا این آتش سوزی عمدی بود؟ در ادامه با تکراتو همراه باشید.

چند روز پیش ساختمانی در پارک ارم دچار آتش‌سوزی گسترده شد اما علت این آتش سوزی در پارک ارم تهران چه بود؟ در ادامه فیلم آتش سوزی در پارک ارم تهران را ببینید.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران، دو روز گذشته درباره حریق در پارک ارم تهران به خبرنگاران گفت: «بخشی از پارک ارم در غرب تهران دقایقی پیش آتش گرفت.»

بیشتر بخوانید:

آتش سوزی در پارک ارم تهران ؛ علت چه بود؟

آتش سوزی در پارک ارم تهران ؛ علت چه بود؟
آتش سوزی در پارک ارم تهران ؛ علت چه بود؟

به گزارش تکراتو و به نقل از همشهری آنلاین جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران از اطفا حریق در یک ساختمان قدیمی چهار طبقه در پارک ارم خبر داد و گفت:

بخشی از پارک ارم در غرب تهران دقایقی پیش آتش گرفت.

وی در ادامه دلیل این حریق و آتش سوزی گسترده را این چنین بیان کرد: «در محوطه پارک ارم یک ساختمان قدیمی چهار طبقه که متروکه بود، به‌دلیل بی‌احتیاطی کارگران از قسمت سقف دچار حریق شد و بر همین اساس دود زیادی آن محدوده را فراگرفت».

بلافاصله دو ایستگاه به محل حادثه اعزام شد و در حال حاضر حریق اطفا شده است. این ساختمان در محل تردد شهروندان قرار ندارد و خوشبختانه هیچ مصدومی بر جای نماند.

در ادامه ویدیو حریق در ساختمان پارک ارم تهران را ببینید:

خبرگزاری ایسنا در سرمقاله خود «ساختمانی که در پارک ارم سوخت چه هویتی داشت؟» این چنین گفت:

روابط عمومی پارک ارم نیز گفته که هتل ارم (خرم) که روز جمعه پانزدهم مهرماه در آتش سوخت، از دو هفته پیش به دلیل ناایمن بودن، در دست تخریب بود.

ساختمان این هتل در اوایل دهه پنجاه شمسی، همزمان با پارکی تفریحی از سوی «رحیم علی خرم» ساخته شد که نام این مجموعه پس از انقلاب به «ارم» تغییر کرد. هتل خرم در ضلع غربی دریاچه‌ای هشت هکتاری ساخته شده بود که پس از انقلاب به همراه مجموعه پارک تفریحی خرم (ارم) مصادره و به تملک بنیاد مستضعفان درآمد.

هتل خرم با زیربنایی به وسعت ۱۵ هزار متر مربع و در چهار طبقه، نمایی دایره‌ای شکل داشت که دارای ۱۷۰ اتاق و سوئیت بود. بنا بر اعلام مجموعه ارم این هتل بیش از دو دهه بود که بدون استفاده متروک مانده بود و بارها از بنیاد مستضعفان خواسته شده بود برای مرمت و استفاده دوباره از این هتل، با توجه به محدودیت فضای اقامتی در تهران، اقدام کند.

آتش سوزی در هتل خرم پارم ارم
آتش سوزی در هتل خرم پارم ارم

همشهری آنلاین در مقاله دیگری تحت عنوان «آتش سوزی هتل پارک ارم عمدی بود؟ | ماجرای هتل خرم چیست؟» به مساله عمدی یا سهوی بودن آتش سوزی در پارک ارم تهران پرداخت و چنین نوشت: «روابط عمومی پارک ارم با بیان اینکه هتل خرم که روز جمعه پانزدهم مهرماه ۱۴۰۱ در آتش سوخت، سال‌ها بدون استفاده در کنار دریاچه پارک ارم متروک مانده بود، اعلام کرد: این هتل از دو هفته پیش به دلیل ناایمن بودن، در دست تخریب بود.»

این رسانه در ادامه نوشت، مجموعه ارم دهم مهرماه ۱۴۰۱ در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود:

ناایمن بودن سازه هتل فرسوده ارم، نبود تاسیسات آتش‌نشانی وعدم استحکام آن به ‌گونه‌ای بوده که متولیان ناظر ساختمانی پس از چندین مورد بازدید، طی ۳ اخطار کتبی در سال جاری تاکید داشتند که نگهداری این بنا دارای مخاطرات جانی و مالی برای مراجعین به این مجتمع تفریحی است.

مدیریت مجموعه ارم به منظور جلوگیری از هرگونه آسیب و مخاطرات جانی و مالی به شهروندان و همچنین باتوجه به قرار نداشتن این بنا در لیست بناهای ثبت میراث فرهنگی، عملیات تخریب این سازه قدیمی را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر