;
coinex

انتقاد پاول دورف از امنیت واتساپ ؛ این پیامرسان را حذف کنید!

انتقاد پاول دورف از امنیت واتساپ خبرساز شد. مدیرعامل تلگرام با انتشار پستی مبنی بر نا‌امن بودن فضای واتساپ گفت، کاربران با نصب واتساپ تمام اطلاعاتشان را در دسترس هکرها قرار می‌دهند.

تلگرام یکی از اصلی‌ترین رقیب‌های واتساپ محسوب می‌شود که طرفداران زیادی هم تا پیش از فیلترینگ در ایران داشت. از زمان فیلترشدن تلگرام و کوچ ناگزیر مخاطبانش به فضای واتساپ، کاربران به ناامن بودن این پلتفرم تردید داشتند و نظرات متفاوتی درباره ایمن نبودن آن منتشر شد. حالا انتقاد پاول دورف از امنیت واتساپ خبری است که این روزها در بین کاربران فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرده است.

بیشتر بخوانید: تحریم وزیر ارتباطات توسط آمریکا ؛‌ زارع‌پور هم به لیست وزارت خزانه‌داری آمریکا اضافه شد

انتقاد پاول دورف از امنیت واتساپ

این اولین بار نیست که کاربران با انتقاد پاول دورف از امنیت واتساپ مواجه می‌شوند. پاول دورف مدیر عامل و موسس تلگرام به تازگی پستی را در کانال شخصی‌اش منتشر کرده و از کاربران خواسته تا واتساپ را پاک کنند. موسس تلگرام در این پست بیان داشت که هکرها از طریق واتساپ می‌توانند به تمام اطلاعات داخل گوشی شما دسترسی داشته باشند.

پاول دورف توضیح می‌دهد که سرقت اطلاعات در واتساپ از طریق یک مشکلی امنیتی امکان‌پذیر بوده است،‌اما واتساپ اطلاع داده که اخیرا توسط تیم امنیتی واتساپ برطرف شده است. مسئله‌ای که دورف آن را نپذیرفته و ادعا می‌کند که این مشکلات امنیتی بزرگ حتی با به‌روزرسانی و دانلود آخرین نسخه از این پلتفرم همچنان برقرار خواهند بود و از بین نخواهد رفت.

انتقاد پاول دورف از امنیت واتساپ

موسس تلگرام اضافه می‌کند: «با وجود این آسیب‌پذیری هکرها برای کنترل کامل گوشی کاربران، فقط باید یک ویدیو مخرب به آن‌ها ارسال کرده یا تماس تصویری برقرار می‌کردند.»

مدیرعامل تلگرام می‌گوید مشکلات امنیتی واتساپ از سال 2017 آغاز شده و هرساله یک مشکل امنیتی دقیقا مانند این مورد جدید، در واتساپ کشف شده است. او در پستش نوشت:

«بنابراین، هر سال در مورد مشکلی گزارش داده می‌شود که با وجود آن، واتساپ تمام اطلاعات کاربران خود را در معرض خطر قرار داده است. یعنی تقریبا کاربران همیشه باید انتظار یک نقص امنیتی جدید را داشته باشند. این مسائل چندان تصادفی و اتفاقی نیستند، بلکه بَک‌دُرهای برنامه‌ریزی شده‌ای هستند. اگر یک بَک‌دُر کشف و حذف می‌شود، یک نمونه دیگر اضافه خواهد شد.»

سپس دورف به گزارش‌هایی که از هک شدن گوشی جف بزوس منتشر شده بود اشاره کرد و گفت حتی اگر ثروتمندترین فرد جهان هم باشید با نصب واتساپ، تمام اطلاعاتتان را در دسترس هکرها قرار می‌دهید.

در ادامه مدیرعامل تلگرام می‌گوید که این پلتفرم بیش از 700 میلیون کاربر فعال دارد که روزانه 2 میلیون کاربر جدید به آن اضافه می‌شود و این درحالی‌ست که فشاری بر استفاده از تلگرام بر آنها وارد نیست و به کاربران توصیه کرد، چون از این پیامرسان شرکت متا 13 سال به عنوان یک ابزار جاسوسی و کنترل استفاده شده از آن دوری کنند. به نظر می‌رسد انتقاد پاول دورف از امنیت واتساپ بازتاب گسترده‌ای داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره انتقاد پاول دورف از امنیت واتساپ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر