;
coinex

توسعه 5G در کیش برای میزبانی از مسافران جام جهانی با وجود اختلالات شدید اینترنتی در کشور!

در روزهای پایانی تا شروع جام جهانی قطر2022 به سر می‌بریم و توسعه 5G در کیش از جمله راه‌کارهایی است که برای پذیرایی از مهمانان جام جهانی در نظر گرفته شده است.

در حالی که کشور با اختلالات اینترنتی گسترده‌ای روبروست و دسترسی به اینترنت در بسیاری از شهرها ممکن نیست، مسئولان با توسعه 5G در کیش سعی دارند بستر مناسبی برای مهمانان جام‌جهانی قطر 2022 فراهم کند.

بیشتر بخوانید: نماینده مجلس: اروپا شبکه معاند را قطع کند تا اینترنت ایران وصل شود

توسعه 5G در کیش

بنا پیش‌بینی مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب شرق رگولاتوری ممکن است جزیره کیش میزبان برخی مهمانان خارجی مراسم جام‌جهانی باشد. او در این باره می‌گوید:«شبکه نسل پنجم تلفن همراه (5G) در این جزیره راه‌اندازی شده است.»

توسعه 5G در کیش

همچنین علی اصغر ترحم درباره توسعه 5G در کیش گفت: «تاکنون ۶ سایت توسط شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و ۵ سایت توسط شرکت ارتباطات سیار ایران در جزیره کیش نصب شده و در مرحله بهره‌برداری است.»

وی با اشاره به اینکه دسترسی به اینترنت بین‌الملل به سختی ممکن است بیان داشت: «8 ایستگاه تلفن همراه نسل‌های 3 و 4 اپراتورهای سیار به شبکه فیبر نوری متصل و در حال حاضر 15 سایت BTS نیز در مرحله اتصال به فیبر نوری است، با اتصال سایت‌های تلفن همراه به فیبر نوری، پهنای باند شبکه تلفن همراه افزایش پیدا می‌کند.»

در واقع اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب شرق، یکی از مناطق نه گانه رگولاتوری در کشور به شمار می‌رود که استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان را به لحاظ تامین اینترنت تحت پوشش دارد. نکته قابل تامل این است که سیستان و بلوچستان در این روزها که کشور شدیدترین محدودیت‌های اینترنتی را تجربه می‌کند بیشترین قطعی را داشته و این قطعی و اختلال گسترده همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره توسعه 5G در کیش چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر