;
coinex

شناور شدن نرخ کرایه تاکسی در تهران ؛ رقابت با تاکسی‌های اینترنتی آغاز شد

رئیس مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی تهران از شناور شدن نرخ کرایه تاکسی در تهران و افزایش 30 درصدی آن در برخی ساعات از شبانه روز خبر داد.

رئیس مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی شهر تهران، امیر علیپور، ضمن تایید خبر شناور شدن نرخ کرایه تاکسی در تهران اعلام کرد که این نرخ شناور در مصوبه نرخ کرایه سال 1401، توسط شورای اسلامی شهر تهران تایید شده است.

با توجه به این مصوبه باید شاهد افزایش نرخ تاکسی در ساعات پیک ترافیک در تهران باشیم. این طرح در واقع به منظور ترغیب رانندگان تاکسی غیر شیفت در برای فعالیت در ساعات پیک در خطوط تاکسی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: تنافض در اظهارات عضو شورای شهر ؛ سطل زباله 4 میلیونی چطور 15 میلیون شد؟

جزئیات شناور شدن نرخ کرایه تاکسی در تهران

علیپور در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد در زمان‌های پیک ترافیک صبح و عصر قیمت مسافربرهای اینترنتی به شدت افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل دیگر رانندگان تاکسی به فعالیت در این خطوط متمایل نیستند.

او در مورد تفاوت نرخ مسافربرهای اینترنتی با تاکسی گفت: «برای مثال کرایه تاکسی میدان ونک تا صادقیه حدود 12 هزار تومان است و اگر یک راننده تاکسی 3 الی 4 مسافر به مقصد برساند می‌تواند درآمدی تا حدود 36 هزار تا 48 هزار تومان را کسب کند، در همین شرایط یک راننده مسافربر اینترنتی از ونک تا محدوده صادقیه را در پیک ترافیک با قیمت حدود 100 هزار تومان انجام می‌دهد. این نرخ دو برابری در ساعات پیک باعث ایجاد عرضه و تقاضا می‌شود».

شناور شدن نرخ کرایه تاکسی در تهران

رئیس مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد تمایل مسافران به پرداخت مبالغ بیشتر در ساعات پیک گفت:

«در حال حاضر برخی از مسافران حاضرند در ساعات پیک ترافیک با پرداخت مبلغ بیشتری از طریق مسافربرهای اینترنتی، آژانس‌ها و سایر سرویس‌های دربستی به مقصد برسند؛ زیرا به دلیل ساعت پیک و گیر کردن تاکسی‌ها در ترافیک باید مدت زمانی زیادی را منتظر بمانند. در واقع ترافیک شدید شبکه معابر تهران در ساعات پیک منجر شده است که مسافران برای این انتظار کمتر به استفاده از سفر درون شهری به شکل دربستی و اینترنتی با قیمت‌های بالاتر تمایل پیدا کنند».

او در سخنان پایانی خود اعلام کرد: «به همین جهت طبق مجوز شورای شهر و پس از بررسی‌های مختلف نرخ کرایه تاکسی را شناور کرده و انتظار می‌رود به دلیل اعتماد شهروندان به ناوگان تاکسی و ارزان‌تر بودن نرخ کرایه شناور تاکسی نسبت به مسافربرهای اینترنتی این طرح مورد استقبال مردم قرار گیرد».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شناور شدن نرخ کرایه تاکسی در تهران و افزایش 30 درصدی نرخ آن در ساعات پیک ترافیک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر