;
coinex

معرفی صرافی راستین و تنوع رمز ارزی بالای آن

مراجعه به صرافی‌های ارز دیجیتال، رایج‌ترین راه برای شروع خرید و فروش ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌های دیجیتال خواهد بود. صرافی‌های ارز دیجیتال پلتفرم‌هایی با مالکیت خصوصی هستند که تجارت ارزهای دیجیتال با پول فیات را تسهیل می‌کنند.

انواع صرافی‌های بزرگ خارجی نظیر بایننس، کوکوین و کوینکس، خدمات خود را در سرتاسر جهان ارائه می‌کنند. اما امروزه با سختگیری بیشتر نهادهای نظارتی شاهد الزام قوانین احراز هویت به صرافی‌ها هستیم. در چنین شرایطی و با توجه به تحریم‌ها، کاربران ایرانی با مشکلات فراوانی برای انجام معاملات روبرو هستند. اما خوشبختانه با ورود پلتفرم‌های داخلی نظیر صرافی راستین به بازار کریپتو شاهد حل مشکلات کاربران و معامله‌گران ایرانی هستیم. با ما همراه باشید تا درباره راستین و ویژگی‌ها و مزایای آن بحث و بررسی کنیم.

صرافی‌های ارز دیجیتال

صرافی راستین: جامع ترین صرافی ارز دیجیتال ایران
صرافی راستین: جامع ترین صرافی ارز دیجیتال ایران

صرافی‌های ارزهای دیجیتال به عنوان یک واسطه بین خریدار و فروشنده عمل کرده و از طریق کمیسیون و کارمزد تراکنش کسب درآمد می‌کنند. شما می‌توانید یک صرافی ارز دیجیتال را شبیه به بورس اما برای دارایی‌های دیجیتال تصور کنید. صرافی‌های رمزنگاری با وب‌سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های معاملاتی خود به سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال اجازه می‌دهند تا دارایی‌های دیجیتالی را بخرند و بفروشند.

چنین صرافی‌هایی با استفاده از یک سیستم دفترچه سفارش کار می‌کنند. به این معنی که سفارش‌های خرید و فروش فهرست شده و بر اساس قیمت خرید یا فروش مورد نظر مرتب می‌شوند. سپس موتور تطبیق صرافی، خریداران و فروشندگان را بر اساس بهترین قیمت قابل اجرا و با توجه به قیمت سفارش مورد نظر مطابقت می‌دهد. ازاین‌رو، قیمت یک دارایی دیجیتال به عرضه و تقاضای آن دارایی در مقابل دیگری بستگی دارد. صرافی راستین نیز با همین روش به تسهیل مبادلات ارز دیجیتال و ارتباط آسان کاربران ایرانی به فعالیت مشغول است.

مزایای صرافی ارز دیجیتال

صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز مانند راستین از مزایای خوبی برای کاربران برخوردار هستند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1. کاربرپسند

صرافی‌های متمرکز روشی آشنا و دوستانه را برای تجارت و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال به سرمایه‌گذاران مبتدی ارائه می‌دهند. کاربران صرافی‌های متمرکز مانند راستین نیازی به استفاده از کیف پول‌های کریپتو و تراکنش‌های همتا به همتای بسیار پیچیده ندارند. در عوض آن‌ها می‌توانند به حساب‌های خود وارد شده و موجودی حساب خود را مشاهده کنند. سپس تراکنش خود را از طریق برنامه‌های وب‌سایت انجام دهند. در وب‌سایت راستین اطلاعاتی نظیر آخرین قیمت ارزهای دیجیتال رایج و لیست ارزهای جدید صرافی راستین را مشاهده خواهید کرد.

2. قابل اعتماد

صرافی‌های متمرکزی مانند راستین لایه‌ای از امنیت و قابلیت اطمینان را در مورد معاملات به کاربر ایرانی ارائه می‌دهند. صرافی‌های متمرکز با تسهیل تراکنش از طریق یک پلتفرم توسعه یافته و متمرکز به سطوح بالاتری از راحتی کاربران منجر خواهند شد. فعالیت صرافی راستین کاملا قانونی و تحت نظارت نهادهای متولی انجام می‌شود و تراکنش‌های شما کاملا از تحریم‌ها مصون خواهند ماند.

3. معاملات حاشیه

یکی دیگر از مزایای دیگر در برخی از صرافی‌های متمرکز به گزینه سرمایه‌گذاری حاشیه مربوط می‌شود. در این سرمایه‌گذاری شما فراتر از معاملات آنی یا اسپات خواهید رفت و به انجام معاملات آتی خواهید پرداخت. در این نوع سرمایه‌گذاری می‌توانید معامله خود را بر روی افزایش یا کاهش قیمت یک ارز دیجیتال متمرکز کنید. در بعضی از موارد می‌توانید از اهرم نیز در معامله خود استفاده کرد و نسبت سود یا شاید زیان خود را افزایش دهید.

4. استیکینگ

اصلی‌ترین راه کسب سود از ارزهای دیجیتال همانا خرید آن‌ها و سپس فروختن کوین در زمان افزایش قیمت است. اما راه دیگری نیز برای کسب درآمد غیرفعال از ارزهای دیجیتال وجود دارد که استیکینگ یا سهامداری نام دارد. در این روش شما با خرید یک ارز دیجیتال و نگهداری طولانی‌مدت آن می‌توانید از سود سالانه برخوردار شوید. روشی که شباهت زیادی به سپرده‌گذاری در بانک‌های سنتی و دریافت سود مشخص دارد.

صرافی راستین

تنوع رمز ارزها از مهم‌ترین دلایل محبوبیت یک پلتفرم برای انجام معاملات خواهد بود. در پلتفرم راستین چنین تنوع بالایی وجود دارد و کوین‌های مختلفی برای خرید و فروش شما فهرست شده‌اند. کوین‌های جدید و قدیمی در این صرافی وجود دارند و تراکنش شما در کمترین زمان ممکن به ثبت خواهد رسید. در عین حال، راستین امنیت بالایی را برای نگهداری از ارزهای دیجیتال شما ارائه می‌دهد. این صرافی تاکنون با مشکل امنیتی مواجه نشده و تراکنش‌ها را کاملا امن نگه داشته است.

یکی از مزیت‌های شگفت‌انگیز در صرافی ارز دیجیتال راستین نسبت به دیگر صرافی‌ها، دریافت کارمزد صفر در معاملات میکری (maker) است. این صرافی تنها پلتفرمی است که کارمزد معاملات میکری صفر را برای کاهش هزینه کاربران در نظر می‌گیرد. همچنین کارمزد معاملات تیکری (Taker) نیز در راستین یک دهم در نظر گرفته شده که بسیار پایین و منصفانه است.

مجموعه راستین با پشتیبانی 24 ساعته خود می‌تواند پاسخگوی تمامی ابهامات و سوالات کاربران باشد. درواقع هدف راستین همانا تسهیل تجارت ارز دیجیتال برای معامله‌گران وطنی است تا با خیالی آسوده به تبادل رمز ارزها بپردازند. در این صرافی نیازی به تغییر آی پی یا ترس از دست رفتن سرمایه در صورت مشخص شدن مبدا خود نخواهید داشت.

تنوع رمز ارزها در راستین

هر تریدر باتجربه‌ای به دنبال یک پلتفرم می‌گردد که بیشترین و متنوع‌ترین سبد دارایی‌های دیجیتال را در اختیار او بگذارد. تنها خرید بیتکوین یا سایر ارزهای درجه اول مانند اتریوم نمی‌تواند مشتریان را راضی نگه دارد.

هرچه تعداد کوین‌های ارائه شده در یک صرافی بیشتر باشد، می‌توان اطمینان داشت که خدمات آن ایمن‌تر و با کیفیت بالاتری ارائه می‌شوند. تعداد کوین‌های بیشتر، به نقد شوندگی و عمق بازار بیشتر در یک صرافی منجر می‌شود. ارائه کوین‌های جدید نیز از دیگر مزایای صرافی راستین برای معامله‌گران وطنی خواهد بود. توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال جدید معمولا ریسک بیشتری دارد و باید با دقت و احتیاط بیشتری انجام شود. در اینجا فهرستی نمونه از رمز ارزهای ارائه شده در پلتفرم معاملاتی راستین را در خدمت شما عزیزان قرار می‌دهیم.

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • تتر
  • شیبا اینو
  • دوج کوین
  • کاردانو
  • سولانا
  • بایننس کوین
  • فانتوم
  • ریپل
  • اتریوم کلاسیک
  • دش
  • یرن فایننس
  • سندباکس
  • هلیوم
  • کامپاند
  • زی‌کش

ثبت نام و معامله در صرافی راستین

مراحل ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال راستین و شروع به معامله تحت قوانین KYC انجام می‌شود. بدین معنی که شما ابتدا باید در سایت ثبت نام کرده و سپس به احراز هویت خود بپردازید. این کار برای امینت بیشتر معاملات انجام می‌شود و ریز تراکنش‌های شما کاملا محرمانه خواهد ماند. درواقع فقط در صورت بروز مشکلات امنیتی از اطلاعات شما استفاده می‌شود. بنابراین پس از احراز هویت می‌توانید کیف پول خود در صرافی را شارژ کرده و معاملات خود را آغاز کنید.

در صرافی راستین شما امکان انجام معاملات با پایه ریالی را دارید که مزیت بسیار بزرگی خواهد بود. بنابراین کافی‌است تا کیف پول خود در راستین را با حساب بانکی خود مرتبط کرده و با قیمت روز به معامله ارزهای دیجیتال مختلف بپردازید. واریز و برداشت ریالی و رمز ارزی در این صرافی وجود دارد که کار شما را بسیار تسهیل خواهد کرد.

انجام معامله در پلتفرم راستین به دو روش سریع و کلاسیک انجام می‌شود. در روش سریع می‌توانید رمز ارز مورد نظر و میزان آن را وارد کرده و خرید و فروش خود را به صورت آنی انجام دهید. در روش کلاسیک نیز قیمت مد نظر خود را وارد کرده و منتظر تایید دیگر کاربران خواهید ماند.

تنوع بالای رمزارز در صرافی راستین
تنوع بالای رمزارز در صرافی راستین

معاملات تعهدی در صرافی راستین

در معاملات تعهدی راستین شما می‌توانید معاملات خود را با چندین برابر دارایی دیجیتال انجام دهید. در معاملات عادی فقط می‌توان از افزایش قیمت‌ها سود کسب کرد اما در معاملات تعهدی می‌توان از عکس این موضوع نیز سود برد. بدین ترتیب که شما باید بتوانید صعودی یا نزولی بودن قیمت یک ارز دیجیتال را درست پیش‌بینی کنید. سپس معامله تعهدی خود را بر روی آن تنظیم کرده و در صورت صحت پیش‌بینی، درآمد کسب خواهید کرد. این روش معامله کوتاه‌مدت برای افراد حرفه‌ای در حوزه ارزهای دیجیتال مناسب‌تر خواهد بود.

کسب سود با معرفی دوستان

در صرافی راستین شما می‌توانید با معرفی دوستان خود به این پلتفرم در کارمزد آن‌ها شریک شوید. در این روش شما بخشی از کارمزد معاملات افراد معرفی شده از سوی خود را به عنوان کارمزد دریافت خواهید کرد. این میزان 30 درصد خواهد بود که درآمد بسیار خوب و غیرفعالی را برای شما فراهم خواهد کرد.

دور زدن تحریم‌ها با راستین

همان‌طور که می‌دانید ارائه خدمات از سوی پلتفرم‌های بین‌المللی به ایرانیان به دلیل تحریم‌ها میسر نیست. بسیاری از صرافی‌های مهم بین‌المللی برای جریمه نشدن از ارائه خدمات به کاربران ایرانی ارزهای دیجیتال سر باز می‌زنند. بنابراین کاربران ایرانی برای انجام معاملات خود در صرافی‌های خارجی باید به تغییر آی پی روی بیاورند. امروزه این تغییر آی‌پی‌ها نیز به راحتی و توسط ابزارهای مختلف ارائه شده توسط خزانه‌داری ایالات‌متحده قابل شناسایی شدن است. بنابراین اگر کشور مبدا شما توسط صرافی شناخته شود، حساب کاربری شما ملغی شده و با خطر مسدود شدن سرمایه روبرو خواهید شد.

خوشبختانه این مشکل توسط صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی مانند پلتفرم راستین حل شده است. شما با مراجعه به این صرافی و پشت سر گذاشتن مراحل ثبت نام و احراز هویت می‌توانید کار تجارت کریپتو خود را شروع کنید. همچنین در صرافی راستین شما می‌توانید از ارز ریال به عنوان پایه معاملاتی استفاده کنید که تسهیل‌کننده امور مالی شما خواهد بود. پس با خیال راحت وارد وب‌سایت صرافی شده و پس از تکمیل مراحل ثبت نام وارد تجارت ارزهای دیجیتال شوید.

دلیل استفاده از صرافی ارز دیجیتال

صرافی‌های ارز دیجیتال مشابه با کارگزاران مالی کار می‌کنند. این صرافی‌ها می‌توانند ابزارهایی را برای خرید و فروش آسان ارزهای دیجیتال در اختیار شما قرار دهند. آن‌ها همچنین ویژگی‌های امنیتی و گزینه‌های ذخیره‌سازی را برای دارایی‌های دیجیتالی شما ارائه می‌کنند که به احتمال زیاد از نگهداری نرم‌افزار کیف پول توسط خود شما ایمن‌تر است. امنیت بالای یک صرافی ارز دیجیتال برای نگهداری از دارایی‌های شما بسیار مهم است. خوشبختانه صرافی‌های داخلی از گزند حملات سایبری هکرها در امان هستند. چراکه این هکرها بیشتر توجه خود را به کارگزاران خارجی معطوف می‌کنند.

در عین حال آسان شدن هر معامله‌ای بدون وجود یک واسطه قابل اعتماد میسر نخواهد بود. تجارت ارزهای دیجیتال نیز از این قاعده مستثنا نیست. حال چه بهتر که به پلتفرمی مانند راستین رجوع کنیم که کارمزدهای کمتری را از کاربران خود دریافت می‌کند. همچنین اطلاع از قیمت روز و لحظه‌ای ارزهای دیجیتال نیز برای تجارت بهتر بسیار لازم است. در صفحه نخست صرافی راستین نیز شاهد ارائه نرخ لحظه‌ای ارزهای دیجیتال هستید تا بتوانید سفارش خود را دقیق‌تر ببندید.

شهرت صرافی راستین

وقتی صحبت از ارزهای دیجیتال و صرافی‌ها می‌شود، شهرت مثبت یک پلتفرم بسیار مهم خواهد بود. بنابراین قبل از ورود و ثبت نام به صرافی راستین می‌توانید ببینید که سایر کاربران در مورد این صرافی چه می‌گویند. مثلا آیا در گذشته مسائل امنیتی در آن وجود داشته است؟. اگر چنین است، آن صرافی چگونه این مشکلات را برطرف کرده است؟. در جستجوی خود، عمیقا حفاری کنید. به دنبال داستان‌های منفی بالقوه‌ای باشید که گروه توسعه صرافی نمی‌خواهد مشتریان بالقوه آن‌ها را ببینند.

صرافی ارز دیجیتال راستین از شهرت بسیار خوبی در میان کاربران ارز دیجیتال ایرانی برخوردار است. درواقع هیچ نقطه سیاه یا ابهام گونه‌ای در فعالیت آن دیده نمی‌شود. همچنین همواره تابع قوانین است و در اسرع وقت نیز پاسخگوی سوالات و مشکلات کاربران خود خواهد بود.

جمع‌بندی

محبوب‌ترین و ساده‌ترین راه خرید، فروش و استیکینگ دارایی‌های دیجیتال از طریق صرافی ارز دیجیتال خواهد بود. زمانی که تصمیم می‌گیرید کدام صرافی را انتخاب کنید، مهم است که به ارزهای پشتیبانی شده، قیمت‌گذاری، کارمزدها، گزینه‌های برداشت و امنیت آن صرافی نگاه کنید. صرافی راستین ارزهای زیادی ارائه می‌کند، گزینه واریز برداشت آسانی دارد و کاملا هم ایمن است. همچنین یک پلتفرم داخلی است و به دور از تحریم‌ها یا نیاز به استفاده از تغییر آی پی می‌توانید از آن استفاده کنید.

منابع:

  1. https://corporatefinanceinstitute.com/resources/knowledge/other/cryptocurrency-exchanges/
  2. https://www.investopedia.com/tech/190-cryptocurrency-exchanges-so-how-choose/
  3. https://raastin.com/

پایان رپورتاژ آگهی/

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خیلی عالی پولت نابود میشه. به محض خرید اگه همون لحظه بخوای بفروشی ۹ درصد پولت نابود شده و غیب میشه. یعنی کارمزد ۹ درصدی به دلیل اختلاف خرید و فروش بسیار وحشتناک و بالا

    پاسخ