;
coinex

واکنش رئیس صداوسیما به هک خبر ساعت 21

واکنش رئیس صداوسیما به هک خبر ساعت 21 چه بود؟ پیمان جبلی در نشست مشترک خود با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در 19 مهر برگزار شد گفت: خرابکاری در پخش خبر 21 در دست بررسی است.

در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما و معاونشانش دعوت به عمل آمد و درباره اتفاقات اخیر کشور و همچنین هک برنامه‌های صدا و سیما صحبت شد. در این نشست جبلی گزارش سازمان صدا و سیما مبنی بر تحولات اخیر اجتماعی و امنیتی را ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: مجازات ارسال فیلم برای شبکه‌های خارجی ؛ تهدید صریح روزنامه دولت!

واکنش رئیس سازمان صداوسیما به هک خبر ساعت 21 چه بود؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره این نشست گفت: «براساس این گزارش، صداوسیما تلاش کرده تا حد ممکن در مورد موضوع مرحومه مهسا امینی شفاف‌سازی کند، همچنین درباره تلاش جریان‌های معاند ضد انقلاب برای سوء‌استفاده و ایجاد فضای اغتشاش و بی‌ثبات در کشور، اقداماتی را صورت داده است.» ابوالفضل عمویی افزود:

«معاون سیاسی سازمان صدا و سیما نیز گزارشی درباره برنامه‌های سازمان در حوزه خبری و سیاسی ارائه و تأکید کرد که صدا و سیما تلاش می‌کند که افکار مختلف جامعه را پوشش دهد.»

عمویی با اشاره به واکنش رئیس صداوسیما به هک شبکه خبر بیان داشت: «نمایندگان هم درباره عملکرد صدا و سیما نکاتی را بیان کردند. همچنین سوالاتی در خصوص خرابکاری اخیر در حوزه خبر سازمان مطرح کردند و جبلی گفت که این موضوع با جدیت در سازمان در حال بررسی است و نتایج آن اعلام خواهد شد.»

واکنش رئیس صداوسیما به هک شبکه خبر
واکنش رئیس صداوسیما به هک شبکه خبر

در نشست مشترکی که حمید جبلی با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی داشت، اظهار کرد:

«جلسه هم فکری و هم افزایی را امروز با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس داشتیم، در این نشست نظرات، پیشنهادات و ملاحظاتی که رسانه ملی در خصوص حوادث و اغتشاشات اخیر داشت را به سمع و نظر نمایندگان رساندیم و از نظرات و پیشنهادات نمایندگان محترم استفاده کردیم.»

جبلی در ادامه صحبت‌هایش گفت: «ما با نمایندگان محترم مجلس عموماً و با کمیسیون امنیت ملی به صورت اختصاصی به لحاظ نقشی که رسانه ملی در مدیریت بحران‌ها و آرام سازی فضای کشور در شرایط بحرانی دارد، تعامل و تماس داریم. این ارتباط و تعامل مداوم به ما کمک می‌کند که از دیدگاه نمایندگان و ملاحظات آنها مطلع شویم و از آن برای ارتقای کیفیت اطلاع رسانی و مدیریت پوشش رویدادهای کشور استفاده کنیم.»

رئیس سازمان صداوسیما در واکنش به هک شبکه خبر و شبکه یک گفت: «اتفاقی که اخیرا افتاد از ابعاد مختلف در حال بررسی است چون یک نگاه تخصصی باید بر این بررسی‌ها حاکم باشد. این اتفاق در حوزه های فناوری سازمان رخ داده و حتما باید با اِشراف و تسلط دقیق فناورانه به این موضوع نگاه و آن را بررسی کرد.»

وی با بیان اینکه بررسی‌های امنیتی و تکنولوژیکی در حال انجام است بیان داشت:

«بررسی‌های امنیتی و تکنولوژیک در حال انجام است و بعد از مشخص شدن نتیجه، متناسب با آن تصمیمات لازم را خواهیم گرفت. بعد از اتفاقی که سال گذشته برای صدا و سیما افتاد، هم فکری و هم افزایی بسیار خوبی بین مجموعه‌هایی که متولی امنیت شبکه هستند، انجام شد و بسیاری از آسیب پذیری‌های صدا و سیما کاهش پیدا کرد. این اتفاق اخیر گرچه رخداد تلخی بود اما سبب کاهش نقاط باقی مانده آسیب پذیر می‌شود.»

جبلی همچنین به شایعه‌ای که مبنی بر برکناری معاونت صداوسیما در پی اتفاقات اخیر منتشر شده بود اشاره کرد و گفت : « تناسب با سیاست‌های کاهش آسیب پذیری در رسانه ملی هر اقدامی لازم باشد را انجام خواهیم داد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در رابطه با واکنش رئیس صداوسیما به هک شبکه خبر چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در قسمت کامنت در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر