;
coinex

هک TempleDao ؛ خسارت 2 میلیون دلاری شبکه

یک هکر ناشناس موفق به سرقت 2.34 میلیون دلار از پروتکل TempleDAO شد. شرکت‌های امنیتی دسترسی محدود به migrateStake را علت اصلی هک TempleDAO می‌دانند.

پروتکل مالی غیرمتمرکز TempleDAO، حدود 2.34 میلیون دلار از سرمایه‌ خود را بر اثر هک 11 اکتبر از دست داد. یک کاربر توییتری با نام Spreek خبر هک TempleDAO را منتشر کرد. وی همچنین تصویری از نحوه انتقال وجوه دزدیده شده را نیز به اشتراک گذاشت. شرکت‌های امنیت بلاک چین نظیر BlockSec و PeckSheild صحت خبر هک TempleDAO را تأیید کردند.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

هک TempleDAO

به گفته BlockSec، علت اصلی حمله هکری، دسترسی محدود به تابع migrateStake بوده است. Peckshield مدعی شد که هکر از طریق Simpleswap موفق به انتقال 1831 اتریوم (معادل 2.34 میلیون دلار) به آدرس‌های جدید شده است. نرم افزار Stax که توسط TempleDAO پشتیبانی می‌شود در توییت خود نوشت:

در مجموع 321154 توکن Xlp از قرار داد XLP Staking در ساعت 13:08 به وقت UTC به سرقت رفته است. سارق این توکن ها را در ازای 1,418,303 توکن Temple و 1,262,438 توکن Frax به فروش رسانده است.

طبق اظهارات Stax، تنها دلیل هک TempleDAO، عدم پیگیری و چک OnlyMigrator است. Stax نیز همانند BlockSec مشکل ایجاد شده را به دسترسی محدود به تابع migrateStake نسبت می‌دهد. Stax به کاربران خود هشدار داد که تا زمانی که اقدامات اصلاحی انجام نشده است، از سرمایه‌گذاری بیشتر در قراردادهای Stax خودداری کنند.

همکاری TempleDAO و بایننس

به گفته Stax، نرم افزار غیرمتمرکز برای جلوگیری از استفاده تصادفی حذف شده است. این موضوع در حال حاضر تحت کنترل است و هکر پروژه توانایی آسیب‌رسانی بیشتر را نخواهد داشت. اقدامات اصلاحی برای تمامی کاربران به مرور انجام خواهد شد.

TempleDAO به منظور بررسی هک صورت گرفته با بایننس همکاری می‌کند چراکه یکی از آدرس‌های استفاده شده توسط هکر به صرافی بایننس تعلق دارد. استکس در این راستا گفت:

ما با کمک صرافی بایننس مشغول پیگیری هستیم. در صورتی که هکر مبالغ سرقت شده را پس دهد، به او جایزه خواهیم داد. جزئیات بیشتر به زودی منتشر خواهد شد.

طبق گزارش DefiLlama، ارزش کل قفل شده پروتکل TempleDAO قبل از عملیات هک حدود 57 میلیون دلار بود. اکسپلویت اخیر حدود 4 درصد از کل دارایی‌های پروتکل را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره هک TempleDao چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر