;
coinex

خطرناک ترین گوشی های جهان از نظر میزان تشعشعات

در میان خطرناک ترین گوشی های جهان از نظر میزان تشعشعات نام محصولات موتورولا، گوگل، سونی و وان پلاس دیده می‌شود که میزان زیادی از تشعشعات رادیویی را دارند.

بحث خطرناک بودن تشعشعات گوشی‌های هوشمند و متعاقباً خطرناک ترین گوشی های جهان از این نظر هر از چند گاهی در رسانه‌های مختلف مورد بحث‌های داغی قرار می‌گیرد و همواره نظرات مختلفی پیرامون تاثیر آن‌ها روی سلامتی انسان‌ها ارائه می‌شود.

مسئله غیرقابل کتمان این است که تمامی گوشی‌های تلفن همراه تشعشعاتی را ساطع می‌کنند. با این حال، خود تشعشعات سطوح مختلفی دارند. به همین جهت در هر بازه زمانی اوضاع برخی گوشی‌های هوشمند در زمینه میزان مجاز تشعشعات مشخص می‌شود که برخی از آن‌ها اصلا ایده‌آل نیستند.

بیشتر بخوانید: بررسی شیائومی ردمی K50 اولترا (Xiaomi Redmi K50 Ultra) ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری

خطرناک ترین گوشی های جهان

سطح تشعشعات هر محصول بسته به عوامل مختلفی متفاوت خواهد بود. برای نمونه این عوامل می‌توان به مدل دستگاه، سن و قدرت آنتن آن اشاره کرد. همچنین، فاصله از نزدیک‌ترین فرستنده امواج نیز عامل تاثیرگذار دیگر در میزان تشعشعات گوشی‌های هوشمند خواهد بود. با این وجود در عرصه عمل تا به حال تحقیق بلندمدتی درباره تاثیرات این تشعشعات روی سلامتی انسان‌ها انجام نشده است.

خطرناک ترین گوشی های جهان

به طور کلی، تشعشعات گوشی‌های هوشمند از نوع امواج رادیویی بوده که در محدوده امواج الکترومغناطیسی قرار می‌گیرند. در این میان، گوشی‌های 2G تا 4G امواجی رادیویی در بازه فرکانسی 0.7 تا 2.7 گیگاهرتز را از خود ساطع می‌کنند و گوشی‌های 5G قادر به تولید امواجی با فرکانس تا حداکثر 80 گیگاهرتز خواهند بود.

به دلیل فرکانس نسبتاً پایین این امواج، سطح انرژی آن‌ها نیز آنچنان زیاد نخواهد بود و  بنابراین نمی‌توانند منجر به تغییر دی‌ان‌ای انسان و افزایش ریسک سرطان شوند.

اطلاعات جدیدی توسط پایگاه banklesstimes جمع‌آوری شده است، که گوشی‌های هوشمند برندهای مختلف را طبق میزان تشعشعات آن‌ها دسته‌بندی کرده است.

بر اساس این داده‌ها گوشی‌های پیکسل گوگل و محصولات اکسپریای سونی در شمار گوشی‌های با بیشترین مقدار تشعشعات هستند. با این حال، برخی محصولات دیگر بازار نیز از این حیث در وضعیت نامطلوبی قرار دارند و در زمره گوشی‌های خطرناک جهان قرار می‌گیرند.

لیست خطرناک ترین گوشی های جهان از نظر میزان تشعشعات

طبق این لیست محصولاتی از برندهای گوگل، سونی، موتورولا، زد تی ای، وان پلاس و اوپو خطرناک ترین گوشی های جهان هستند. صدرنشین لیست خطرناک ترین گوشی های هوشمند، گوشی موتورولا اج با میزان تشعشعات 1.79 وات بر کیلوگرم است.

در رده‌های دوم و سوم نیز، دو گوشی زد تی ای اکسون 11 5G و وان پلاس 6T به ترتیب با 1.59 وات بر کیلوگرم و 1.55 وات بر کیلوگرم جا گرفته‌اند. در رده‌های بعدی نیز گوشی‌های اکسپریا XA2 پلاس سونی، گوگل پیکسل 3XL و گوگل پیکسل 4a قرار گرفته‌اند.

لیست ده گوشی بازار با بیشترین میزان تشعشعات در ادامه برای مشاهده قرار گرفته است. آنچه در این لیست واضح هست این است که بیشتر محصولات حاضر در آن، محصولات قدیمی‌تر برندهای سازنده گوشی‌های هوشمند جهان هستند. همچنین، نکته حائز اهمیت در این لیست ده تایی، وجود سه گوشی از برند گوگل است!

خطرناک ترین گوشی های جهان

طبقه‌بندی میزان تشعشعات گوشی‌های هوشمند بر اساس تاثیری که بر روی بدن انسان می‌گذارند انجام می‌شوند. این تاثیر توسط نرخ ویژه جذب (SAR) اندازه‌گیری شده و در واقع نرخ جذب ویژه، شدت جذب انرژی توسط واحد جرم بدن انسان، زمانی که در معرض تشعشعات رادیویی قرار دارد را نمایش می‌دهد.

بر همین اساس، گوشی‌های با نرخ جذب 1.6 وات بر کیلوگرم تا 2 وات بر کیلوگرم به عنوان حداکثر قابل قبول نرخ جذب ویژه در کشورهای مختلف دنیا شناخته می‌شوند.

به عنوان نمونه، کمیسیون FCC امریکا حداکثر سطح SAR برای گوشی‌های هوشمند را 1.6 وات بر کیلوگرم تعیین کرده است. با توجه به این معیار، در میان لیست ده گوشی خطرناک جهان از نظر میزان تشعشعات رادیویی، تنها Motorola Edge از حداکثر میزان قابل قبول تجاوز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره خطرناک ترین گوشی های جهان از نظر میزان تشعشعات چیست؟ آیا لزوماً این تشعشعات به سلامت انسان آسیب می‌زنند؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر