;
coinex

طرح دولت آمریکا برای مقابله با تهدیدهای هوش مصنوعی برای بشر!

کاخ سفید اخیرا از طرح جدیدی برای مقابله با تهدیدهای هوش مصنوعی برای نسل بشر پرده‌برداری کرده که قصد دارد خطرات استفاده از هوش مصنوعی را به حداقلی‌ترین حالت ممکن برساند.

کاخ سفید چند روز پیش از AI Bill of Rights یا منشور حقوق هوش مصنوعی رونمایی کرد که بر اساس آن این دولت قصد دارد آسیب‌ها و خطرات احتمالی استفاده از سیستم‌های خودکار را به کمترین میزان ممکن برساند. با این حال طرح جدید بیشتر به یک پیشنهاد شبیه است تا الزام و بیشتر به راهنمایی شرکت‌ها و نهادهای دولتی برای طراحی و استقرار ابزارها و تکنولوژی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی با رعایت حقوق شهروندی تاکید دارد.

بیشتر بخوانید: زنده شدن استیو جابز برای یک مصاحبه به لطف هوش مصنوعی!

طرح دولت آمریکا برای مقابله با تهدیدهای هوش مصنوعی برای بشر

این طرح پیشنهادی شامل پنج اصل اساسی است که بر حفاظت از حقوق مردم آمریکا در دوره‌ای که هوش مصنوعی در حال توسعه شدید است پرداخته است. اصل اول شامل استفاده و پیاده‌سازی سیستم‌های ایمن و کارآمد است که در واقع بر حق شهروندان مبنی بر استفاده از سیستم‌های ایمن و کارآمد که توسط شرکت‌های ثالث توسعه یافته تاکید دارد.

اصل دوم نیز Algorithmic Discrimination Protections نام دارد و بر احتراز از تبعیض حقوق شهروندی در الگوریتم‌های هوش مصنوعی تمرکز دارد. اصل دیگر به حق افراد برای برخورداری از حریم خصوصی اطلاعات دیجیتال اشاره دارد و مورد دیگز نیز مربوط به ارتباط هوش مصنوعی و سرویس‌های اتوماتی است که بر علاقه و نتایج انتخابی کاربر موثر است و در آن تاکید شده که کاربر باید از این موضوع آگاه باشد.

طرح دولت آمریکا برای مقابله با تهدیدهای هوش مصنوعی برای بشر!

اصل آخر نیز حاکی از این است که افراد باید بتوانند از سیستم‌های اینچنینی انصراف دهند و در صورت بروز خطا در سیستم، به پاسخگویی سریع اپراتور انسانی دسترسی داشته باشند. به گفته کاخ سفید، این اصول برای حفاظت از حقوق مدنی آمریکایی و دسترسی به خدمات مهم من جمله مراقبت‌های بهداشتی، خدمات امنیتی و مالی طراحی شده است. طبق گفته کاخ سفید این اصول همچنین قرار است به بهبود فرصت‌های برابر در جامعه کمک کند.

با این وجود گویا همه موافق طرح جدید کاخ سفید نیستند و در همین خصوص Jordan Crenshaw عضو اتاق بازرگانی آمریکا در بیانیه‌ای اظهار کرده که برخی از توصیه‌های منشور حقوق هوش مصنوعی در صورت تصویب توسط قانونگذاران آمریایی می‌تواند توانایی رقابتی آمریکا در این زمینه را در عرصه بین‌المللی را محدود کند.

با این وجود همه اعضای اتاق بازرگانی آمریکا با او هم نظر نیستند و آن‌ها قرار است در اوایل سال 2023 از توصیه‌های خود در این زمینه رونمایی کنند. در حال حاضر شرکت‌های آمریکایی سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را خودشان بدون نظارت خارجی تنظیم می‌کنند و منشور حقوق AI کاخ سفید از شرکت‌ها و نهادهای دولتی درخواست کرده که سیستم‌های خود را به طور شفاف در دسترس عموم قرار دهند تا مردم آگاهانه تصمیم بگیرند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره طرح آمریکا برای مقابله با تهدیدهای هوش مصنوعی برای بشر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر