;
coinex

گذری به رویدادهای مهم بازار کریپتوکارنسی در هفته اخیر (اکتبر 2022)

در این مقاله به رویدادهای مهم بازار کریپتوکارنسی در هفته اخیر می‌پردازیم. از جمله این رویدادها می‌توان به رشد 75 درصدی Houbi و احتمال ریزش بیت کوین اشاره کرد.

قیمت بیت کوین پس از رد شدن از سطح مقاومتی 19950 دلاری به 19189 دلار سقوط کرد. قیمت اتریوم نیز با کاهش دو درصدی به 1298 دلار رسیده است. در ادامه به برخی از رویدادهای مهم بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

رویدادهای مهم بازار کریپتوکارنسی

از زمانی که About Capital اقدام به خریداری پلتفرم هیوبی نمود و سان را به عنوان مشاور خود منصوب کرد، قیمت توکن هیوبی به شدت افزایش یافته است. توکن بومی صرافی Houbi در هفته گذشته بیش از 75 درصد رشد نمود.

در اولین سشن آسیا، قیمت اکثر ارزهای دیجیتال با کاهش مواجه شدند. ارزش کل بازار جهانی کریپتو در روز گذشته با 1.9 درصد کاهش به 919 میلیارد دلار رسید. حجم بازار رمزارزها نیز در 24 ساعت گذشته 64 میلیارد دلار بود. این میزان 23.4 درصد کمتر نسبت به هفته گذشته است.

گذری به رویدادهای مهم بازار کریپتوکارنسی در هفته اخیر (اکتبر 2022)

حجم کلی معاملات DeFi در حال حاضر 3.8 میلیارد دلار است. این میزان به طور تقریبی 6 درصد از کل حجم روزانه بازار کریپتوکارنسی را شامل می‌شود. حجم تمامی استیبل کوین‌ها نیز در حال حاضر 59.9 میلیارد دلار است.

بهترین عملکرد ارزهای دیجیتال در سشن آسیا به ترا (LUNA)، ترون (TRX) و UNUS SED LEO تعلق دارد. لونا نسبت به روز گذشته 3 درصد افزایش یافته است. هر واحد از این رمزارز با قیمت 2.8 دلار معامله می‌شود. قیمت ترون نیز با رشد 3.5 درصدی به 0.063 دلار رسید. LEO نیز 3 درصد رشد را تجربه کرده و به قیمت 4.45 دلار رسیده است.

افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو

یکی دیگر از رویدادهای مهم بازار کریپتوکارنسی در هفته اخیر افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو است. بر اساس داده‌های رسمی منتشر شده در روز جمعه، هزینه‌های مصرف‌کننده در ماه سپتامبر بدون تغییر باقی ماند. قیمت‌ها به سرعت افزایش یافته و فدرال رزرو نیز نرخ بهره را جهت اجرای سیاست انقباضی اجرا کرد.

گذری به رویدادهای مهم بازار کریپتوکارنسی در هفته اخیر (اکتبر 2022)

طبق تخمین وزارت بازرگانی، میزان فروش صنایع خرده فروشی و خدمات غذایی پس از افزایش 0.4 درصدی در ماه آگوست، بدون تغییر باقی مانده است. داو جونز میزان رشد فروش صنایع خرده فروشی را 0.3 درصد تخمین زده بود.

از دیگر رویدادهای مهم بازار کریپتوکارنسی می‌توان به بهبود قابل توجه ارقام سنتیمنت دانشگاه میشیگان اشاره کرد. احساسات مصرف کننده در ماه اکتبر 2022 به 59.8 افزایش یافت. این میزان بالاترین سطح در شش ماه اخیر به شمار می‌رود. امتیار پیش‌بینی آینده اقتصاد از 59.7 به 65.3 افزایش یافته است. اتفاقات و رویدادهای اخیر بازار به نفع بازار کریپتوکارنسی نیست. افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو بازار ارزهای دیجیتال را نزولی خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین (16 اکتبر)

قیمت فعلی بیت کوین (BTC) 19191 دلار است. حجم معاملات بزرگترین رمزارز بازار در 24 ساعت گذشته به 33 میلیارد دلار رسید. طبق داده‌های سایت کوین مارکت کپ، حدود 368 میلیارد دلار از کل سرمایه ذخیره شده در بازار به BTC تعلق دارد.

گذری به رویدادهای مهم بازار کریپتوکارنسی در هفته اخیر (اکتبر 2022)

از نظر تکنیکالی، بیت کوین یک حمایت قوی در ناحیه 19153 دلاری دارد. طلای دیجیتال موفق شد از میانگین متحرک 50 روزه خود عبور کند. این موضوع نشان دهنده آغاز یک روند نزولی است. شکستن قیمت بیت کوین زیر 19135 می‌تواند قیمت BTC را به سطح حمایت سه‌گانه نزدیک به 18709 دلار کاهش دهد. در صورتی که این سطح نیز حفظ نشود، بیت کوین به 18246 دلار خواهد رسید.

در سناریو صعودی، مقاومت فعلی BTC همچنان 19958 دلار است. اگر قیمت به زیر 19135 دلار ریزش کند، به احتمال زیاد سرمایه‌گذاران به فکر فروش دارایی‌های خود خواهند بود.

تحلیل تکنیکال اتریوم (16 اکتبر)

اتریوم در حال حاضر قیمتی معادل 1299 دلار دارد. حجم معاملات بزرگترین آلت کوین بازار 11 میلیارد دلار است. طبق داده‌های CoinMarketCap، اتریوم هم اکنون با ارزش بازار 159 میلیارد دلاری در رتبه دوم بزرگترین رمزارزهای بازار قرار گرفته است.

جفت ارز ETH/USD سطح حمایت بحرانی 1292 دلار را در نزدیکی خود دارد. این ناحیه توسط میانگین متحرک 50 روزه پشتیبانی می‌شود. اتریوم همچنین شانس زیادی برای تغییر روند دارد. تنها مانع ETH در این راستا، خط روند نزولی نزدیک به 1340 دلار است.

گذری به رویدادهای مهم بازار کریپتوکارنسی در هفته اخیر (اکتبر 2022)

شکستن سطح حمایت 1292 دلاری اتریوم را به ناحیه 1269 دلار یا 1225 دلار خواهد رساند. اندیکاتورهای RSI و MACD روند نزولی را نشان می‌دهند. سرمایه‌گذاران احتمالاً قبل از ورود به هر نوع معامله منتظر یک شکست نزولی هستند.

رشد 75 درصدی توکن Houbi

رتبه اول رویدادهای مهم بازار کریپتوکارنسی در هفته اخیر به رشد شگفت انگیز توکن Houbi اختصاص دارد. توکن بومی Houbi در هفته گذشته 75 درصد رشد کرد. در حال حاضر قیمت هر توکن هیوبی حدود 7.5 دلار است. علت رشد عظیم این توکن انتصاب بنیان‌گذار ترون، جاستین سان (Justin Sun) به عنوان مشاور Houbi اشاره کرد.

زمانی که خبر خریداری صرافی هیوبی توسط شرکت About Capital‌ منتشر شد، نام سان به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران احتمالی پروژه مطرح شد. جاستین سان هفته گذشته به عنوان مشاور پروژه هیوبی شروع به کار کرد. جاستین سان اعلام کرد که در حال حاضر 10 میلیون توکن Houbi در اختیار دارد. به عقیده سان، توکن‌ها نقش مهمی در توسعه‌ بین‌المللی شرکت خواهند داشت.

تحلیل تکنیکال توکن هیوبی (16 اکتبر)

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، توکن Houbi با مقاومت مهم و اساسی در نزدیکی ناحیه 7.85 دلار مواجه شده است. این ناحیه در گذشته حکم یک تریپل باتم (Triple Bottom) را ایفا می‌کرد. در نمودار جفت ارز HT/USDT شاهد شکل‌گیری کندل‌های دوجی (doji) و اسپینینگ تاپ (Spinning Top) هستیم. این کندل‌ها نشان‌دهنده احتمال تداوم روند نزولی است.

گذری به رویدادهای مهم بازار کریپتوکارنسی در هفته اخیر (اکتبر 2022)

در صورتی که دیدگاه نزولی به توکن هیوبی داشته باشیم، HT پتانسیل تکمیل موج اصلاحی 38.2 درصد فیبوناچی را در 6.65 دلار دارد. شکست این ناحیه قیمت هیوبی را به 5.55 دلار کاهش خواهد داد. سطح فیبوناچی 61.8 درصدی HT در این قیمت قرار دارد. سرمایه‌گذاران به احتمال زیاد فروش زیر ناحیه 7.85 دلار را مدنظر قرار خواهند داد.

سرمایه‌گذاری در طرح پیش فروش توکن‌های جدید، استراتژی مناسب برای شکست بازار نزولی کریپتو و نوسانات شدید آن است. از دیگر رویدادهای مهم بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته می‌توان به آغاز پیش فروش توکن IMPT اشاره کرد. IMPT به تازگی موفق به جذب سرمایه 4.5 میلیون دلاری شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رویدادهای مهم بازار کریپتوکارنسی در هفته اخیر چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptonews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر