;
coinex

مروری بر فعالیت‌های مجرمانه گروه هکری لازاروس

گروه هکری لازاروس به فعالیت‌های مجرمانه خود در حوزه رمزارزها ادامه می‌دهد. دولت ژاپن معتقد است گروه لازاروس در حملات خود از مهندسی اجتماعی استفاده می‌کند.

دولت ژاپن اعتقاد دارد که اکثر اقدامات گروه هکری لازاروس بر روی صندوق‌های رمزنگاری متمرکز شده است؛ زیرا این صندوق‌ها مدیریت ضعیف‌تری نسبت به سایر بخش‌های حوزه رمزارزها دارند.

بیشتر بخوانید: آینده متاورس و پیش بینی قیمت ارزهای متاورسی

فعالیت‌های مجرمانه گروه هکری لازاروس

پلیس ملی ژاپن گروه هکری لازاروس را عامل اصلی چندین حمله سایبری مرتبط با رمزارزها می‌داند. آژانس پلیس ملی ژاپن (NPA) و آژانس خدمات مالی (FSA) در بیانیه مشاوره عمومی ارسال شده در 14 اکتبر، هشداری را به مشاغل دارایی‌های رمزنگاری این کشور ارسال کرده و از آن‌ها خواستند مراقب حملات فیشینگ باشند.

این پنجمین باری است که دولت ژاپن چنین هشداری را صادر می‌کند. بیانیه منتشر شده توسط دولت ژاپن هشدار می‌دهد که گروه هکری لازاروس از مهندسی اجتماعی جهت سازماندهی حملات فیشینگ استفاده می‌کند. لازاروس هویت مدیران شرکت را مورد هدف قرار داده و کاربران را به کلیک روی لینک‌های مخرب و فیشینگ ترغیب می‌کند.

مروری بر فعالیت‌های مجرمانه گروه هکری لازاروس

این گروه حمله سایبری، خود را به عنوان مدیر شرکت معرفی کرده و ایمیل‌هایی حاوی فیشینگ برای کارکنان می‌فرستد فیشینگ یکی از رایج‌ترین روش‌های مورد استفاده توسط هکرهای کره شمالی بوده است. به همین دلیل NPA و FSA از شرکت‌های در معرض خطر درخواست نمودند که کلیدهای خصوصی خود را در یک محیط آفلاین ذخیره کرده و ایمیل‌های مشکوک را باز نکنند.

هشدار دولت ژاپن به شرکت‌های رمزنگاری

بیانیه دولت ژاپن به کاربران هشدار می‌دهد که هیچگونه فایلی را ار منابغ غیررسمی و تأییدنشده دانلود نکنند. NPA پیشنهاد می‌دهد که هولدرهای ارزهای دیجیتال اقدام به نصب نرم افزارهای امنیتی نمایند. کاربران به منظور افزایش امنیت حساب‌های خود می‌بایست مکانیسم احراز هویت دو مرحله‌ای را انجام داده و از رمز عبور یکسان در دستگاه‌های مختلف استفاده نکنند.

طبق آمار منتشر شده توسط NPA، گروه هکری لازاروس تا کنون چندین مورد از این حملات را با موفقیت انجام داده است. جزئیات این حملات توسط آژانس پلیس ملی ژاپن منتشر نشده است.

گفته می‌شود گروه لازاروس وابسته به اداره کل کره شمالی است. Kaysuyuki Okamoto از شرکت چندملیتی Trend Micro به Yomiuri Shimbun گفت: «لازاروس در ابتدا بانک‌های کشورهای مختلف را مورد هدف قرار می‌داد؛ اما اخیراً این شرکت به دارایی‌های رمزنگاری شده علاقه‌مند شده است».

گروه هکری لازاروس متهم به شرکت داشتن در حمله هکری 650 میلیون دلاری پل رونین در ماه مارس است. از دیگر اقدامات این گروه کره شمالی می‌توان به هک 150 میلیون دلار دارایی از بلاک چین لایه 1 هارمونی (Harmony) اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره فعالیت‌های مجرمانه گروه هکری لازاروس چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر