;
coinex

افزایش سرعت اینترنت موبایل در ایران بنابر جدیدترین گزارش اسپیدتست

طبق گزارش اسپیدتست، 9 پله افزایش سرعت اینترنت موبایل در ایران را شاهد هستیم. این گزارش اطلاعات دیگری را نیز در اختیارمان می‌گذارد.

آخرین گزارش اسپیدتست، خبر از افزایش سرعت اینترنت موبایل در ایران می‌دهد. طبق این گزارش در رده‌بندی کشورهایی با بیشترین میانگین سرعت اینترنت موبایل در سپتامبر 2022 میلادی، ایران موفق به رشد 9 پله‌ای شده است. بر اساس گزارش موجود در ماه سپتامبر، میانگین جهانی سرعت اینترنت موبایل33.17 و اینترنت ثابت 71.39 مگابیت بر ثانیه بوده است. در حالی که طبق همین اطلاعات این ارقام در تاریخ آگوست 2022 میلادی، برای سرعت اینترنت جهانی موبایل 30.79 و ثابت 69.14 مگابیت برثانیه بوده است.

بیشتر بخوانید: ضرر قطعی اینترنت تا امروز 27 هزار میلیارد تومان ؛ دوبرابر درآمد نفتی ایران در یکسال!

افزایش سرعت اینترنت موبایل در ایران ؛ عجیب و واقعی!

بر اساس این رده بندی، میانگین سرعت اینترنت موبایل ایران در تاریخ سپتامبر 35.36 مگابیت برثانیه بوده که علاوه بر آن جایگاه ایران در رده بندی کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل جهان با رشدی بالغ بر 15 پله، رده 54 اعلام شده است.

افزایش سرعت اینترنت موبایل در ایران

اما میانه سرعت اینترنت ثابت ایران در نهمین ماه 2022 میلادی 10.44 مگابیت برثانیه اعلام شده و جایگاه این کشور در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت، 147 بوده است. لذا متوجه می‌شویم که طبق این رده بندی جایگاه ایران نسبت به اگوست 2022 دستخوش تغییری نبوده است.

از دیگر اطلاعاتی که وب سایت اسپیدتست ارائه می‌دهد، رده بندی اینترنت موبایل و ثابت شهرها در هر کشور است. طبق این رده بندی، میانه سرعت اینترنت موبایل شهر تهران در سپتامبر 2022 میلادی 34.24 مگابیت برثانیه گزارش شده است. این نشانگر آن است که جایگاه میانه اینترنت تهران نسبت به ماه قبل 18 پله رشد داشته است.

همچنین در بخش اینترنت ثابت، تهران با میانه سرعت 11.90 مگابیت بر ثانیه در رده 163 رتبه بندی جهانی شهرهایی با بیشترین سرعت اینترنت ثابت قرار دارد. هرچند متاسفانه جایگاه تهران در این رده بندی نسبت به ماه قبلی هیچ تغییری نکرده است و هیچ تغییر مثبتی را شاهد نیستیم. بلکه در برخی از موارد مانند میانه سرعت اینترنت ثابت مشهد، 2 پله نیز سقوط کرده‌ایم و حالا میانه‌ی سرعت اینترنت در این شهر با رقم 7.85 مگابیت برثانیه، جایگاه 176 را برای این شهر به ارمغان آورده است.

 پیشتاز اینترنت پر سرعت موبایل کیست؟

از دیگر اطلاعاتی که طبق این رده بندی مشخص می‌شود، صدر نشینی نروژ است. نروژ کشوری با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل در جهان در 2022 میلادی معرفی شد. جالب است بدانید میانه سرعت اینترنت این کشور 126.94 مگابیت برثانیه ثبت گشته و همچنان مانند ماه‌های گذشته پیشتاز این لیست قرار دارد.

افزایش سرعت اینترنت موبایل در ایران

در رده دوم فهرست نیز نام امارات متحده عربی می‌درخشد که با یک پله جهش به سرعت 126.85 رسیده است. جایگاه سوم لیست کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل در جهان نیز، به قطر با میانه سرعت 124.29 مگابیت برثانیه تعلق گرفت. البته گفتنی است که قطر در ماه پیش جایگاه دوم را داشت.

جایگاه سوم در رده بندی اینترنت ثابت جهان برای چین!

بنا بر لیست رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت در جهان که توسط اسپیدتست منتشر شده است، شیلی با یک پله صعود در رده نخست قرار گرفت. میانه سرعت اینترنت این کشور 217.43 مگابیت برثانیه است. در جایگاه دوم این لیست نام کشور سنگاپور با سرعت 215.83 مگابیت برثانیه را مشاهده می‌کنیم. رده سوم نیز متعلق به چین با سرعت اینترنت 196 مگابیت برثانیه است. با سقوط سنگاپور به نسبت به ماه قبل، جایگاه پین به رده دوم ترفیع یافت.

افزایش سرعت اینترنت موبایل در ایران

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره افزایش سرعت اینترنت موبایل در ایران چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    ایران تو پله چنده اونم بگید از ۱۹۸ کشور آخرین هستیم تو سرعت اینترنت گمانم

    پاسخ

    این سرعت که دیگه دهنمونو اسفالت کرد چرا خوب نمی‌کنید. همش حرف می‌زنید…….الان ماهواره اومده دارین وعده سرخرمن میدید

    پاسخ