;
coinex

نیمی از تراشه‌های چینی معیوب هستند!

روزنامه روسی کمرسانت در گزارشی خبر از معیوب بودن حدود نیمی از تراشه‌های چینی که وارد روسیه می‌شوند، داده است. به نظر می‌رسد تحریم‌ها باعث این اتفاق شده است.

شرکت‌های فناوری روسیه متوجه چیز عجیبی در مورد محموله‌های تراشه‌هایی شده‌اند که از تولیدکنندگان چینی دریافت می‌کنند. طبق گزارشی از روزنامه روسی کمرسانت که به سیاست و تجارت اختصاص دارد، بیش از 40 درصد و تا حدود نیمی از تراشه‌های چینی معیوب هستند.

این، نشان دهنده افزایش 1900 درصدی میزان خرابی‌های تراشه‌های چینی است، در حالی که کمرسانت خاطرنشان می‌کند که قبل از حمله به اوکراین، میزان خرابی 2 درصد بوده است؛ البته نمی‌توانیم تایید کنیم که این دو چیز به هم مرتبط هستند.

این روزنامه که متعلق به میلیاردر طرفدار پوتین (علیشیر عثمانوف) است، اولین شماره خود را در ژانویه 1990 منتشر کرد. کمرسانت به نقل از یک منبع ناشناس در گزارش خود، همه گیری کووید-19 وتحریم‌های اقتصادی اخیر را دلیل این اتفاق دانست. به دلیل آسیب رساندن به زنجیره های تامین تراشه و مجبور کردن روسیه به واردات نیمه هادی‌های بازار خاکستری در وهله اول، این مشکل به روسیه تحمیل شده است.

بیشتر بخوانید: اولین کاشت تراشه مغزی با موفقیت انجام شد؛ نزدیک شدن به رویای زندگی ابدی

معیوب بودن نیمی از تراشه‌های چینی واردشده به روسیه

با توجه به اینکه بسیاری از دستگاه های مدرن، به ویژه موارد سخت افزار نظامی، به محصولات نیمه هادی مختلف زیادی نیاز دارند، حتی نرخ خرابی 2 درصد نیز به اندازه کافی بد خواهد بود. تحویل 40 درصد تراشه‌ها به صورت معیوب به این معنی است که اساساً ساختن چیزی بدون اتلاف وقت و تلاش قابل توجه برای آزمایش همه تراشه‌ها، عملاً غیرممکن است.

کمرسانت (به معنای تاجر) ادعا می‌کند که تحریم‌ها منجر شده است شرکت‌های بزرگ وارداتی، روسیه را ترک کرده و تولیدکنندگان در آنجا چاره‌ای جز استفاده از تامین‌کنندگان غیرمجاز نداشته باشند که خدمات مشتریان آن‌ها در مقایسه با کانال‌های رسمی ممکن است آثار منفی از خود به جای بگذارد. شرکت‌های روسی همچنین در بررسی تامین‌کنندگان و محصولات قبل از ثبت سفارشات بزرگ، تجربه کافی ندارند.

نیمی از تراشه‌های چینی

در فوریه امسال (اسفند 1400)، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین، اعلام کردند که کشورهایشان قصد «دوستی بدون محدودیت» بدون «حوزه‌های ممنوعه» به منظور همکاری را دارند. با این حال، پکن به وضوح (با استفاده از لحنی بسیار دیپلماتیک) اعلام کرده است که خصومت‌های روسیه علیه اوکراین را تایید نمی‌کند و از پوتین می‌خواهد روش مذاکرات را دنبال کند و از قطعنامه سازمان ملل در محکومیت حمله به جای رأی دادن علیه آن، از رای دادن به طور کلی خودداری کرده است.

از طرفی وزارت صنعت و تجارت روسیه به کومرسانت گفت که هیچ اطلاعاتی در مورد افزایش نسبت قطعات معیوب دریافت نکرده است. بنابراین وزارت صنعت وتجارت روسیه این اخبار را تکذیب کرده است.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما درباره معیوب بودن حدود نیمی از تراشه‌های چینی واردشده به روسیه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: tomshardware

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر