;
coinex

نیاز به 1 میلیارد یورو برای واردات خودرو

خودرو دیگر فقط از چین وارد نمی‌شود؛ سخنگوی وزارت صمت از نیاز به 1 میلیارد یورو برای واردات خودرو صحبت کرد.

1 میلیارد یورو برای واردات خودرو نیاز است. این جمله را سخنگوی وزارت صمت عنوان کرده است. امید قالیباف ضمن رد موضوعی که گفته می‌شود واردات خودرو فقط از چین انجام می‌شود، گفت: «بانک مرکزی در حال برنامه ریزی برای تأمین ارز واردات در یک فضای مثبت است.»

فرایند واردات خودرو فقط در اختیار وزارت صمت نیست بلکه دستگاه‌های زیادی از جمله بانک مرکزی و … نیز در آن نقش دارند.

بیشتر بخوانید: وقتی وزارت صمت هم تاریخ دقیق واردات خودرو را نمی‌داند!

1 میلیارد یورو برای واردات خودرو

امید قالیباف اضافه کرد:

تأمین ارز واردات خودرو با مشکل مواجه نشده بلکه فرایند در دست انجام است.

این مقام دولتی در مورد صحبت‌هایی که گفته می‌شود واردات خودرو فقط از چین انجام می‌شود گفت: «آزادسازی واردات خودرو در فضای مذاکرات هسته‌ای تصویب نشد بلکه این قانون بدون هیچ پیش فرضی و صرفاً برای تعادل بخشی به بازار تصویب شد.»

1 میلیارد یورو برای واردات خودرو

قالیباف ضمن نیاز به 1 میلیارد یورو برای واردات خودرو گفت:

تصویب این قانون و واردات خودرو ارتباطی با مذاکرات هسته‌ای نداشته و اینکه می‌گویند به دلیل به نتیجه نرسیدن برجام فقط قرار است از چین خودرو وارد کنیم به هیچ وجه صحت ندارد.

سخنگوی وزارت صمت همچنین اضافه کرد: «در زمان تصویب این قانون، فرض بر این نبود که برجام تصویب بشود یا نشود و آزادسازی واردات خودرو در یک فضایی بدون هیچ پیش فرضی تصویب شد.»

امید قالیباف گفت:

اسامی شرکت‌های مجاز به واردات خودرو به زودی اعلام می‌شود.

وی در مورد زمان واردات خودرو نیز عنوان داشت: «فرایند واردات خودرو فقط در اختیار وزارت صمت نیست بلکه دستگاه‌های زیادی از جمله بانک مرکزی، گمرک، استاندارد و… نیز در این فرایند نقش دارند بنابراین نمی‌توان زمان دقیقی را برای واردات اعلام کرد اما می‌توان گفت که کارها در حال انجام است.»

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما درباره‌ی این موضوع چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر