;
coinex

اخراج 75 درصد از نیروی کار توییتر توسط ایلان ماسک!

ماسک قبلاً به برنامه‌هایی برای اخراج کارکنان در صورت خرید توییتر اشاره کرده بود، اما این کاهش می‌تواند حتی شامل اخراج 75 درصد از نیروی کار توییتر شود.

طبق گزارش جدید واشنگتن پست، ماسک قصد اخراج 75 درصد از نیروی کار توییتر یا حدود 5600 کارمند را دارد. اگر چشم‌انداز ماسک برای یک پلتفرم از نظر نیروی کار اندک و بهینه محقق شود، توییتر مجبور می‌شود تعداد زیادی از کارکنان فعلی خود را اخراج کند.

بین عوامل اقتصادی گسترده‌تر و انتقادهای مداومی که به توییتر مبنی بر اینکه به وعده خود عمل نکرده است، شده (حداقل تا جایی که به سرمایه گذاران مربوط می‌شود)، این نکته وجود دارد که توییتر همیشه قصد داشته نیروی کار خود را کاهش دهد.

اما کاهش سه چهارم کارکنان آن چیزی نیست که بیشتر مردم در نظر داشتند. واشنگتن پست اشاره کرد که توییتر قبلاً قصد داشت حدود یک چهارم نیروی کار خود را کاهش دهد، اما اخراج یک چهارم از نیروی کار به طور کلی وضعیت متفاوتی با مقصود ایلان ماسک دارد.

بیشتر بخوانید: انتشار پیام های شخصی ایلان ماسک ؛ در پشت پرده چه می ‌گذرد؟

اخراج 75 درصد از نیروی کار توییتر توسط ایلان ماسک!

در اینجا ذکر یک نکته لازم است. در حالی که گزارش شده است که ماسک برنامه تهاجمی خود را در چند ماه گذشته توصیف کرده است، اما اغلب بین سخنان او و واقعیت شکافی وجود دارد. ماسک ممکن است اخراج 75 درصد از نیروی کار توییتر را بخواهد، مسلماً سرمایه‌گذار یا مدیر عاملی که ثروتمندترین فرد جهان است قصد ندارد با پرداخت حقوق‌های مزاحم پول بیشتری به دست آورد! اما همچنین ممکن است که توییتر حتی نتواند با اخراج بخش اعظمی از نیروی کار خود به خوبی گذشته کار کند.

اخراج 75 درصد از نیروی کار توییتر

ماسک به وضوح درک اساسی از برخی مسائل جدی که شرکت با آن مواجه است، ندارد، که برخی از آن‌ها تنها با سرمایه‌گذاری بیشتر در زمینه‌های کلیدی قابل حل است. مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا مایل بود تا مدت زمان مناسبی، بر گفته‌های پیتر زاتکو، رئیس سابق بخش امنیت توییتر که به افشاگر تبدیل شده بود، تکیه کند، اما برخی از نیازهای امنیتی و ایمنی شدیدی که زاتکو مطرح کرد، مطمئناً با از بین بردن کل شرکت هم حل نخواهد شد.

ماسک همچنین از بخش دیگری که نیروی کار انسانی بسیاری در آن مشارکت دارند، کمتر آگاهی دارد. این بخش مربوط به حوزه تولید محتوا بوده، که کمتر از یک الگوریتم صرفه‌جویانه برخوردار است. مطمئنا، اگر ماسک بر قصد خود اصرار داشته باشد، اعتماد و ایمنی احتمالاً با مشکلات عمیقی مواجه خواهد شد.

همچنین سناریو کاملاً قابل قبول دیگر این است، که عدد 75 درصد تنها ترفند دیگری است که او مطرح کرده تا هر کسی که با او مذاکره می‌کند مانند برخی بانک‌ها را تحت تأثیر قرار دهد. به خاطر نیروی کار فعلی توییتر که بیش از گذشته تحت فشار هستند، تعدیل نیرو امری اجتناب‌ناپذیر است.

لازم به ذکر است که سیاست ماسک برای تعدیل نیرو، پیاده‌سازی سیستم «رتبه‌بندی دسته‌ای» در محیط کار توییتر است تا تعداد کارکنان را کاهش دهد. این روش در سال 2013 از سیستم کاری مایکروسافت حذف شد چون آمار نشان می‌داد که منجر به ایجاد فرهنگی نامناسب در محیط کار شده است. انتظار می‌رود قرارداد خرید توییتر پس از ماه‌ها آشفتگی ماسک به مسیر خود بازگشته و تا 28 اکتبر (6 آبان) منعقد شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اخراج 75 درصد از نیروی کار توییتر توسط ایلان ماسک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: techcrunch

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر