;
coinex

رکورد بالاترین فرکانس پردازنده به نام اینتل ثبت شد!

پس از گذشت حدود 8 سال از قدرت‌نمایی AMD، حال اینتل توانسته با عرضه Core i9-13900K با سرعت کلاک 8.81 گیگاهرتز رکورد بالاترین فرکانس پردازنده را به‌دست آورد.

اینتل با پردازنده Raptor Lake Core i9-13900K رسماً رکورد بالاترین فرکانس پردازنده جهان را پس از تقریباً 8 سال حفظ این عنوان توسط AMD شکست. تیم اورکلاک داخلی ایسوس در یک اورکلاکینگ توسط تیم کارشناسان خود، رکوردهای بزرگی را در آخرین مادربرد ROG Maximus Z790 APEX به ثبت رساندند. رکوردها از بالاترین فرکانس تا بالاترین امتیازات SUPERPI متغیر بودند اما یکی از رکوردهایی که از بقیه متمایز است فرکانس CPU است.

آخرین رکورد جهانی فرکانس پردازنده در سال 2013 به ثبت رسید، زمانی که آندره یانگ (یکی از کارشناسان اورکلاکینگ) توانست پردازنده AMD FX-8370 را در مادربرد ASUS ROG Crosshair V Formula-Z به سرعت کلاک حیرت‌آور 8.79 گیگاهرتز برساند. اکنون با گذشت کمتر از یک دهه و چندین نسل از CPU، بالاخره شاهد دستیابی به یک رکورد جهانی فرکانس CPU دیگر هستیم، اما این بار، تخت پادشاهی رکورد بالاترین فرکانس پردازنده به اینتل رسیده است.

بیشتر بخوانید: لپ تاپ با نمایشگر کشویی ؛ پتنت جذاب سامسونگ و اینتل

ثبت رکورد بالاترین فرکانس پردازنده به نام اینتل

برای ثبت این اورکلاک رکورد شکن، المور (یکی از کارشناسان تیم اورکلاک داخلی ایسوس) از Intel Core i9-13900K استفاده کرده و آن را تا سرعت کلاک 8.81 گیگاهرتز در 8 هسته P اورکلاک کرده است.

رکورد بالاترین فرکانس پردازنده

گفته می‌شود که ولتاژ پردازنده به 1.325 ولت (که به نظر نتیجه اشتباه تایپی باشد) رسیده است. همچنین کلیه مراحل اورکلاکینگ با تکیه بر خنک‌کننده نیتروژن مایع (LN2) در مادربرد ASUS ROG MAXIMUS Z790 APEX به انجام رسیده است. این واقعاً یک دستاورد بزرگ برای اینتل است، اما تمام ماجرا نیست. پردازنده Intel Core i9-13900K همچنین چندین رکورد جهانی را در طیفی از معیارها از جمله Cinebench R23 و Cinebench R20 به ثبت رسانده است.

همچنین برند MSI با استفاده از MEG Z790 GODLIKE به ترتیب امتیاز تماشایی 550004 و 20962 امتیاز در بنچمارک‌ها را به دست آورده است. این نتایج با بر اساس فرکانس متوسط‌تر 7.3 گیگاهرتز تحت خنک‌کننده نیتروژن مایع (LN2) به دست آمده است.

رکورد بالاترین فرکانس پردازنده

به نظر می‌رسد پردازنده‌های Raptor Lake اینتل در حال شکستن رکوردهای یکی پس از دیگری هستند، اما این تازه آغاز راه است و احتمال در روزهای آینده با اقدامات اورکلاکرها و علاقه‌مندان به تنظیم دقیق CPUهای جدید ، شاهد نتایج و رکوردهای بهتری از همین تراشه‌ها خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ثبت رکورد بالاترین فرکانس پردازنده به نام اینتل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: wccftech

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر