;
coinex

آیا قیمت ارز دیجیتال تحت تأثیر استخراج رمزارز‌ها است؟

آیا قیمت ارز دیجیتال تحت تأثیر استخراج رمزارز‌ها است؟ یکی از نکاتی که که باید به آن توجه داشته باشید این است که چه عواملی سبب می‌شوند که قیمت ارز دیجیتال کاهش یا افزایش پیدا کند.

یکی از مسائل مهم در سود بردن از بازار ارز دیجیتال این است که افراد بتوانند قیمت لحظه ای ارز دیجیتال را دنبال کنند. قیمت ارز دیجیتال در شرایط سود بردن شما بسیار تأثیرگذار است. ولی نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که چه عواملی سبب می‌شوند که قیمت ارز دیجیتال کاهش یا افزایش پیدا کند. این سایت‌ها جدول قیمت ارز دیجیتال را برای شما تهیه کرده‌اند. چندین عامل مختلف روی قیمت ارز دیجیتال اثر می‌گذارند و از جمله مهم‌ترین این عوامل که باید به آن توجه داشته باشیم، استخراج رمزارز‌ها است. در این مقاله قصد داریم درباره استخراج ارز دیجیتال و اثری که روی قیمت ارز دیجیتال می‌گذارد صحبت کنیم.

چرا استخراج رمزارز‌ها مهم است؟

همان‌طور که می‌دانید یا اگر آشنایی ابتدایی با بازار کریپتوکارنسی داشته باشید، می‌دانید که توکن‌های ارز دیجیتال از طریق فرایند استخراج یا اصطلاحاً ماین کردن (mining) به دست می‌آیند. برای مثال ارز دیجیتال بیت کوین از طریق فرایندی که در آن محاسبات بسیار پیچیده کامپیوتری باید صورت گیرد تا بتوانیم یک ارز دیجیتال بیت کوین را استخراج کنیم. این فرایند ماین کردن بسیار پیچیده است و هزینه و انرژی بسیار فراوانی در آن مصرف می‌شود و از آنجایی که محدودیت توکن‌های بیت کوین وجود دارد، هر کدام از این توکن‌ها بسیار ارزشمند هستند. به طور کلی این چنین برداشت می‌شود که فرایند ماین کردن در قیمت ارز دیجیتال بسیار اثرگذار است. اگر شما قیمت لحظه ای ارز دیجیتال را دنبال کنید متوجه می‌شوید که ارز‌های دیجیتال اصلی که بیت کوین و اتریوم باشند و ارز‌های دیگر که آلت کوین نامیده می‌شوند، بر اساس روشی که در استخراج کردنشان صورت می‌گیرد، لیست قیمت ارز دیجیتال نیز تغییر می‌کند.

چرا این تغییر در جدول قیمت ارز دیجیتال بر اساس فرایند استخراج صورت می‌گیرد.  یکی از مهم‌ترین فاکتور‌هایی که قیمت ارز دیجیتال را تعیین می‌کند، میزان سختی‌ای است که کاربران و توسعه‌دهندگان در استخراج کردن آن ارز دیجیتال متحمل می‌شوند. مثلاً شبکه بیت کوین را در نظر بگیرید. شبکه بیت کوین غیرمتمرکز است. یعنی نهادی برای تأیید تراکنش‌ها وجود ندارد. تأیید این تراکنش‌ها و همه مواردی که در بلاک رخ می‌دهد بر عهده ماینر‌ها یا همان استخراج‌کنندگان است. همچنین آن‌ها علاوه بر کارمزد تراکنش‌ها، واحد‌های جدیدی که تولید می‌شوند را به شکل پاداش دریافت می‌کنند که همان فرایند استخراج است.

رمزارز‌ها سختی‌های متفاوتی در استخراج دارند. از این رو سختی استخراج یکی از فاکتور‌های مهم در افزایش یا کاهش قیمت است. اگر سختی استخراج یک ارز دیجیتال زیاد نباشد، عرضه آن زیاد خواهد بود که باعث کاهش قیمت آن خواهد شد. جدول قیمت ارز دیجیتال همواره تغییرات فراوانی دارد به همین دلیل وقتی لیست قیمت ارز دیجیتال را دنبال می‌کنیم باید آگاهی داشته باشیم و پیش از تأیید قیمت لحظه ای ارز دیجیتال، تصمیم‌گیری کنیم که چه سرمایه‌گذاری‌ای می‌تواند بهترین سرمایه‌گذاری باشد.

جدول قیمت ارز دیجیتال امروز

چرا دانستن قیمت ارز دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار است؟

چندین بار اشاره کردیم که اطلاع از قیمت لحظه ای ارز دیجیتال برای این‌که در این بازار سود کنیم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. علتش این است که در بسیاری از موارد هیجانات بازار و بسیاری از عوامل دیگر مانند عرضه و تقاضا و تبصره‌های قانونی کشور‌ها، روی قیمت آن اثر می‌گذارند. یعنی اگر شما یک روز هم از بازار دور بمانید ممکن است دچار ضرر بشوید. بنابراین گفته می‌شود که سرمایه‌گذار بازار کریپتوکارنسی علاوه بر این‌که باید آشنایی فراوانی با بازار داشته باشد باید به دنبال لیست قیمت ارز دیجیتال به صورت لحظه‌ای نیز باشد. برای مثال می‌توانید با رجوع به صفحه قیمت ارز دیجیتال Wallex همانند Coinmarketcap می‌توانید به صورت لحظه‌ای قیمت ارز دیجیتال را مشاهده کنید.

دیگر عوامل مهم در تغییر قیمت ارز دیجیتال چه هستند؟

تا اینجا به یکی از مهم‌ترین عوامل تغییر در جدول قیمت ارز دیجیتال را که همان استخراج کردن بود، بیان کردیم. علاوه بر این موارد بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند تغییری در قیمت کریپتوکارنسی ایجاد کنند. به طور کوتاه به چند مورد از این موارد اشاره خواهیم کرد:

قوانین کشور‌ها

به این علت که بازار کریپتوکارنسی بازاری جدید است، بسیاری از کشور‌ها هنوز نتوانسته‌اند قوانین درست و دقیقی برای آن وضع کنند و سیاست‌های روشنی در مقابل آن داشته باشند. مثال این مورد کشور چین است که پس از تحریم کردن بازار کریپتو و استخراج آن، ضربه سنگینی به سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز‌ها در این کشور وارد شده است.

عرضه و تقاضا

بر کسی پوشیده نیست که قانون عرضه و تقاضا اثری بسیار مهم در دنیای اقتصاد دارد. در جهان ارز دیجیتال نیز عرضه و تقاضا اهمیت دارد. هر چه نیاز به یک کریپتو بیشتر باشد ولی عرضه آن محدود باشد قیمت آن افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل هر چه استخراج یک ارز دیجیتال سخت‌تر باشد می‌تواند روی قیمت آن اثر بگذارد و به همین شکل لیست قیمت ارز دیجیتال دچار تحول شود.

کاربرد ارز دیجیتال

یکی از عوامل مهم در شکل‌گیری قیمت در بازار کریپتو کاربرد آن است. ارز‌های دیجیتال هر کدام برای کاربرد خاصی طراحی شده‌اند. اگر ارزی کاربرد بیشتری داشته باشد، تقاضا برای آن بیشتر می‌شود و در نتیجه آن ارزشش نیز بیشتر و بیشتر می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم حول محور یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین قیمت رمزارز‌ها یعنی استخراج کردن آن مطالبی را بیان کنیم. همانطور که گفتیم استخراج، تأثیر زیادی روی جدول قیمت ارز دیجیتال دارد و هر چه استخراج سخت‌تر باشد، ارزش آن نیز دستخوش تغییر می‌شود. قیمت لحظه ای ارز دیجیتال برای این‌که بتوانیم بیشتر سود کنیم بسیار اهمیت دارد.

.

انتهای رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر