;
coinex

تاریخ پایان پشتیبانی از گوگل کروم در ویندوز 7 و 8.1 اعلام شد

گوگل پایان پشتیبانی از گوگل کروم را برای ویندوزهای 7 و 8.1 اعلام کرد. از اوایل سال 2023 امکان استفاده از گوگل کروم در این سیستم‌عامل‌ها وجود نخواهد داشت.

گوگل اعلام کرد که از اوایل سال جدید میلادی، پشتیبانی از گوگل کروم را در ویندوز 7 و ویندوز 8.1 به پایان می‌رساند. کروم 110 که قرار است هفتم فوریه 2023 (18 بهمن) منتشر شود، روی هیچ یک از این دو سیستم‌عامل کار نخواهد کرد. همچنان می‌توانید از نسخه‌های قدیمی‌تر کروم روی ویندوز 7 و 8.1 استفاده کنید اما امکان نصب بیلدهای جدیدتر که شامل آپدیت‌های امنیتی و امکانات جدید هستند را نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید: فهرست افزونه های مخرب کروم و اج منتشر شد؛ این بدافزارها را همین حالا حذف کنید!

پایان پشتیبانی از گوگل کروم

در صفحه پشتیبانی که خبر پایان پشتیبانی از گوگل کروم در آن منتشر شده، گوگل به کاربران توصیه کرده که برای دریافت آپدیت‌های کروم، از ویندوز 10 یا ویندوز 11 استفاده کنند. انجام این کار برای کاربرانی که سیستم‌های آنها از نسخه‌های جدیدتر ویندوز پشتیبانی نمی‌کند سخت است. بعضی از مشاغل همچنان مجبور به استفاده از ویندوز 7 یا 8.1 هستند و بعضی از کاربران امکان خرید کامپیوتر جدید را ندارند.

پایان پشتیبانی از گوگل کروم

در هر صورت گوگل هم باید بالاخره پشتیبانی از این سیستم‌ها را متوقف کند. این شرکت اعلام کرده که این زمانبندی با برنامه مایکروسافت برای خاتمه پشتیبانی از ویندوز 7 یا ویندوز 8.1 در دهم ژانویه (بیستم دی ماه) تطبیق دارد. اما ظاهراً گوگل بیشتر از مدت برنامه‌ریزی شده از کروم در ویندوز 7 پشتیبانی می‌کند. قبلاً این شرکت اعلام کرده بود که آپدیت‌های کروم را برای این سیستم‌عامل‌ها در سال 2021 متوقف می‌کند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره پایان پشتیبانی از گوگل کروم چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر