;
coinex

تصویر روز تکراتو ؛ کاوشگر ناسا آسمان شب را شکار کرد!

تصویر روز تکراتو را با یکدیگر به تماشا می‌نشینیم، تصویری حیرت‌انگیز از کاوشگر فروسرخ ناسا آسمان شب را از منظری دیگر برای ما آشکار می‌سازد: نگاشتی از آسمان شب. با تکراتو همراه باشید.

این تصویر از موزائیک‌های متعدد تشکیل شده است که کل آسمان را پوشش می‌دهد که توسط کاوشگر نقشه‌بردار فروسرخ میدان وسیع (WISE) گرفته شده است که بخشی از داده‌های فضایی‌ای است که در سال 2012 WISE منتشر شده است. این کاوشگر در دسامبر ۲۰۰۹ به فضا فرستاده شد و از آنجایی که تابش فروسرخ از تمامی اجسام منتشر می‌شود، تلسکوپ‌های فروسرخ را به کمک دستگاه‌های سردکننده در دمای بسیار پایین و نزدیک به صفر مطق نگهداری می‌کنند. و به همین خاطر در فوریه (بهمن) 2011 به خواب زمستانی فرو رفت و ناسا در سال‌های بعد یعنی حوالی سال ۲۰۱۳ برای ماموریت‌های دیگر دوباره این کاوشگر را به کار گرفت.

بیشتر بخوانید: پیش بینی سلیقه غذایی مشتریان با ربات Jasper

تصویر روز تکراتو

این کاوشگر می‌تواند با مشاهده کل آسمان، به دنبال اجرام کم‌نوری نظیر کهکشان‌های دوردست، یا بررسی خوشه‌هایی از اجرام کیهانی باشد. نور فرو سرخ که برای چشم انسان قابل مشاهده نیست، توسط انبوهی از اجرام کیهانی، از جمله ستارگان دور و نزدیک سردشده و برخی از درخشان‌ترین کهکشان‌های جهان را شامل می‌شود. تصویر را تماشا کنید:

تصویر روز تکراتو

همانطور که پیش‌تر گفتیم ماموریت WISE در سال 2011 پس از پایان یافتن مایع خنک‌کننده داخلی آن-که برای برخی مشاهدات فروسرخ لازم بود-به پایان رسید، اما فضاپیما و برخی از آشکارسازهای فروسرخ آن نیز در آن هنوز کار می‌کرد. بنابراین، در سال 2013، ناسا آن را برای ردیابی سیارک‌ها و دیگر اجرام نزدیک به زمین تغییر داد. هر دو ماموریت و فضاپیما نیز نام جدیدی دریافت کردند. می‌توانید در ویدئوی زیر اطلاعات بیشتری را درباره پروژه NeoWise به دست آورید:

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در باره‌ی تصویر روز تکراتو چیست؟  لطفاً، نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

منبع:Nasa

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر