;
coinex

پیش بینی سلیقه غذایی مشتریان با ربات Jasper

استارتاپ jasper آشپزخانه‌های رباتیک را پیاده سازی کرده است. در این سیستم، آشپزی توسط ربات‌هایی انجام می‌شود که قابلیت پیش بینی سلیقه غذایی مشتریان را دارند.

استارتاپ اتوماسیون آشپزی jasper، پس از تلاش‌های فراوان برای فروش ربات‌هایی که پخت غذاهای متعدد و ارائه آن‌ها را برعهده دارند، استراتژی خود را به سوی مصرف کنندگان تغییر داد.

اخیرا «گونار فروه»، مدیرعامل این استارتاپ مصاحبه‌ای جدید انجام داده است. چند سال پیش گونار، jasper را تحت عنوان YPC TELechnologies تاسیس کرده بود. هدف گونار در مرحله اول، صرفه جویی در تایم آشپزی بود، اما با پیشرفت نوآوری رباتیک در جهت خودکار کردن آشپزی و موارد پخت‌وپز، سعی داشت که آن را در اختیار ارائه دهندگان مواد غذایی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: خودآ‌گاهی هوش مصنوعی GPT-3 به مرحله‌ای رسیده که درباره خودش مقاله می‌نویسد

پیش بینی سلیقه غذایی مشتریان

در پی تغییر نام این شرکت به jasper، گونار مدلی را به نام آشپزی به عنوان یک سرویس  انتخاب کرد که هم‌اکنون آشپزخانه‌هایی تحت عنوان آشپزخانه های رباتیک ، در بعضی از مناطق مسکونی تاسیس کرده‌ است که در این آشپزخانه‌ها، تمامی غذاها به وسیله ربات درست می‌شود.

پیش بینی سلیقه غذایی مشتریان

گونار در مصاحبه‌اش گفت:

Jasper با راه‌اندازی آشپزخانه‌های رباتیک در ساختمان‌های مسکونی بلندمرتبه یا در کنار آن‌ها، ناکارآمدی نیروی کار و تحویل را از بین می‌برد تا به ساکنان غذاهای لذیذ تازه آماده شده را به قیمت آشپزی در خانه ارائه کند.

شرکت jasper دارای یک رقیب اصلی به نام Nommi است که در لس‌آنجلس قرار دارد. کار Nommi، تامین کیوسک‌های غذایی مستقل برای شریک‌های املاک و مستغلات است. گونار ادعا دارد که پلتفرم آن‌ها نسبت به رقیب خود، می‌تواند طیف گسترده‌ای از منو را ( از ۱.۲۰ دلار تا ۱۶.۹۰) فراهم‌ کند.

گونار در ادامه می‌گوید:

ما از یادگیری ماشینی برای زمان‌بندی کار و توزیع مواد استفاده می‌کنیم و قصد داریم از آن برای ارائه یک تجربه سرآشپز شخصی نیز استفاده کنیم. همانطور که اسپاتیفای می‌تواند موسیقی مورد علاقه شما را پیش‌بینی کند، Jasper نیز پیش‌بینی می‌کند که مشتریان ما چه غذاهایی را دوست دارند.

Jasper، در سال‌های گذشته اقدام به آزمایش‌های گوناگونی در انواع ساختمان‌های مسکونی نموده که به دنبال تلاش‌های متعدد، این سیستم در ۶ ساختمان شروع به کار کرده‌ است.

تا به امروز در حدود ۲۳۱ مشتری از طریق سیستم پیش بینی سلیقه غذایی مشتریان ، ثبت سفارش کرده‌اند و در نتیجه این سفارشات، سرمایه گذاران Jasper رضایت کاملی از این سیستم دارند. تویوتا و نچرز از سرمایه گذاران این سیستم هستند که حدود ۳.۵ میلیارد دلار پرداخت کرده‌اند.

به ادعای گونار، درآمد مورد هدف آن‌ها، ۲.۵ میلیون دلار در سال است و خواهان دریافت ۷ میلیون دلار سرمایه اضافی هستند. هم‌اکنون jasper با ۱۳ کارمند، کمتر از ۱۰۰ هزار دلار درآمد دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد پیش بینی سلیقه غذایی مشتریان چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر