;
coinex

مشخصات دوربین ویوو ایکس 90 حاکی از بروزرسانی‌های چشمگیر در قابلیت‌های تصویربرداری این گوشی است!

شرکت ویوو مشخصات دوربین ویوو ایکس 90 خود را که یک دوربین ارتقایافته برای گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار این برند است، با چندین نمونه تصویر به ‌اشتراک گذاشته است.

دو شرکت vivo و Zeiss سخت در حال توسعه فناوری دوربین‌ها برای سری گوشی‌های نسل آینده پرچم‌دار X90 هستند. این سیستم از چندین بخش تشکیل شده است که وظایف خاصی را بر عهده دارند. هدف نهایی این سیستم ایجاد یک تصویر دیجیتالی است که کاملاً با آنچه چشم انسان در صحنه می‌بیند، مطابقت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی ‌های ویوو (Vivo)

نوآوری‌ها با توجه به مشخصات دوربین ویوو ایکس 90

این نسل دوربین روی دو موقعیت عکاسی اصلی تمرکز دارد که هنوز برای گوشی‌های هوشمند عکاسی از آن‌ها دشوار است. این دو موقعیت؛ عکاسی پرتره و عکاسی در شب است. برخی از این فناوری توسط خود vivo توسعه یافته، برخی دیگر از آن با همکاری شریک حوزه دوربین‌های تصویربرداری خود یعنی Zeiss توسعه پیدا کرده است.

مشخصات دوربین ویوو ایکس 90

این نوآوری‌ها با سیستم نوری شروع می‌شود که از لنزها و پوشش‌های پیشرفته‌ای استفاده می‌کند و همچنین نسبت سیگنال به نویز، سنسور تصویر را بهبود می‌بخشد. پس از آن، فناوری True Color Restoration Engine مسئول تعیین تعادل رنگ سفید مناسب است.

مشخصات دوربین ویوو ایکس 90

مشخصات دوربین ویوو ایکس 90 مشخصات دوربین ویوو ایکس 90

مشخصات دوربین ویوو ایکس 90
نمونه تصاویر دوربین ویوو ایکس 90

مشخصات دوربین ویوو ایکس 90 مشخصات دوربین ویوو ایکس 90 مشخصات دوربین ویوو ایکس 90 مشخصات دوربین ویوو ایکس 90 مشخصات دوربین ویوو ایکس 90

در مرحله بعدی نوآوری دیگر استفاده از موتور کیفیت تصویر Ultra-Clear است، که یک الگوریتم با وضوح فوق‌العاده بوده که از مدل مجازی لنز برای بازیابی حدود 35 درصد از اطلاعاتی که به دلیل نقص نوری از دست رفته‌اند، استفاده می‌کند. حالت چند فریمی برای بهبود کیفیت تصویر و دامنه داینامیکی (پویا) هر چه بیشتر در دسترس است. این قابلیت به ویژه برای لنز پریسکوپ مفید خواهد بود.

برای یک تصویر واقعی از یک صحنه، سیستم باید محیط آن را درک کند، بنابراین گوشی هوشمند روشنایی و دمای رنگ نور محیط را اندازه‌گیری می‌کند.

مشخصات دوربین ویوو ایکس 90 مشخصات دوربین ویوو ایکس 90 مشخصات دوربین ویوو ایکس 90

مشخصات دوربین ویوو ایکس 90
زوم تصویر دوربین ویوو ایکس 90

سیستم بعدی به عکاسی پرتره اختصاص دارد و خود به سه قسمت تقسیم می شود. بخش اول سعی می کند صحنه را درک کند و تا 103 نقطه از چهره را تشخیص دهد و ژست سوژه را نیز در نظر بگیرد. دو بخش بعدی کار را تقسیم می‌کنند؛ یکی به موضوع می‌پردازد و فیلترهای زیبایی ماشین لرنینگ را اعمال می‌کند، دیگری پس‌زمینه را با تنظیم چندین ویژگی (از نظر تیرگی، تن رنگ‌ها، روشنایی و غیره) تنظیم می‌کند.

عکاسی در نور کم با توجه به مشخصات دوربین ویوو ایکس 90

سیستم اختصاصی دیگری نیز در مشخصات دوربین ویوو ایکس 90 وجود دارد که برای عکاسی در نور کم استفاده می‌شود. حداکثر حساسیت دو برابر شده و دوربین می‌تواند به ISO در حدود 102400 برسد. به گفته vivo، کارکرد این سیستم به اندازه‌ای خوب است که بتواند از یک آسمان پرستاره شب بدون سه پایه یا نوردهی طولانی عکس بگیرد.

مشخصات دوربین ویوو ایکس 90

مشخصات دوربین ویوو ایکس 90
مقایسه عکاسی در شب دوربین ویوو ایکس 90 با دوربین دیگر

به گفته vivo در مورد دوربین، سنسور مورد استفاده در پرچم‌داران نسل بعدی نسبت به سنسور ISOCELL GNV سفارشی مورد استفاده در سری X80، تا میزان 77 درصد حساسیت نوری بهتری دارد. vivo و Zeiss همچنین در حال توسعه یک لنز دوربین جدید 50 میلی‌متری پرتره هستند.

مشخصات دوربین ویوو ایکس 90

بسیاری از پردازش‌ها توسط یک موتور شتاب دهنده جدید انجام می‌شود، چیزی که به نظر می‌رسد جانشین ISP V1 شده باشد. این ویژگی سرعت عملکردهای مرتبط با دید رایانه‌ای را با بهره گرفتن از یادگیری عمیق، افزایش داده، و رویکردهای سنتی پردازشگر سیگنال تصویر را با راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مدرن ترکیب می‌کند.

مشخصات دوربین ویوو ایکس 90

سخت افزار پردازشی سفارشی این دوربین برای کار بر روی ویدئو نیز طراحی شده است. برای رسیدگی به تمام داده‌های مورد نیاز، SRAM داخلی روی تراشه vivo سفارشی قرار گرفته است. در مقایسه با رم خارج از تراشه، تاخیر کمتری داشته و انرژی کمتری مصرف می‌کند. به گفته vivo، تراشه آن می‌تواند 16.3 تریلیون عملیات در ثانیه (TOPS) در هر وات انجام دهد.

این فقط پیش نمایشی از مشخصات دوربین ویوو ایکس 90 بود. این شرکت هنوز تاریخ معرفی را تعیین نکرده است، اما احتمالاً سری جدید در چند ماه آینده رسماً معرفی شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مشخصات دوربین ویوو ایکس 90 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر