;
coinex

حذف تمام دکمه های فیزیکی از آیفون 15

طبق گفته‌های یکی از کارشناسان معروف اپل به نام Ming-Chi Kuo در توییتر، احتمال دارد که در آینده شاهد حذف تمام دکمه های فیزیکی از آیفون 15 باشیم.

برخلاف امسال که شاهد یک سری بهبودسازی‌های مختصر و تکراری در سری آیفون 14 بودیم، ممکن است در سال آینده تغییراتی اساسی را در سری آیفون 15 داشته باشیم.

برای مثال شرکت اپل به تازگی تایید کرده است که پورت لایتنینگ را در مدل‌های آینده آیفون حذف خواهد کرد. بنابراین به احتمال زیاد سری آیفون 15 به عنوان اولین نمونه گوشی‌های این شرکت با پورت USB تایپ C عرضه خواهد شد.

همچنین گزارش‌های اخیر مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo)، تحلیل‌گر مشهور اپل، حاکی از آن هستند که احتمالا دکمه‌های فیزیکی پاور و تنظیم صدا در آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس حذف خواهند شد.

بیشتر بخوانید: چرا تحریم صنعت تراشه چین به ضرر اپل است؟

حذف تمام دکمه های فیزیکی از آیفون 15

کو در حساب کاربری خود در شبکه مجازی توییتر ادعا کرده است که شرکت اپل احتمالا در دو مدل رده بالای آیفون 15 از دکمه‌هایی مشابه دکمه هوم آیفون‌های 7،8،SE2 و SE3 به جای دکمه فیزیکی (مکانیکی) استفاده خواهد کرد.

طبق گزارش‌ها، این دکمه‌های جدید مانند ترک‌پد فورس تاچ در مک بوک‌ها، برای ارائه بازخورد لمسی مناسب به موتورهای Taptic بیشتری نیاز خواهند داشت. بنابراین تعداد موتورهای تپتیک مورد استفاده در هر آیفون از یک عدد به سه عدد افزایش می‌یابد.

حذف تمام دکمه های فیزیکی از آیفون 15

همچنین کو در ادامه بیان کرده است که کمپانی‌های اندرویدی نیز به دنبال اپل، چنین رویکردی را در پرچمداران رده بالا خود اتخاذ خواهند کرد. البته لازم به ذکر است که اپل اولین شرکت در زمینه جایگزینی دکمه فیزیکی در گوشی‌های هوشمند نیست.

حذف تمام دکمه های فیزیکی از آیفون 15

برای مثال ال‌جی نیز در گذشته روی دو گوشی هوشمند بدون دکمه با عنوان‌های LG rollable و LG Velvet 2 Pro کار می‌کرد. این دو دستگاه به جای دکمه‌های فیزیکی از پدهای حساس به فشار برای کنترل صدا و روشن خاموش کردن نمایشگر استفاده می‌کردند.

علاوه بر این، گوشی هوشمند U12 Plus از اچ تی سی که در سال 2018 عرضه شد نیز به جای دکمه‌های فیزیکی پاور و تنظیم صدا، از دکمه‌های حساس به فشار استفاده می‌کرد. با این حال، عملکرد HTC در اجرای این ایده خلاقانه خالی از اشکال نبود و کاربران زیادی با میزان حساسیت این دکمه‌ها مشکل داشتند. انتظار می‌رود که شرکت اپل در پیاده سازی این فناوری، روش‌های بهتر و کارآمدتری را به کار گیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره حذف تمام دکمه های فیزیکی از آیفون 15 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: xda-developers

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر