;
coinex

تکذیب بدافزار بودن فیدیبو ؛ [+واکنش مدیرعامل فیدیبو]

خبر بدافزار بودن فیدیبو توسط گوگل آب سردی بر پیشانی اهل کتاب بود. تا اینکه امروز خبر تکذیب بدافزار بودن فیدیبو منتشر شد.

بدافزار بودن فیدیبو با توجه به اینکه سندی در این رابطه وجود ندارد تکذیب شد. عده‌ای از کاربران مطالب منتشرشده درباره هشدار بدافزار بودن فیدیبو را مرتبط با ماجرای حذف فیدیبو از گوگل‌پلی و بازگشت دوباره آن دانسته‌اند اما مصطفی میرنوری، مدیر دیجیتال مارکتینگ این استارت‌آپ، این موضوع را با آن مساله مرتبط نمی‌داند.

بیشتر بخوانید: جدیدترین و مهمترین اخبار فیلترینگ و محدودیت های اینترنتی! / از ضرر قطعی اینترنت تا فیلترینگ اپلیکیشن ها!

تکذیب بدافزار بودن فیدیبو

برخی کاربران شخصی و صفحه‌های موضوعی در شبکه‌های اجتماعی، مدعی شده‌اند که «گوگل‌پلی برای فیدیبو که یک پلتفرم کتاب صوتی و الکترونیکی‌ست، هشدار گذاشته است.» همچنین شایعه شده است که این برنامه‌ تلاش می‌کند که «از داده‌های شخصی‌ مانند پیامک‌ها، عکس‌ها، صوت‌های ضبط‌شده یا سابقه تماس جاسوسی کند.»

تکذیب بدافزار بودن فیدیبو

در این ارتباط برخی افراد توصیه به حذف اپلیکیشن فیدیبو کرده‌اند. این اخبار در صورتی منتشر شده‌اند که هیچ سند و مدرکی از بدافزار بودن فیدیبو وجود ندارد. با این حال، بررسی‌ها هم نشان نداد که هشداری از سوی گوگل‌پلی درباره نرم‌افزار فیدیبو اعلام شده باشد و Play protect نیز آن را همراه با خطر امنیتی تشخیص نمی‌دهد.

دست‌اندرکاران فیدیبو نیز اعلام هشدار امنیتی از سوی گوگل‌پلی و نقض حقوق کاربر توسط این نرم‌افزار را تکذیب کرده‌اند و گفته‌اند که دسترسی غیرمجاز به داده‌های کاربر که موجب اعلام هشدار از سوی گوگل‌پلی می‌شود، در این برنامه وجود ندارد.

در این‌باره مدیرعامل فیدیبو ضمن تکذیب بدافزار بودن فیدیبو در یک توئیت نوشت:

اگر اپلیکیشن فیدیبو روی گوشی همراه‌تان نصب است، پیشنهاد می‌کنم با play protect این موضوع را چک کنید؛ هیچ هشداری مبنی بر بدافزار این اپلیکیشن دریافت نمی‌کنید.

تکذیب بدافزار بودن فیدیبو

ندا بردادران همچنین نوشت: «با اسکرین شاتی که به فیدیبو منتسب شد، در اصل هشدار گوگل پلی درباره اپلیکیشن دیگری است که سهوی یا عمدی به فیدیبو ارتباط داده شده است. در روزهایی که محدودیت اینترنت در ایران روی فعالیت تمام کسب و کار های آنلاین تأثیرات منفی جبران ناپذیری داشته، امیدوارم همه در کنار هم بتوانیم از این روز های سخت، به سلامت بگذریم و به اطلاع‌رسانی اخبار دقیق و درست متعهد بمانیم.»

تکذیب بدافزار بودن فیدیبو

تکذیب بدافزار بودن فیدیبو

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تکذیب بدافزار بودن فیدیبو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر