;
coinex

بیانیه روبیکا درخصوص اخطار گوگل برای حذف روبیکا ؛ احتمال وجود انگیزه های سیاسی!

بیانیه روبیکا درخصوص اخطار گوگل برای حذف روبیکا در شرایطی منتشر می‌شود که از امروز کاربرانی که قصد نصب این اپ را داشته‌اند با هشدار امنیتی مواجه شده‌اند. به گفته روبیکا «احتمال وجود انگیزه های سیاسی بیش از پیش تقویت می‌شود».

ساعاتی پیش در تکراتو برایتان از هشدار امنیتی گوگل پلی پروتکت در زمان نصب روبیکا نوشتیم. هشداری که روبیکا را یک بدافزار جاسوسی خطرناک معرفی می‌کرد و به کاربران توصیه می‌کند حتی در صورتی که سازنده برنامه را می‌شناسند، از نصب آن خودداری کنند. حالا روبیکا ضمن ابلاغ یک بیانیه رسمی در این خصوص، در توییتی گوگل پلی را خطاب قرار داده و از این اپ استور خواسته مدارک مستندات خود در این خصوص را منتشر کند.

بیشتر بخوانید:

بیانیه روبیکا در خصوص اخطار گوگل به کاربران برای حذف روبیکا

ابتدا باید به این موضوع اشاره کرد که گوگل پلی پروتکت ابزار تخصصی گوگل برای اسکن اپ‌های گوشی‌های اندرویدی است که معمولا به طور خودکار، وجود اپ‌های مخرب را به کاربران یادآوری می‌کند.

در مورد روبیکا اما، گوگل پلی پروتکت هشدار بدافزار بودن روبیکا را ارسال کرده که نگرانی‌هایی در پی داشته است. آنطور که این ابزار گوگل می‌گوید؛ این برنامه به پیامک‌ها، سابقه تماس‌ها، تصاویر و صداهای ضبط شده دسترسی دارد و حتی اگر همین حالا در حال ضبط و مخابره اطلاعات شخصی افراد نباشد، قطعا این توانایی را دارد!

حالا اما روبیکا از دو طریق به موضوع تشخیص روبیکا به عنوان ابزار جاسوسی واکنش نشان داده است. ابتدا در توییتر و با تگ کردن صفحه رسمی گوگل پلی نوشته:

گوگل‌پلی عزیز همانطور که در جریان هستید،‌ روبیکا اخیرا آپدیت جدیدی نداشته و در سطح دسترسی اپ به گوشی، تغییری ایجاد نکرده است. در لایه دسترسی هم درخواست متفاوتی نسبت به قبل ایجاد نشده، پس لطفا مستنداتی که برای هشدار سپر ایمنی اعلام کرده‌اید را در اختیار ما قرار بدهی.

بیانیه روبیکا در خصوص اخطار گوگل به کاربران برای حذف روبیکا

روبیکا به این اکتفا نکرده و در یک بیانیه رسمی در واکنش به شناسایی روبیکا به عنوان بدافزار نوشته:

بیانیه روبیکا در خصوص اخطار گوگل به کاربران برای حذف روبیکا

با این اوصاف باید دید آیا گوگل حاضر به ارائه مدارک و مستندات رسمی در این خصوص می‌شود یا خیر! اما طبیعتا در هر حال چنین اتفاقی بر اعتماد کاربران به پلتفرم‌های داخلی اثر منفی می‌گذارد، خصوصا که اساسا پلتفرم‌های ایرانی در مسائل امنیتی و سطح دسترسی همواره با انتقاداتی مواجه بوده‌اند.

ساعاتی پس از بلاک روبیکا توسط گوگل پلی، این نرم افزار پر کاربرد در کشورمان که از قضا بزرگترین مارکت اندرویدی جهان است، از بیخ و بن فیلتر شده است!

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بیانیه روبیکا در خصوص اخطار گوگل به کاربران برای حذف روبیکا چیست؟ نظرات خود را با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (55 نظر)

    رقیب؟ ههه
    رقیب برنامه ای که کل دنیا دارنش و روبیکایی که نصف بیشتر ایران ندارن
    روبیکایی که خودش به اسم مردم صفحه شخصی میسازه؟
    روبیکایی که امکان حذف اکانت به کسی نمیده
    پیغام روبیکا : شاید اپلیکیشنی بهتر برای پیام رسانی انتخاب کرده اید، به هر حال مهم نیست به چه دلیلی قصد دلیت اکانت خود در روبیکا را دارید، باید به شما بگویم متاسفانه امکان دلیت اکانت حساب شما در روبیکا وجود ندارد و باید به خروج از حساب کاربری خود اکتفا کنید!
    عزیزم اصلا روبیکا جون داره کار کنه ؟
    یکم مرم برن توش هنگ میکنه ؟
    روبیکا دقیقااااا داره جاسوسی میکنه برنامه

    پاسخ

    کاملا درست گفتی این موضوع کاملا سیاسی است و آمریکانمی خواهد مردم از اینستا برن در روبیکا تا بتون افکار مردم را کنترل کنند . اگر کامنت ها را هم بخوانید متوجه می شوید بیشتر مردم در حال بریدن شاخه ای هستند که بر روی ان نشسته اند . این کامنت ها خود گویای کنترول شدید افکار عمومی توسط غرب است . اگر فردا اسنپ از گوشی مردم حذف شد چی ؟ اگر اپلیکیشن های بانکی شما از موبایل حذف شد چی ؟ آیا فکر کردین این موضوع تا به کجا دامه خواهد داشت .. لطفا کمی تفکر

    پاسخ

    سلام دوستان
    شنیدم که برخی نرم افزارهای ایرانی ، در حال توسعه و اشتراک با دیگر کشورها هستند .

    کنسرسیوم چند کشور اروپایی و آسیایی و آفریقایی و آمریکای جنوبی ، در حال بررسی پیشنهادات پیامرسانهای ایرانی برای بین المللی شدن هستند .

    اگر این کار انجام شود ، درآمد خوبی به سراغ شرکتهای نرم افزاری و نخبه ایرانی خواهد رفت و فرصت دیده شدن قدرت علمی ایران را به رخ خواهد کشید .

    پاسخ

    دقت کنید دوست عزیز.
    خود مسئول اومده داره میگه استفاده از نسخه نال شده باعث ایجاد مشکله. یعنی نخبه و گروه نخبه‌ای در کار نبوده و همش یه مهندسی معکوسه.

    اگه قرار بود دولت و حکومت نخبه ها رو حمایت کنه الان اوضاعمون این نبود حمایتی اگه قراره باشه از اینجا و داخل ایرانه

    پاسخ