;
coinex

گمرک: رجیستری گوشی آیفون 14 قانونی اما غیرممکن است!

با گذشت یک ماه از واردات سری جدید گوشی‌های آیفون همچنان مشکلات رجیستری گوشی آیفون 14 ادامه دارد و هر روز اخبار تازه‌ای درباره‌ی نحوه رجیستر کردن این گوشی منتشر می‌شود.

گوشی‌های وارد شده سری جدید آیفون همچنان در کشور رجیستر نشده‌اند. این در حالی است که سازمان گمرک اعلام کرده است که رجیستر کردن این مدل جدید در حوزه اختیاراتش نیست.

سامانه همتا در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که واردات گوشی آیفون 14 به صورت مسافری قاچاق محسوب می‌شود؛ همچنین این سامانه از اصناف خواسته است که از خرید تلفن همراه به صورت مسافری پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: هشدار سامانه همتا: آیفون 14 نخرید!

رجیستری گوشی آیفون 14

سامانه همتا در رابطه با واردات گوشی آیفون هشدار داده است که از خرید به شیوه مسافری خودداری کنید، در حالی که گمرک این اطلاعیه را قبول ندارد و واردات گوشی از طریق مسافری را قاچاق محسوب نمی‌کند.

با تصویب قانون عدم واردات گوشی‌های موبایل بالاتر از 600 دلار، هیچ نسخه واردشده شرکتی آیفون در کشور پیدا نمی‌شود و نسخه‌هایی که افراد به صورت مسافری وارد کرده‌اند نیز حالا با مشکل عدم رجیستری مواجه شده‌اند.

رجیستری گوشی آیفون 14
رجیستری گوشی آیفون 14

وجود تناقض‌های موجود در بازار موبایل باعث هرج و مرج بسیاری شده است، درصورتی که بر اساس مقررات وضع شده صادرات و واردات، هر فرد مجاز است در سال یک تلفن همراه وارد کند. اداره گمرک در رابطه با رجیستری آیفون 14 اعلام کرده است که:

فعال‌سازی تلفن همراهی که از این طریق وارد کشور شده است، در حوزه گمرک نیست و طبق قوانین مسافر باید در ابتدا حقوق و عوارض گمرکی را پرداخت کند که فعلا این گزینه در سامانه مربوطه فعال نشده است.

امکان پرداخت حقوق و عوارض گمرکی برای مسافر وجود ندارد به همین دلیل براساس مصوبات کمیته رجیستری تلفن همراه، امکان فعال‌سازی نیز وجود ندارد.

کسانی که این سری جدید از آیفون را وارد کشور کرده‌اند، شناسه گمرکی برای آنان در سامانه ثبت نشده و حتی اگر برای استفاده شخصی نیز بخواهند توانایی استفاده از آن را نخواهند داشت تا مادامی که دارنده شناسه گمرکی باشند.

باتوجه به مشکلات پیش آمده هنوز هیچ نهاد مسئولی در رابطه با امکان برطرف شدن مشکل رجیستری گوشی آیفون 14 توضیحی ارائه نداده است و خریداران بلاتکلیف هستند.

هشدارها در رابطه با رجیستری

باید به این نکته اشاره کرد که فعال‌سازی تلفن همراهی که از طریق مسافری وارد کشور شده است، در حوزه اختیارات گمرک نیست و طبق قوانین مسافر باید در ابتدا حقوق و عوارض گمرکی را پرداخت کند که فعلا این گزینه در سامانه همتا و گمرک فعال نشده است.

رجیستری گوشی آیفون 14
آیفون 14

امروز سامانه همتا به انتشار اطلاعیه‌ای پرداخت که بیشتر رنگ و بوی هشدار دارد. در این اطلاعیه آمده است که:

پیرو اخبار ضد و نقیض در رسانه‌ها و سوالات مکرر مخاطبان در مورد وضعیت آیفون 14، به اطلاع می‌رساند با توجه به عدم واردات قانونی این مدل از گوشی‌ها، کلیه گوشی‌های آیفون 14 بازار قاچاق هستند، لذا به کلیه واحدهای صنفی اکیدا توصیه می‌شود تا زمان تعیین تکلیف وضعیت واردات قانونی آیفون 14 از خرید و فروش آن خودداری کنند.

گفتنی است در صورت فعال‌سازی گوشی‌های آیفون خود بدون رجیستری، تنها به مدت یک ماه امکان استفاده از آن را دارید و از آن پس سیم کارت قرار گرفته در گوشی آنتن دهی نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در رابطه با رجیستری گوشی آیفون 14 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    با سلام وقت بخیر متاسفانه در ایران هر چیزی که بالاتر از ایران فراتر شود در ایران محدود میشه مانند واتساپ اینستا و تلگرام و ….
    در ایران اشاره میشه فرد درس بخونه ولی کسای را داریم که درس نخوندند ولی در خیلی موارد علمی و …. وارد تر از یک فرد درس خوانده هست من خودم شخصا کسی را میشناسم که در علم پزشکی یا ستاره شناسی وارد هست ولی درس نخونده و هر جای این مملکت رفته گفتند باید درس بخونه در واقعا در المان مدرک دکترا افتخاری بهش دادند و برای ایران کار نمی کنه

    پاسخ