;
coinex

مک بوک های مجهز به پردازنده جدید و قدرتمند M2 چه زمانی به بازار عرضه می‌شوند؟

مک بوک های مجهز به پردازنده جدید و قدرتمند M2 چه زمانی به بازار عرضه می‌شوند؟ این سوالی است که در این مطلب به آن می‌پردازیم. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با تکراتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

معرفی آیپد 16 اینچی در سال 2023 توسط اپل تایید شد

تاریخ عرضه مک بوک های مجهز به پردازنده M2

مک بوک های مجهز به پردازنده جدید M2 در ماه مارس سال آینده (اسفند 1401) عرضه می‌شوند. طبق گزارش‌ها اپل هیچ آپدیتی در ادامه سال 2022 برای مک‌بو‌ک‌ها عرضه نمی‌کند.

اپل قبل از پایان سال دیگر مک بوک‌های جدیدی عرضه نخواهد کرد. به گفته مارک گورمن از خبرگزاری بلومبرگ، این شرکت برنامه‌ریزی کرده بود تا مک بوک‌های 14 و 16 اینچی مجهز به پردازنده M2 خود را «اوایل پاییز امسال» معرفی کند، اما اپل اکنون قصد دارد آنها را در سه ماهه اول سال 2023 معرفی کند. گورمن اضافه می‌کند که عرضه مک‌بوک‌های جدید احتمالاً همزمان با انتشار سیستم‌عامل macOS Ventura 13.3 خواهد بود.

مک بوک‌های مجهز به پردازنده M2
تاریخ عرضه مک بوک های مجهز به پردازنده M2 ؛ مک بوک های مجهز به پردازنده M2 چه زمانی به بازار عرضه می‌شوند؟

او در ادامه افزود: «اپل در سال های اخیر به ندرت محصولات جدیدی را در ژانویه (دی ماه) یا فوریه (بهمن ماه) عرضه کرده است، بنابراین من انتظار دارم که مک بوک‌های جدید تا نیمه اول مارس (اسفند ماه) معرفی شوند. این با تاریخ‌های عرضه برنامه‌ریزی‌شده سیستم‌عامل مربوطه مطابقت دارد، با توجه به سابقه اخیر اپل در ارائه مک‌های جدید در آن ماه، از جمله Mac Studio در سال جاری، این زمان منطقی است».

گورمن در ادامه به درخواست اخیر اپل برای کسب مدارک تأییدیه اشاره می‌کند. در اوایل این هفته نیز، تیم کوک به تحلیلگران گفت که خط تولید این شرکت برای فصل تعطیلات از حالا تعیین شده است. مدیر ارشد مالی اپل، لوکا ماستری، تاییدیه قوی‌تری برای زمان عرضه ارائه و اشاره کرد که انتظار دارد درآمد حاصل از فروش مک‌بوک‌ها در ماه دسامبر (آذر ماه) «به میزان قابل توجهی کاهش یابد» زیرا هیچ مک بوک پرو جدیدی برای افزایش میزان فروش عرضه نمی‌شود.

به نظر می‌رسد که مک‌بوک پروهای جدید همان طراحی مدل‌های 2021 فعلی را داشته باشند. اولین تغییری که اپل در نظر گرفته است، قرار دادن پردازنده‌های جدید M2 Pro و M2 Max خود در این محصولات است. به گفته گورمن، M2 Max دارای حداکثر 12 هسته CPU و 38 هسته GPU خواهد بود.

در حالی که کاربران اپل تا قبل از پایان سال انتظار سخت افزار بیشتری از این شرکت ندارند، اما این شرکت همچنان روی نرم افزار جدید کار می‌کند. بنابراین منتظر سیستم‌عامل جدید اپل خواهیم بود. گورمن می‌گوید iOS 16.2 و iPadOS 16.2 باید تا اواسط دسامبر (اواخر آذر ماه) منتشر شوند. این شرکت در حال حاضر در حال آزمایش این به‌روزرسانی‌ها در بین توسعه‌دهندگان است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مک بوک‌های مجهز به پردازنده M2 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر