;
coinex

جلالی: برای شبکه های اجتماعی در کشورهای غربی جریمه های هنگفتی بریده شده است

رئیس پدافند غیرعامل کشور ضمن تشریح وضعیت شبکه‌ های اجتماعی در کشور، از جریمه‌های هنگفتی که برای شبکه های اجتماعی در کشورهای غربی در نظر گرفته شده است صحبت کرد.

سردار جلالی گفت: اگر مردم نسبت به شبکه‌ های اجتماعی و یا هر مسئله دیگری در کشور اعتراض دارند، می‌توانند اعتراض خود را بر بستر قانون اعلام کنند. همین شبکه‌ های اجتماعی در سایر کشور‌های غربی نماینده دارند و از همین رو نیز در یکسال گذشته جریمه‌های هنگفتی برایشان بریده شده است، اما در کشور ما آزادانه فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: جدیدترین و مهمترین اخبار فیلترینگ و محدودیت های اینترنتی! / از ضرر قطعی اینترنت تا فیلترینگ اپلیکیشن ها!

شبکه های اجتماعی

سردار جلالی رئیس پدافند غیرعامل کشور افزود: «اینکه رژیم صهیونیستی، منافقان و همه دشمنان به خط می‌شوند و اعتراضات را هدایت می‌کند گویای این است که این یک اعتراض سازمان یافته است. زیرساخت عملیات شناختی و مدیریت به افکار عمومی اولین ابزارش شبکه‌ های اجتماعی هستند.»

سردار جلالی عنوان کرد:

دو پلتفرمی که در کشور ما فعال هستند در کشور‌های دیگر مجاز نیستند که آموزش‌های نظامی، فراخوان و رفتار‌های خشونت آمیز را منتشر کنند. این‌ها دیگر تبدلی به ماشین تجهیزات جنگی شده‌اند. این‌ها برای حفظ امنیت ما تعهدی ندارند، نمایندگی در کشور ما ندارند و در واقع تبدیل به یک عامل فشار و اثر گذاری بر ذهن مردم ما شده‌اند و سازماندهی مردم علیه مردم خودشان که این در ادبیات علمی مفهومش شناخته شده است.

شبکه های اجتماعی

وی با اشاره به جلیقه زردهای فرانسوی گفت: «مکرون از اینترنت کالیفرنیایی شکایت کرد، زیرا جلیقه زرد‌ها را علیه مردم فرانسه تحریک می‌کرد و بعد از دولت فرانسه باج خواهی می‌کرد که در نهایت فرانسه گفت ما اینترنت ملی خود را پایه خواهیم گذاشت. در دولت گذشته در این مفاهیم ساده چالش داشتیم و ۸۵ درصد از اینترنت خود را در اختیار این پلتفرم‌ها قرار دادیم آن هم بدون هیچ تعهدی.»

رئیس پدافند غیرعامل ادامه داد:

مرز خروج اعتراض اجتماعی با اغتشاش کجاست؟ نوع برخورد با پلیس است که شما در انگلیس و فرانسه حق ندارید دست به پلیس بزنید و اگر حس کند سلاح گرم و سرد دارید در جا به شما شلیک می‌کند. رفتن به مرحله تخریب دیگر اعتراض اجتماعی نیست.

این مقام نظامی عنوان داشت: «در اروپا قانونی به نام حفاظت از حقوق شهروندی در فضای مجازی وجود دارد که ترجمه فارسی قانون صیانت در مجلس بود. اگر عین قانون اروپا را هم تصویب کنیم بسیار از طرح صیانت ما شدیدتر است. آیا حضور در فضای مجازی نیاز به قانون دارد یا خیر؟ اگر نمی‌خواهد که می‌شود همین بل بشو در فضای مجازی که هرکس یک شایعه‌ای را منتشر می‌کند و فضا را ملتهب می‌کند.»

شبکه های اجتماعی

وی اشافه کرد:

این نشان می‌دهد که ضابطه وجود ندارد در حالی که اگر ضابطه باشد باید مسئول حرف خود باشی. همین فضای شناختی باعث شد که نمایندگان قانون را متوقف کنند.وقتی فضا بی‌قانون باشد هرکسی به خود اجازه می‌دهد هر حرفی بزند و هر اقدامی کند و این می‌تواند امنیت کشور را به هم بزند.

وی با اشاره به فیلترینگ شبکه‌ های اجتماعی بیان کرد: «اقدامی که وزارت ارتباطات انجام داد اقدام هوشمندانه بود زیرا دو پلتفرم مسأله ساز را فیلتر کرد. برای شورای امنیت ملی اثبات شده بود که این دو پلتفرم مخل امنیت کشور هستند و بر خلاف اظهاراتی که گفته شد اتفاقا همه فضاهای اینترنتی باز هستند.»

سردا جلالی در خصوص فیلترینگ شبکه های اجتماعی افرود:

کنترل و محدود سازی این دو پلتفرم بر اساس حوادث امنیتی بود قریب به ۶۰ نفر شهید و کشته دادیم که عدد قابل توجهی بود که حوزه های امنیتی می‌بایست برایش تصمیم می‌گرفتند. در شورای عالی فضای مجازی تصمیم گرفته شد که وزارت ارتباطات به پیام رسان‌های داخلی کمک کند تا مشاغل بتوانند در این فضاها فعالیت کنند.

وی ادامه داد: «کارگروهی هم تشکیل شد که در این فضاها برای مشاغال مردمی بخشودگی مالیاتی در نظر گرفته شود ،البته زمان بر هست اما به سرعت امیدواریم که جایگزین شوند و تا امروز استقبال خوبی از این پیام رسان‌های داخلی نیز ایجاد شده است.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره وضعیت شبکه های اجتماعی خارجی در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر