;
coinex

علاقه تروریست‌ها به رمزارزها ؛ گزارش رسمی سازمان ملل منتشر شد!

یکی از مقامات سازمان ملل در جلسه ویژه کمیته مبارزه با تروریسم سازمان ملل (CTC) اعلام کرد که علاقه تروریست‌ها به رمزارزها روز به روز در حال افزایش است.

به گفته یکی از مقامات سازمان ملل، پول نقد و حواله‌‌ها همچنان محبوب‌ترین روش‌های تأمین مالی تروریسم به شمار می‌رود، اما برخی از سازمان‌های تروریستی در سال‌های اخیر به ارزهای دیجیتال نیز علاقه پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

علاقه تروریست‌ها به رمزارزها

به گفته سوتلانا مارتینوا (Svetlana Martynova)، مسئول بخش مقابله با تأمین مالی تروریسم سازمان ملل متحد، گروه‌های ترورستی که از سیستم مالی رسمی کنار گذاشته شده‌اند، جهت تأمین مالی فعالیت‌های خود به ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند.

این مقام سازمان ملل در طی سخنرانی خود در جلسه ویژه کمیته مبارزه با تروریسم سازمان ملل (CTC) اعلام کرد که با استفاده از روش‌های جدید و نوظهور اقدام به مبارزه با تروریسم خواهد نمود.

علاقه تروریست‌ها به رمزارزها ؛ گزارش رسمی سازمان ملل منتشر شد!

مارتینوا معتقد است که علی‌رغم محبوبیت پول نقد و حواله‌ها، تروریست‌ها با روش‌های جدید و نوآورانه سازگار شده و مشغول استفاده از این روش‌ها برای انجام فعالیت‌های مجرمانه خود هستند. در این بین، رمزارزها فرصتی طلایی برای سواستفاده تروریست‌ها به وجود آورده‌اند. وی در ادامه افزود:

در صورتی که تروریست‌ها از سیستم مالی رسمی کنار گذاشته شوند و بخواهند سرمایه‌گذاری ناشناسی انجام دهند، از ارزهای دیجیتال استفاده خواهند کرد.

مقابله سازمان ملل با فعالیت‌های تروریستی

آنتونیو گوترش (Antonio Geterres)، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز استفاده تروریست‌ها از رمزارزها را تأیید نمود. به عقیده گوترش، رمزارزها پتانسیل بی‌نظیری برای بهبود شرایط انسانی به وجود آورده‌اند و آسیب‌های وارده نیز بسیار فراتر از تأمین مالی تروریسم است.

تروریست‌ها و سایر افرادی که ایدئولوژی‌های نفرت‌انگیزی دارند، از فناوری‌های جدید و نوظهور جهت انتشار اطلاعات نادرست، دامن زدن به اختلافات و رادیکال‌سازی استفاده می‌کنند.

مارتینوا در پاسخ به این پرسش که چگونه سازمان ملل برای رسیدگی به اقدامات تروریست‌ها در سطح بین‌المللی برنامه‌ریزی می‌کند، اظهار نمود که چالش اصلی هماهنگ سازی دولت‌ها با مقررات جهانی است. وی در ادامه افزود:

ما استاندارد جهانی بسیار روشنی ارائه داده‌ایم. گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و قطعنامه‌ شورای امنیت سازمان ملل این استانداردها را در اختیار دولت‌ها قرار داده‌اند.

عدم همکاری دولت‌ها با سازمان ملل

به عقیده مارتینوا، تعداد کمی از کشورها مقررات سازمان ملل را رعایت می‌کنند. این موضوع یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه تروریست‌ها به رمزارزها به شمار می‌رود.

ایالات متحده آمریکا در سطح ایالتی اقداماتی در راستای جلوگیری از فعالیت تروریست‌ها انجام داده است. وزارت خزانه‌داری ایالات متحده میکسر رمزنگاری Tornado Cash را به دلیل نگرانی‌های مربوط به پولشویی و جرایم سایبری تحریم نمود.

تعدادی از شرکت‌های مبتنی بر بلاک چین نظیر Chainalysis و Elliptic نیز در سال‌های اخیر فعالیت‌هایی در راستای ردیابی مجرمان سایبری و گزارش فعالیت‌های آن‌ها به دولت‌ها انجام داده‌اند. این موضوع نشان‌دهنده علاقه تروریست‌ها به رمزارزها است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره علاقه تروریست‌ها به رمزارزها چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر