;
coinex

برگزاری اجلاس جهانی مقابله با حملات سایبری توسط آمریکا

آمریکا در کاخ سفید میزبان برگزاری اجلاس جهانی مقابله با حملات سایبری است. در این اجلاس تهدید فزاینده باج افزارها بررسی خواهد شد.

در اجلاس جهانی مقابله با حملات سایبری که با هدف بررسی تهدید فزاینده باج افزارها و دیگر جرائم سایبری از جمله استفاده غیرقانونی از رمزارز در واشنگتن برگزار می‌شود، مقامات کشورها و 13 شرکت جهانی حضور خواهند داشت. البته امسال 7 کشور جدید نیز به این اجلاس پیوسته‌اند. روزنامه‌ی رویترز در خصوص این اجلاس نوشت: «این جلسه در حالی برگزار می‌شود که سال گذشته نخستین اجلاس غیررسمی «پیشگامی مقابله با باج افزار» (Counter-Ransomware Initiative) به طور مجازی برگزار شده بود.»

بیشتر بخوانید: هشدار گوگل: همین حالا کروم را آپدیت کنید تا از این بدافزار در امان باشید!

واشنگتن میزبان برگزاری اجلاس جهانی مقابله با حملات سایبری

سران کاخ سفید ایجاد مجموعه‌ای از هنجارهای سایبری و مقابله با تهدیدهای باج افزاری در سراسر جهان را از اهداف مهم این اجلاس خواندند و در خصوص به ثمر نشستن آن و به رسمیت شناختن این مقابله‌ها توسط کشورهای شرکت کننده ابراز امیدواری کردند. گقته می‌شود در اختتامیه‌ی این اجلاس بیانیه‌ای مشترک توسط شرکت کنندگان صادر خواهد شد که طی آن متعهد می‌شوند که تلاش خود را در جهت فشار بر روسیه و دیگر کشورهایی که هکرهای سایبری در آن هستند را دو برابر کنند.

 اجلاس جهانی مقابله با حملات سایبری

از موضوعات اضلی و مهمی که در این اجلاس مطرح خواهد شد، نحوه‌ی ایجاد اختلال در حملات سایبری و مقابله با تراکنش‌های غیرقانونی رمزارزها است. در این خصوص یکی از مقامات تیم برگزاری می‌گوید:

در این اجلاس کشورها بیشتر درباره آنکه چگونه می‌توانند فعالیت‌های عاملان باج افزاری را سخت‌تر، پرهزینه تر و پر خطرتر کنند، گفتگو خواهند کرد.

تعداد حملات باج افزاری طی سال‌های اخیر افزایش یافته است، اما با وجود پیشرفت‌هایی که در خصوص دستگیری عاملان این حمله‌ها حاصل شده، تنها در بازه زمانی 18 ماه اخیر، بالغ بر 4 هزار حمله در خارج از آمریکا به ثبت رسیده است.

کدام کشورها در اجلاس جهانی مقابله با حملات سایبری شرکت می‌کنند؟

در حال حاضر لیست کشورهای شرکت کننده در این اجلاس به شرح زیر است:

آمریکا، استرالیا، اتریش، بلژیک، برزیل، بلغارستان، کانادا، کرواسی، جمهوری چک، جمهوری دومینیک، استونی، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، هند، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، کنیا، لیتوانی، مکزیک، هلند، نیوزلند، نیجریه، نروژ، لهستان، کره جنوبی، رومانی، سنگاپور، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، اوکراین، امارات متحده عربی، بحرین، رژیم صهیونیستی. شرکت‌هایی نظیر مایکروسافت، زیمنس و تلفونیکا نیز در این اجلاس حاضر هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اجلاس جهانی مقابله با حملات سایبری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر