;
coinex

نصر تهران: اینترنت و پلتفرم‌های خارجی ارتباطی با امنیت ملی ندارند!

بنابر عقیده محمد متشرعی، اینترنت و پلتفرم‌های خارجی ربطی به امنیت ملی ندارد و اعمال محدودیت در آن، مخالف منفعت‌های عمومی مردم است.

عضو هیئت مدیره نصر تهران، تاکید دارد که در‌آمد و معاش روزانه مردم به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی وابسته بوده و اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، بر منافع ملی بدون زیان است. متشرعی در خصوص این موضوع می‌گوید که استمرار روند فعلی اینترنت، هیچ منفعتی ندارد و ضامن امنیت ملی و معاش مردم نیست.

بیشتر بخوانید: مهمترین و جدیدترین اخبار فیلترینگ و محدودیت های اینترنتی!

اینترنت و پلتفرم‌های خارجی

محمد متشرعی، عضو هیئت مدیره و رییس کمیسیون صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی در مصاحبه با روابط عمومی این سازمان اظهار داشت که تصمیماتی که از طرف حاکمیت گرفته می‌شود، گاهی مخالف منفعت‌های عمومی است. او در این راستا می‌گوید:

اینترنت و شبکه های اجتماعی زیانی علیه منافع ملی نخواهند داشت. به نظر می رسد میان ذهنیت برخی از تصمیم گیرندگان با واقعیت جامعه و آن چه در زندگی مردم و کسب و کارها در جریان است، فاصله زیادی وجود دارد.

اینترنت و پلتفرم‌های خارجی

طبق عقیده متشرعی، اعمال محدودیت در استفاده از فضای مجازی و اینترنت که بهانه‌ای برای سرپوشی ضعف حاکمیت و تصمیمات آن است، عذر بدتر از گناه خواهد بود. او در این راستا می‌گوید:

وقتی معاش عده زیادی از مردم جامعه به ابزار اینترنت و شبکه های اجتماعی وابستگی جدی و مداوم دارد و ما این ابزار را دچار اختلال می‌کنیم، این پیام را به میلیون‌ها نفر می‌دهیم که بر خلاف شعارهای روزانه حمایت از کسب و کارها، اصولاً این مسئله اهمیت چندانی ندارد.

متشرعی در مورد این مسئله اعتقاد دارد که وضعیت فعلی، باعث مورد هدف قرار دادن سرمایه‌های انسانی نخبه و جوان فناوری اطلاعات شده است. او گفت:

فارغ از اینکه طرح ریزی وقایع فعلی جامعه از سوی چه‌کسی یا چه‌کسانی صورت گرفته، وضعیت موجود، سرمایه‌های انسانی نخبه و جوان صنعت فناوری اطلاعات را نشانه گرفته است. دیگر با هیچ استدلالی نمی‌توان بسیاری از این نخبگان و نیروهای مستعد را که تصمیم به مهاجرت از کشور دارند، منصرف کرد. راست می‌گویند امید مرده است.

ایشان در ادامه صحبت‌های خود تاکید کردند که ادامه روند فعلی، هیچ منفعتی ندارد و ضامن امنیت ملی و معاش مردم نیست.

رئیس کمیسیون صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی در خصوص برطرف کردن مشکلاتی که در اختلال و قطعی اینترنت وجود دارد و با اشاره به پیگیری‌های سازمان نصر، اظهار داشتند:

در جلسات متعددی که در این مدت برگزار شده، ابعاد وضعیت مخاطره‌آمیز فعلی بررسی شده است. اگرچه نظرات کارشناسی اخذ شده را همراه با مستندات فنی به مراجع مربوطه ارسال کردیم، تاکنون پاسخ روشنی دریافت نکرده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد اینترنت و پلتفرم‌های خارجی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر