;
coinex

آمار کلاهبرداری‌های رمزارزی در سال 2022 ؛ 3 میلیارد دلار به سرقت رفته است!

طبق گزارش شرکت PeckShield، کلاهبرداری‌های رمزارزی روز به روز در حال افزایش است. در ماه اکتبر 2022، حدود 3 میلیارد دلار دارایی دیجیتال به سرقت رفت.

شرکت امنیت بلاک چین PeckShield آمار کلاهبرداری‌های رمزارزی سال 2022 را در شب هالووین به اشتراک گذاشت. حدود 100 میلیون دلار از مبالغ سرقت شده بازگردانده شده است.

بیشتر بخوانید: کلاهبرداری Monkey Drainer ؛ هکر معروف دست به سرقت 1 میلیون دلاری زد!

آمار کلاهبرداری‌های رمزارزی در سال 2022

بر اساس آخرین آمار منتشر شده، رکورد بیشتری کلاهبرداری‌های رمزارزی در سال 2022 به ماه اکتبر تعلق دارد؛ به همین جهت بسیاری از افراد نام Hacktober‌ را به این ماه اختصاص دادند.

شرکت امنیت بلاک چین PeckShield در 31 اکتبر، آمار ترسناکی از میزان دارایی‌های کریپتو سرقت شده منتشر کرد. طبق داده‌های پک شیلد کلاهبرداران در ماه اکتبر حدود 2.98 میلیارد دلار دارایی دیجیتال را به سرقت بردند. این میزان تقریباً دو برابر میزان دارایی‌های سرقت شده در کل سال 2021 است.

در ماه اکتبر حدود 44 سرقت رمزارزی از 53 پروتکل رمزارزی صورت گرفت. سوءاستفاده‌گران حدود 760 میلیون دلار در یک ماه به دست آوردند؛ البته 100 میلیون دلار از این دارایی‌ها در نهایت بازگردانده شدند.

پس از اکتبر، مارس دومین ماه پرسود برای هکرهای ارزهای دیجیتال بود. کلاهبرداران در این ماه حدود 710 میلیون دلار دارایی را به سرقت بردند. عمده سوءاستفاده‌های صورت گرفته از پل رونین انجام شده است. هک رونین حدود 625 میلیون دلار دارایی‌ها کاربران را به جیب کلاهبرداران منتقل کرد.

کلاهبرداری‌های رمزارزی ماه اکتبر

کلاهبرداری‌های رمزارزی

طبق گزارش PeckShield، بزرگترین سوءاستفاده ماه اکتبر به زنجیره BNB باز می‌گردد. این زنجیره منجر به سود 586 میلیون دلاری کلاهبرداران شد. زنجیره بایننس اسمارت چین دومین پروتکل فهرست شده در مارکت پلیس دیفای Mango Markets به شمار می‌رود.

طبق گزارش پایگاه داده Rekt DeFiYield، چندین اکسپلویت قابل توجه دیگر نیز در ماه اکتبر صورت گرفته است. از جمله مهم‌ترین عملیات هک ماه اکتبر می‌توان به پلتفرم بازدهی کریپتو FreeWay اشاره کرد. در این عملیات راگ پول 60 میلیون دلار دارایی کاربران به سرقت رفت. پروژه Transit Swap حدود 29 میلیون دلار، Team Finance حدود 13 میلیون دلاری و Moola Market حدود 9 میلیون دلار از دست دادند.

محبوب‌ترین روش‌های کلاهبرداری کریپتو

DeFiYield آمار کلاهبرداری‌های رمزنگاری را در 1 نوامبر منتشر کرد. این سازمان ادعا می‌کند که کاربران حدود 1 میلیارد دلار در ماه اکتبر به دلیل کلاهبرداری‌های رمزنگاری از دست داده‌اند. محبوب‌ترین روش‌های کلاهبرداری شامل راگ‌ پول‌ها، اقدامات پانزی و سوءاستفاده‌های مستقیم است.

15 مورد از کل 35 حمله هکری DeFiYield عملیات راگ پول (rug pull) بود. طبق گزارش‌ها، در مجموع حدود 890 میلیون دلار از وجوه رمزنگاری سرقت شده در سال 2022 بازیابی شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کلاهبرداری‌های رمزارزی در سال 2022 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر