;
coinex

بهترین گروه های هکری ایران و جهان ؛ قوی ترین و مخوف ترین گروه هکرها کدام است؟

در دنیای اطلاعات هکرها نقش مهمی دارند و هرازگاهی اخباری مهم از آن‌ها میشنویم. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین گروه های هکری ایران و جهان بپردازیم.

هکرهای رایانه به عنوان متخصصان رایانه شناخته می‌شوند. هکرها با استفاده از روش‌های غیر استاندارد به برخی از رایانه‌ها دسترسی پیدا می‌کنند و وارد این سامانه‌ها می‌شوند. گاها از این دانش برای سازمان‌های انتظامی و امنیت دولتی دیگر کشورها به عنوان سلاحی برای جنگ سایبری استفاده می‌کنند و همچنین در سازمان‌های اجرای قانون از روش هک کردن برای جمع آوری شواهد در مورد مجرمان و جنایتکاران استفاده می‌شود.

در عصر حاضر به متخصصان علم فناوری که توانایی نفوذ و کنترل سیستم‌های رایانه‌ای را برای هدف‌های گوناگون دارند هکر می‌گویند. هکرها به سه دسته تقسیم می‌شوند، دسته اول هکرهای کلاه سفید، دسته دوم هکرهای کلاه سیاه و دسته آخر هکرهای کلاه خاکستری هستند.

بهترین گروه های هکری ایران و جهان

همانطور که  کمی قبل گفتیم، هکرها به سه دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول هکرهای کلاه سفید هستند که کارهای مفید برای سیستم مورد نظر انجام می‌دهند. این هکرها با رعایت کلیه اصول هک اخلاقی به سیستم‌ها نفوذ می‌کنند. به همین دلیل این هکرها به هکرهای خوب معرف هستند. دسته بعدی هکرهای کلاه سیاه هستند که بیشتر به هکرهایی گفته می‌شود که فعالیت‌های غیر قانونی و کارهای مخرب انجام می‌دهند.

آخرین دسته هکرهای کلاه خاکستری هستند که ترکیبی از کلاه‌های سیاه و کلاه‌های سفید را تشکیل می‌دهند. هدف هکرهای کلاه‌ خاکستری استفاده از سایر کامپیوترها به مقصودهای متفاوت است. برخی از هکر‌های کلاه خاکستری در اینترنت می‌چرخند و وضعیت امنیت سایت‌ها را چک می‌کنند که این کار تنها به منظور یاد گرفتن چیزهای جدید و یا کنجکاوی است. این دسته کارهای غیر قانونی و مخرب انجام نمی‌دهند و تنها در صورت لزوم و کشف مشکلی در سیستم به مدیران سیستم‌ها اطلاع می‌دهند و برخی اطلاعات را در اختیار عموم مردم قرار می‎‌دهند.

 گروه Ananymous: بهترین گروه های هکری جهان

بهترین گروه های هکری ایران و جهان
بهترین گروه های هکری ایران و جهان

انانیموس به عنوان یکی از بهترین گروه های هکری دنیا شناخته می‌شود. انانیموس به معنای ناشناس است. همانطور که از اسم این گروه پیداست به صورت ناشناس و به عنوان هکتیویسم فعالیت می‌کنند. این گروه یکی از معروف‌ترین و قدرتمندترین گروه های هکری دنیا است. به دلیل ناشناس بودن اعضای این گروه نمیتوان تعداد آنها را دانست به همین علت این گروه را نمی‌توان متعلق به جا و مکان خاصی دانست.

اکثر حملات گروه انانیموس به صورت DDOS است. بیشتر فعالیت‌های این گروه به منظور انتقاد به مقاصد سیاسی، بر علیه حزب‌هایی با مقاصد تاریک و شرور و نمونه هایی از این دست است. اولین فعالیت گسترده این گروه عملیات Chanology برعلیه کلیسای Scientology بوده است. این کلیسا یک فرقه مذهبی بوده که در دهه 50 در ایالات متحده شکل گرفت و هدف خود را رفع مشکل پیروان خود با استفاده از تکنیک‌های روان درمانی قرار داده بود. این حمله هکری در ژانویه 2008 از سوی این گروه هدایت شد و برای اولین بار حملات دیجیتالی در وسعت و حجم بالا صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: چگونه هکر شویم؟

گروه Chaos: معروف ترین گروه های هکر

بهترین گروه های هکری ایران و جهان
بهترین گروه های هکری ایران و جهان

اگر بخواهیم یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های هکری اروپا را نام ببریم گروه Chaos Computer Club است که به اختصار به آن CCC هم می‌گویند. این گروه به طور کامل از کاربران آلمانی زبان تشکیل شده است. کاربران این گروه را «یک گروه بینهایت بزرگ از فرمهای مختلف حیات و مستقل از سن، جنس، نژاد یا گرایش سیاسی که تلاش می‌کنند مرزها را  در نوردیده و آزادی اطلاعات را به ارمغان آورند.» معرفی می‌کنند.

این گروه به شفافیت دولتی، آزادی اطلاعات و حقوق بشر بسیار علاقمند هستند و تمامی اصول اخلاقی هکرها پایبندند و به دنبال دسترسی جهانی آزاد به کامپیوترها و زیرساخت‌های تکنولوژیک هستند. این گروه در عملیات سایبری اولین جاسوسی سایبری تاریخ به شدت مشهور شدند. در همان سال کارل کخ یکی از رهبران گروه هکری بود دستگیر شد وی به نفوذ شبکه‌های کامپیوتری دولتی و خصوصی آمریکا و سرقت کدهای منبع سیستم عامل‌ها متهم شد.

یکی از مهم‌ترین عملیات‌های این گروه حمله به تکنولوژی اکتیواکس مایکروسافت بود که در این حمله اطلاعات شخصی ذخیره شده در پایگاه داده کویکن را تغییر دادند و در یک حمله بسیار بزرگ سیم‌کارتهای شبکه GSM را شبیه سازی کردند و علاوه بر آن الگوریتم رمزگذاری COMP128 را شکستند این کار باعث آزاد شدن شبکه‌های موبایل GSM شد و تمامی این موارد باعث می شود این گروه در رده قدرتمند‌ترین و بهترین گروه های هکری جهان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: بهترین هکرهای جهان در سال ۲۰۲۰

گروه مارمولک: بهترین گروه های هکری جهان

بهترین گروه های هکری ایران و جهان
بهترین گروه های هکری ایران و جهان

گروه مارمولک که جزو بهترین گروه های هکری ایران و جهان به شمار می‌آید، از سال 2014 شروع به کار کرد. این گروه ادعا کرده است که خط هوایی مالزی و همینطور فیس بوک را هک کرده‌اند. گروه مارمولک در دسته هکرهای کلاه سیاه قرار دارند و یکی دیگر از قدرتمند‌ترین و بهترین گروه هکرهای جهان هستند. این گروه اکثرا حملات DDOS را رهبری می‌کنند و همچنین ادعا کرده‌اند با حملات DDOS باعث آفلاین شدن اینترنت در کره شمالی شده‌اند.

این گروه حملات دیداس زیادی را رهبری کرده است. برای مثال می‌توان به حمله به تیم League of Legends، حمله به تیم Destine، حمله به Play Station Network و حمله به Xbox Live اشاره کرد. این گروه هم مانند دیگر گروه‌های هکر به طور کامل منحل شده است و تمامی افراد این گروه دستگیر شدند و آخرین عضو این گروه به نام زاخاری بئپتا که یکی از لیدرهای این گروه بود، چند وقت پیش به زندان محکوم شد.

هرچند گروه مارمولک از بهترین گروه های هکری ایران و جهان بود، اما رفتار بسیار شرورانه و مخوفی داشتند. به همین دلیل برخی از افراد دیگر گروه‌های هکر، تصمیم گرفتند به آنها حمله کنند. برای مثال، یکی از گروه‌هایی که به طور مداوم به گروه مارمولک حمله می‌کرد هکرهای Anonymous بودند که در بالا به معرفی آنها پرداختیم.

بیشتر بخوانید: بهترین هکرهای ایرانی

کلاب هامبرو: بهترین گروه های هکری جهان

بهترین گروه های هکری ایران و جهان
معروف ترین گروه های هکر

گروه کلاب هامبرو یکی از معروف ترین گروه های هکر است که در حال حاضر منحل شده است اما در زمان خود جزو بهترین گروه های هکری ایران و جهان محسوب می‌شد. با وجود اینکه این گروه منحل شده ولی به طور کامل از بین نرفته و برخی از اعضای آن در راستای این گروه حزب‌هایی را به وجود آورده‌اند.

این حزب‌ها تعداد زیادی از هکرهای معروف و مهندسان کامپیوتر مانند استیو وازنیاک را به وجود آورده‌اند. گروه هامبرو یک گروه غیر رسمی و جزو بهترین گروه های هکری ایران و جهان بوده که علاقه‌مند به هک لوازم الکترونیکی است. این گروه اهداف بسیاری دارد اما مهم‌ترین هدف این گروه آموزش راه انداختن شبکه امن و اختصاصی برای مردم بوده است. این گروه در لیست قدرتمند‌ترین و بهترین هکرهای دنیا قرار دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین اپلیکیشن دوست یابی

گروه Cult of the Dead Cow

بهترین گروه های هکری ایران و جهان

Cult of the Dead Cow یکی از بهترین و قدرتمند‌ترین گروه‌های هکری جهان است که با cDc هم شناخته می‌شود. این گروه در سال 1384 در تگزاس آمریکا تاسیس شد. پس از تاسیس این گروه افراد آن شروع به ساخت وبلاگی  کردند و نام آن را مکتب گاو مرده گذاشتند.

هکرهای Cult of the Dead Cow گروه Hacktivismo را به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های خود طراحی کردند تا در زمینه‌های مبارزه با تکنولوژی‌های سانسور اطلاعات به مبارزه بپردازد. این گروه در سال 1999 جنگ سایبری علیه دولت عراق و چین را به پایان رساند و در دهه 1990 با همکاری گروه‌های چینی به فعالیت بر علیه دولت هنگ کنگ پرداخت. یکی از مهم‌ترین عملیات سایبری گروه cDc، عملیات گوگل بود. در این پروژه شروع به تمسخر لوگوی گوگل به شعار «Goolag: صادرات سانسور، هربار یک جستجو» را ترویج می‌دادند.

بیشتر بخوانید: حل مشکل no network connection تیک تاک

گروه نابودی: قدرتمندترین گروه های هکری دنیا

بهترین گروه های هکری ایران و جهان

گروه نابودی یکی از قدرتمند‌ترین و بهترین گروه‌های هکری دنیا است. این گروه از سال 1984 واقع در نیویورک شروع به کار کرده‌اند که به عنوان یکی از مهم‌ترین گروه‌های تکنولوژی تاریخ شناخته می‌شوند. یکی از مهم‌ترین و شناخته شده‌ترین کارهای این گروه مقاله‌ای کوتاه برای شناساندن فرهنگ هک و اهداف هکرها در سطح جهان است. این مقاله توسط یکی از اعضای این گروه به نام Mentor نوشته شده است. وی به دلیل انتقاد به دستگیری اش این مقاله را نوشت و دستگیری خود را بیهوده دانست او نه تنها به افراد نظامی بلکه به همه‌ی جهان دنیای هک را شناساند.

این مقاله بسیار کوتاه و مختصر است اما تاثیر بسیار زیادی بر روی همگان گذاشت و باعث شد دنیای هکرها شناخته‌تر شود و تعداد زیادی فیلم در رابطه با هک ساخته شود. برخی از افراد میگویند مارک زاکربرگ خالق فیس‌بوک این مقاله را چاپ کرده و به دیوار اتاق خود نصب کرده است.

بیشتر بخوانید:  ترفندهای کلاب هاوس

گروه استادان فریب: بهترین گروه های هکری دنیا

بهترین گروه های هکری ایران و جهان

گروه استادان فریب یکی دیگر از بهترین گروه‌های هک جهان است. از آنجایی که همانند گروه نابودی برای شناساندن فرهنگ هک بسیار تلاش کردند برخی از افراد معتقد هستند گروه استادان فریب زیر مجموعه گروه نابودی است. افراد این گروه معتقد بودند هک علمی است که باید آن را یاد گرفت.

به همین دلیل تست‌های امنیتی و حملات متعددی را اجرا می‌کردند تا علم هک واقعی را نشان دهند و احترام و توجه دیگران را جلب کنند. استادان فریب در لیست یکی از قدرتمند‌ترین معروف ترین گروه های هکر جهان است. این گروه عملیتات‌های متعددی را به خوبی  به پایان رساند، ولی در عملیات هک کمپانی‌های تلفن توسط نیروهای FBI دستگیر شدند و این گروه به طور کامل منحل شد.

بیشتر بخوانید: میزان مصرف اینترنت کلاب هاوس

گروه Honker Union

بهترین گروه های هکری ایران و جهان

یکی دیگر از بهترین گروه های هکری ایران و جهان گروه هانکر یا هکر قرمز است. این گروه یکی از مشهور‌ترین گروه‌های هکری چینی است. معنای اصلی اسم این گروه به معنای مهمان قرمز است که در زبان چینی به آن مهمان مشکی می‌گویند. چینی‌ها بیشتر این اسم را برای گروه‌های هکری کلاه سیاه استفاده می‌کنند. زمانی این گروه شکل گرفت که سفارت چین در بلگراد توسط آمریکا با بمب منفجر شد به همین خاطر هدف اصلی این تیم نابودی وبگاه‌های آمریکایی بود.

هکر قرمز در می 2008 سایت Tsering Woeser  که فعال حقوق بشر و نویسنده تبتی بود را مورد حمله قرار داد و اعضای این گروه تمامی اکانت‌های ایمیل و اسکایپ‌ها  را در اختیار گرفتند و سایت را به طور کامل تغییر دادند. این گروه حملات سایبری بسیاری داشت و از مهم‌ترین حملات این گروه می‌توان به جنگ با دولت ژاپن و پایین کشیدن بیش از 100 سایت دولتی، بانکی و دانشگاهی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: تولید محتوا در کلاب هاوس

گروه آشیانه: معروف ترین گروه های هکر

بهترین گروه های هکری ایران و جهان

نمونه‌ای دیگر از بهترین و معروف‌ترین گروه های هکری ایران و جهان گروه آشیانه است. این گروه یکی از بزرگ‌ترین گروه ایرانی است که در زمینه هک و امنیت فعالیت می‌کند. این گروه توسط بهروز کمالیان و نیما صالحی در سال 1382 تاسیس شده است. در ابتدا که این گروه ایجاد شد تنها چند نفر بودند که در زمینه هک مهارت داشتند ولی بعد از چند سال این گروه توانست کار خود را گسترش بدهد و آموزشگاه و شرکت امنیتی و میزبانی وب را تاسیس کند.

این گروه را می‌توان در لیست سه دسته گروه‌های هکر دانست چرا که همانند گروه هکرهای کلاه سیاه به تخریب سایت‌هایی که با ایران مشکل دارند می‌پردازند و همچنین همانند گروه هکرهای کلاه سفید سایت‌های ایرانی که مشکل داشته باشند را شناسایی می‌کنند. این گروه در سال گذشته موفق به اخذ عنوان بهترین تیم هکری را از زون اچ (Zone-H) شد. آشیانه بهترین گروه و تنها گروه هکر رسمی ایران است.

بیشتر بخوانید: مسنجر رومز اینستاگرام چیست؟

ارتش سایبری ایران: بهترین گروه های هکری جهان

بهترین گروه های هکری ایران و جهان
قدرتمندترین گروه های هکری دنیا

ارتش سایبری را می‌توان گروه ناشناس ایران دانست چرا که از این گروه هیچ تصویری در دست نیست و تا کنون هویت آن فاش نشده است. این گروه برای اولین بار در جریان اعتراضات بعد از انتخابات سال 88 شناخته شد. در جریان آن اعتراضات و اقدامات برخی از معترضین در توییتر، ارتش سایبری در اقدامی توییتر را هک کرد و در مقابل این حرکت معترضان اقداماتی انجام داد که در سطح ملی و جهانی رسانه‌ای شد. این گروه یکی از قدرتمند‌ترین و بهترین گروه های هکری ایران و جهان است.

پس از آن که به وبگاه توییتر حمله کرد در صبح 22 دی 1388 توانست جستجوگر بایدو را که یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های کشور چین است را هک کند که این اقدام موجب ایجاد یک جنگ سایبری بین ایران و چین شد. پس از آن که ایران به سایت‌های چین حمله کرد کشور چین هم بیکار ننشست و به وبگاه ریاست جمهوری و رهبری ایران حمله کرد.

این گروه یکی از بزرگ‌ترین و بهترین گروه هکرهای ایران و جهان است و هک‌های گوناگون در زمینه‌های متفاوت داشته است برای مثال اگر بخواهیم چند نمونه از حملات سایبری این گروه را نام ببریم می‌توانیم به وبگاه رادیو زمانه، جستجوگر خبرنامه امیرکبیر، وبگاه رسمی سازگار و برخی دیگر از سایت‌ها مورد حمله ارتش سایبری قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: کلاهبرداری تیک آبی اینستاگرام

itix4: بهترین گروه های هکری جهان

litix4 با نام واقعی علی محمد زاده است. اگرچه بحث ما از گروه های هکری دنیاست اما اشاره به او ضروری است چرا که علی محمد زاده یکی از بهترین و ماهرترین هکرهای ایرانی است که به تنهایی توانست بسیاری از سایت‌های عربی را برای حمایت از خلیج فارس هک کند. وی تنها 22 سال دارد و علاقه بسیاری به پیدا کردن باگ سیستم‌های مدیریت محتوا همانند وردپرس دارد. همچنین وی به شدت به هک سایت‌های دانشگاه‌های ایران و آسیا علاقمند است و بسیاری از سایت‌های ایران وآسیا را هک کرده است.

Arta

بهترین گروه های هکری ایران و جهان
بهترین گروه های هکری جهان

حسین فلاحیان  با نام مستعار آرتا است. اگرچه اون یک فرد است و نمیتوان او را به عنوان یکی از بهترین گروه های هکری دنیا شناخت اما وی با توجه به سن کم‌اش یکی از مشهور‌ترین هکرهای ایرانی است که در زمینه شناسایی باگ فعالیت می‌کند و در دسته هکرهای کلاه سفید قرار دارد. آرتا یکی از حرفه‌ای ترین بتاتسترهای ایرانی است که توانسته باگها و حفره‌های زیادی را در سایت‌ها و نرم افزارهایی همانند Instagram و sony entertainment network و ElectronicArts کشف و گزارش کند.

یکی از کارهایی که موجب مشهوریت بیشتر وی شد، هک چندین سایت عربی بود. یکی دیگر از مهم‌ترین کارهای که وی شناسایی کرد باگ در بخش استوری اینستاگرام روی پلتفرم اندروید بود که باعث می‌شود اطاعات کاربر لو برود. آرتا توانست با همکاری اینستاگرام مشکل این باگ را به طور کامل برطرف کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بهترین گروه های هکری ایران و جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    گروه آنانیموس چی؟؟

    پاسخ

    سلام ابوالفضل هستم

    پاسخ