;
coinex

تحقیق سنا در خصوص معامله توییتر ؛ نقش عربستان در معامله ایلان ماسک چیست؟

کریس مورفی سناتور آمریکایی خواستار تحقیق سنا در خصوص معامله توییتر و سرمایه‌گذاری حدود 2 میلیارد دلاری عربستان سعودی در این قرارداد شده است.

کریس مورفی سناتور ایالت متحده روز دوشنبه از کمیته سرمایه‌گذاری خارجی در ایالات متحده (CFIUS) خواست که تحقیقاتی را درباره سرمایه‌گذاری عربستان در توئیتر شروع کند. قرارداد خرید توییتر که مبلغ آن 44 میلیارد دلار اعلام شده، شامل میلیاردها دلار سرمایه خارجی از سرمایه‌گذاران عربستانی و چینی است. ادعا شده که شرکت هولدینگ پادشاهی عربستان سعودی و دفتر خصوصی شاهزاده الولید بن طلال با سهم 1.89 میلیارد دلاری از این قرارداد، دومین سرمایه‌گذار بزرگ توئیتر هستند.

بیشتر بخوانید: هزینه تیک آبی توییتر اعلام شد؛ قیمت ماهانه سرویس توییتر بلو چقدر است؟

جزئیات تحقیق سنا در خصوص معامله توییتر

مورفی روز دوشنبه در توئیتی اعلام کرد «باید از اینکه عربستانی‌ها که منافع واضحی در سرکوب برخی گفتمان‌های سیاسی و نفوذ در سیاست‌های آمریکا دارند حالا دومین مالک بزرگ یکی از شبکه‌های اجتماعی مهم هستند، نگران باشیم».

البته وزارت خزانه‌داری آمریکا از اظهارنظر درباره این موضوع خودداری کرده است.

تحقیق سنا در خصوص معامله توییتر

معمولاً CFIUS به ندرت درباره تحقیقات در جریان اظهارنظر می‌کند اما هیئت بین سازمانی تحت نظر وزارت خزانه‌داری با فشار فزاینده‌ای برای بررسی این قرارداد روبرو است. روز جمعه، «پروژه آزادی‌های اقتصادی آمریکا» هم از کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا و CFIUS خواست تا بودجه‌های خارجی جذب شده توسط ایلان ماسک برای توئیتر و شرکت استارلینک را بررسی کنند.

سارا میلر، مدیر اجرایی این پروژه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «وابستگی‌های سیاسی ایلان ماسک به دولت چین نگران کننده هستند و کمیته سرمایه‌گذاری‌های خارجی در آمریکا باید درباره تصاحب توئیتر توسط او تحقیق کند. همچنین کمیسیون ارتباطات فدرال هم باید درباره کنترل ماسک بر سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک تحقیق کند».

صندوق سرمایه‌گذاری دولتی عربستان سعودی در چند سال اخیر میلیاردها دلار در شرکت‌های سهامی عام آمریکا سرمایه‌گذاری کرده است. طبق گزارش وال استریت ژورنال، سعودی‌ها امسال حدود 7.5 میلیارد دلار در شرکت‌های آمریکایی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

مورفی روز دوشنبه در توئیتر نوشته است: “اگر این معامله اجرا شود، دو مورد از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی آمریکا به صورت کامل یا جزئی متعلق به چین (تیک تاک) و عربستان سعودی (توئیتر) خواهند بود. این روندی خطرناک است و به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست.”

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تحقیق سنا در خصوص معامله توییتر چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر