;
coinex

انکار یوفوها توسط آمریکا ؛ وقتی حتی موجودات فضایی هم چینی هستند

چندی پیش پیش خبری منتشر کردیم بر این اساس که، «ناسا تیمی تحقیقاتی برای مطالعه یوفاها پای‌ریزی کرده است.» اما حالا خبری از انکار یوفوها توسط آمریکا در رسانه‌ها به دست رسیده است.

انکار یوفوها توسط آمریکا به موضوع داغ امروز تبدیل شده است. وزارت دفاع آمریکا معتقد است که، مشاهدات یوفوها در واقع رصد تجهیزات نظارتی دولت‌های خارجی نظیر چین یا بالن‌های هواشناسی بوده است. بر این اساس سازمان‌های دولتی آمریکا می‌گویند: «دیدن یوفوها حاصل توهمی است که به خاطر زاویه دید دوربین به وجود آمده است.»

بیشتر بخوانید: تشکیل یک تیم تحقیقاتی ناسا برای مطالعه یوفوها

انکار یوفوها توسط آمریکا

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در چند سال اخیر مشغول تحلیل صدها ویدیو از مواجهه با اشیاء پرنده ناشناس یا یوفوها (UFO) بوده‌اند. اما حالا خبر انکار یوفوها توسط آمریکا در رسانه‌ها دست به دست می‌شود. بر این اساس، تعدادی از کارمندان وزارت دفاع به‌صورت ناشناس به نیویورک تایمز اعلام کرده‌اند که بخش زیادی از مشاهدات یوفوها در واقع رصد تجهیزات نظارتی دولت‌های خارجی نظیر چین یا بالن‌های هواشناسی بوده است.

انکار یوفوها توسط آمریکا

به گزارش نیویورک تایمز، مسئولان دولتی به این نتیجه رسیده‌اند که بیشتر یوفوها یا آن‌طور که مقامات می‌گویند، پدیده‌های هوایی ناشناس (UAP)، مربوط به عملیات‌های جاسوسی دولت‌های خارجی و تجهیزات هوابرد مثل بالن‌های هواشناسی هستند.

این مسئولان که به‌صورت ناشناس با نیویورک تایمز حرف زده‌اند، می‌گویند: «ثابت شده که برخی از این مشاهدات مربوط به پهپادهای جاسوسی نسبتاً عادی چین بوده است. همچنین بخشی از رصدهای هواپیماهای ارتش در مشاهده یوفوهایی که الگوی حرکتی مغایر با قوانین فیزیک داشته‌اند، احتمالا نتیجه خطاهای اپتیکی بوده است.» برای مثال ویدیوی معروف GOFAST که توسط نیروی دریایی آمریکا ضبط و در سال 2018 رسانه‌ای شد، در همین دسته قرار می‌گیرد.

انکار یوفوها توسط آمریکا

سوژه‌ای که در ویدیوی GOFAST دیده می‌شود، ظاهراً با سرعتی غیرقابل درک به آب نزدیک می‌شود، اما مسئولان دولت می‌گویند:

این مشاهده حاصل توهمی است که به خاطر زاویه دید دوربین به وجود آمده است. این شیء در واقعیت نباید سرعتی بیشتر از 50 کیلومتر در ساعت داشته باشد.

وزارت دفاع اخیراً گزارش محرمانه‌ای را درباره این اشیاء پرنده به کنگره فرستاده که احتمالاً حاوی اطلاعات موجود در گزارش نیویورک تایمز است. این گزارش همچنین جزئیاتی را به پرونده منتشره در ماه ژوئن سال 2021 اضافه می‌کند. پرونده سال 2021 اعلام کرده بود که اکثر UAPهای دیده شده، به خاطر فقدان داده‌های باکیفیت به‌صورت قطعی قابل تشخیص نیستند.

با این حال، در همان گزارش هم به‌طور کلی گفته شده بود که این اشیاء پرنده می‌توانند فناوری‌های چین، روسیه و سایر کشورها یا دیگر اشیاء معلق در هوا مثل بالن‌های هواشناسی یا پرندگان باشند.

سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده می‌گوید این کشور تا حد ممکن اطلاعات مربوط به UAPها را با مردم به اشتراک خواهد گذاشت، با این حال، مسئولان از صحبت عمومی در این باره خودداری می‌کنند چون اطلاعات کافی برای نتیجه‌گیری‌های مشخص درباره این مشاهدات وجود ندارد. در واقع، نام ناشناس به همین دلیل روی این مشاهدات گذاشته می‌شود، چون سنسورها نتوانسته‌اند اطلاعات کافی را برای تشخیص سوژه گردآوری کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره خبر انکار یوفوها توسط آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر