;
coinex

نیروی دریایی آمریکا : از یوفوها ویدیو داریم اما منتشر نمی‌کنیم!

نیروی دریایی آمریکا به تازگی ادعا کرده است که اسناد و ویدئوهایی از اشیاء ناشناس پرنده به نام یوفو در اختیار دارد، اما قصد ندارد آن‌ها را منتشر کند.

نیروی دریایی ایالات متحده مدعی شده ویدئوهای دیده نشده‌ای از اشیاء پرنده ناشناس (یوفوها)، یا پدیده‌های هوایی ناشناس (UAP) را که وزارت دفاع (DOD) ترجیح می‌دهد آن‌ها را به این نام بنامد، نگه‌داری می‌کند، اما این فیلم‌]ا را به دلیل آسیب رسیدن به امنیت ملی به صورت عمومی منتشر نخواهد کرد. یک سخنگوی نیروی دریایی چهارشنبه 7 سپتامبر (16 شهریور) این خبر را منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: مرکز یوفوها در وزارت دفاع آمریکا آغاز به کار کرد

ویدئوهای موجود در نیروی دریایی آمریکا از یوفوها

این اطلاعات در پاسخ به درخواست قانون آزادی اطلاعات (FOIA) توسط سایت شفافیت دولتی The Black Vault، ارائه شده که قبلا هزاران صفحه از اسناد مربوط به بشقاب و اشیاء پرنده را دریافت کرده بود و  از طریق درخواست‌های FOIA به سیا و سایر سازمان‌های دولتی، به اشتراک گذاشته شده بود.

Black Vault درخواست قانون آزادی اطلاعات را در آوریل 2020 (فروردین 1399) به نیروی دریایی ایالات متحده تسلیم کرد. این درخواست تنها یک روز پس از آن که نیروی دریایی سه ویدیویی را که توسط خلبانان نیروی دریایی گرفته شده بود از حالت اسناد طبقه بندی‌شده خارج کرد، ارائه شد. این ویدئوها نشان می‌داد که هواپیماهایی با فناوری پیشرفته به روش‌های به ظاهر غیرممکن حرکت می‌کنند.

Black Vault اکنون از نیروی دریایی درخواست کرده که تمام ویدیوهای مرتبط با پدیده‌های هوایی ناشناس را تحویل دهد. بیش از دو سال بعد، دولت طی نامه‌ای به این درخواست پاسخ داد که هم وجود ویدیوهای مربوط به پدیده‌های هوایی ناشناس بیشتری را تأیید کرد و هم درخواست تحویل آن‌ها را به دلیل نگرانی‌های مرتبط با امنیت ملی رد کرد. گرگوری کیسون، معاون دفتر FOIA نیروی دریایی در نامه‌ای در پاسخ گفت:

«انتشار این اطلاعات به امنیت ملی آسیب می‌زند، زیرا ممکن است اطلاعات ارزشمندی در مورد عملیات، آسیب‌پذیری‌ها و یا قابلیت‌های وزارت دفاع و دریایی در اختیار دشمنان قرار دهد».

او همچنین در ادامه گفت: «هیچ بخشی از ویدئوها را نمی‌توان برای انتشار جدا کرد».

کیسون اضافه کرد که نیروی دریایی تنها به دلیل درز پیدا کردن قبلی سه ویدیوی مربوط به پدیده‌های هوایی ناشناس توانست این ویدئوها که در آوریل 2020 (فروردین 1399) منتشر شد، از حالت طبقه بندی خارج کند. بنابراین این ویدئوها قبلاً به طور گسترده در حوزه عمومی مورد بحث قرار گرفته بودند.

نیروی دریایی آمریکا

کیسون نوشت، نیروی دریایی انتشار رسمی این فیلم را «بدون آسیب بیشتر به امنیت ملی» ممکن نمی‌داند. جالب اینجاست که نیروی دریایی در پاسخ به درخواست The Black Vault هیچ تلاشی برای پنهان کردن وجود ویدیوهای پدیده‌های هوایی ناشناس بیشتر انجام نداد.

واضح است که ویدیوهای بیشتری از برخوردهای غیرقابل توضیح با بشقاب و اشیاء پرنده‌ در آرشیو نیروی دریایی وجود دارد، اما تعداد و آنچه که آن‌ها به تصویر کشیده‌اند باید در حال حاضر یک راز باقی بماند. با این حال، واضح است که ارتش ایالات متحده تهدید بالقوه پدیده‌های هوایی ناشناس را بسیار جدی می گیرد.

در ماه مه 2022 (اردیبهشت 1400)، وزارت دفاع آمریکا اولین جلسه استماع عمومی خود را در مورد بشقاب پرنده‌ها از دهه 1960 برگزار کرد. این جلسه اساساً در مورد گزارش ژوئن 2021 (خرداد 1400) پنتاگون بحث می‌کرد که نشان می‌داد خلبانان نیروی دریایی ایالات متحده 144 مورد مشاهده پدیده‌های هوایی ناشناس را از سال 2004 گزارش کرده‌اند.

اخیراً، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که بودجه فدرال را برای افتتاح دفتر جدیدی که منحصراً بر مدیریت گزارش‌های مشاهده یوفو توسط ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی ایالات متحده متمرکز است، اختصاص خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد ویدئوهای نیروی دریایی آمریکا از اشیاء و بشقاب پرنده (یوفوها) چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: sciencealert

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر