;
coinex

مشاهده اشیا ناشناس در آسمان اوکراین ؛ یوفوها یا اقدامی از سوی روسیه؟

محققان اوکراینی از مشاهده اشیا ناشناس در آسمان اوکراین خبر داده و اظهار کرده‌اند که در حال حاضر هیچ توضیح علمی دقیقی برای این پدیده‌ها وجود ندارد.

رصدخانه نجومی آکادمی ملی علوم اوکراین اعلام کرده که آسمان شهر کی‌یف پر از اشیا پرنده ناشناس یا یوفو (UFO) شده است. به نظر می‌رسد منجمان دو خوشه شی‌ ناشناخته را در آسمان دیده‌اند که نمی‌توان به‌صورت علمی توضیحی برای آن‌ها ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: نیروی دریایی آمریکا : از یوفوها ویدیو داریم اما منتشر نمی‌کنیم!

مشاهده اشیا ناشناس در آسمان اوکراین

مشاهده اشیا ناشناس در آسمان اوکراین ؛ یوفوها یا اقدمی از سوی روسیه؟
هر دو تصویر ابتدایی مطلب تزئینی هستند

منجمان ظاهرا دوجین شی‌ء ناشناخته را در آسمان دیده‌اند که نمی‌توان به‌صورت علمی توضیحی برای آن‌ها ارائه کرد. گزارشی که به‌تازگی به‌صورت پیش‌چاپ در پایگاه داده arXiv منتشر شده و هنوز به همتاداوری نرسیده، به این صورت است:

منجمان اوکراینی درحال رصد اشیایی هستند که در طول روز با سرعت بالا و قابلیت مشاهده‌پذیری پایین در آسمان اوکراین و شهرهای نزدیک آن حرکت می‌کنند.

در حال حاضر اعلام شده که محققان با استفاده از دو دوربین کالیبره‌ شده در دو ایستگاه هواشناسی در کی‌یف و ویناریفکا، در فاصله 120 کیلومتری جنوب پایتخت، چندین اشیاء پرنده را دیده‌اند که به لحاظ علمی نمی‌توان آن‌ها را به عنوان پدیده‌های شناخته‌شده‌ طبیعی معرفی کرد. سازمان‌های دولتی به این اشیاء UAP یا “پدیده هوایی ناشناخته” می‌گویند.

مشاهده UFO در آسمان اوکراین
مشاهده UFO در آسمان اوکراین

پژوهشگران اوکراینی در رابطه با این موضوع می‌گویند:

ما تعداد زیادی شیء را مشاهده کردیم که ماهیتشان نامشخص بود. همه جا آن‌ها را می‌بینیم.

دانشمندان مشاهدات خود را به دو دسته تقسیم کرده‌اند:

  • کیهانی: اشیایی نورانی که از زمینه آسمان روشن‌ترند. این اشیاء با اسامی پرندگان مثل عقاب و شاهین نام‌گذاری شده‌اند و افزون بر پرواز گروهی، پرواز تکی هم داشته‌اند.
  • شبحی:  اشیاء شبحی تیره هستند و معمولا به‌طور کامل سیاه به نظر می‌رسند، انگار که تمام نور وارد بر خود را جذب می‌کنند.

محققان با مقایسه مشاهدات این دو رصدخانه تخمین زده‌اند که شبح‌ها عرضی بین 3 تا 12 متر داشته باشند و با حداکثر سرعت 53 هزار کیلومتر بر ساعت حرکت کنند. گفتنی است که سرعت یک موشک بالستیک قاره‌پیما حداکثر 24 هزار کیلومتر بر ساعت است.

با توجه به گزارش سال 2021 دفتر اداره‌کننده اطلاعات ملی آمریکا (ODNI)، محتمل است که حداقل برخی از این پرنده‌ها فناوری‌های چین، روسیه و دیگر کشورها باشند. از آن‌جایی که جنگ میان روسیه و اوکراین هنوز ادامه دارد، ممکن است مسکو برخی از این اشیاء را برای جاسوسی و کسب اطلاعات از مواضع اوکراین ارسال کرده باشد.

اگرچه فعلا اطلاعات بیشتری در این زمینه در دسترس نیست، اما محققان می‌گویند آکادمی ملی علوم اوکراین برای مشارکت بیشتر در ادامه این تحقیقات ابراز علاقه کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد مشاهده اشیا ناشناس در آسمان اوکراین چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر