;
coinex

پرتاب موفقیت آمیز ماهواره‌بر قائم 100 ؛ ماهواره‌بر جدید ایران چه ویژگی‌هایی دارد؟ [+ویدیو]

نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از پرتاب موفقیت آمیز ماهواره‌بر قائم 100 خبر داد. اما ماهواره‌بر جدید جمهوری اسلامی ایران چه ویژگی‌هایی دارد؟

روز گذشته و با حضور سردار سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران و جمعی دیگر از مقامات و مسئولین نیروهای مسلح، آزمایش پرواز زیر مداری موتور مرحله نخست رافع در ماهواره‌بر سوخت جامد قائم 100 با موفق انجام شد.

بیشتر بخوانید: موشک صیاد 4B رونمایی شد ؛‌ برد مفید 300 کیلومتری

پرتاب موفقیت آمیز ماهواره‌بر قائم 100 ؛ ماهواره‌بر جدید ایران

قائم 100 ماهواره‌بری است که با سه مرحله سوخت جامد می‌تواند ماهواره‌هایی با وزن 80 کیلوگرم را در مدار 500 کیلومتری زمین قرار دهد. در آزمایش روز گذشته، موتور مرحله اول این ماهواره‌بر جدید که همان موتور سوخت جامد رافع است و در دی ماه 1400 آزمایش زمینی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته بود مورد آزمایش پروازی زیرمداری قرار گرفت.

پرتاب موفقیت آمیز ماهواره‌بر قائم 100 ؛ ماهواره‌بر جدیدایران چه ویژگی‌هایی دارد؟

با عبور از این مرحله و در آینده‌ای نزدیک، ماهواره ناهید سازمان هوافضای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط سپاه پاسداران با بهره‌برداری از ماهواره‌بر سه مرحله‌ای قائم 100 در مدار قرار خواهد گرفت. سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه آیین آزمایش این دستاورد بزرگ در پایگاه فضایی پرتاب ماهواره این نیرو برگزار شد، گفت:

کشورهای مستکبر به سرکردگی رژیم پلید و تروریستی آمریکا با بسیج تمامی عِده و عُده خود در مقابل پیشرفت ملت عظیم‌الشأن ایران  صف‌آرایی کرده‌اند و تحمل موفقیت‌های غرورانگیز جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

وی تاکید کرد: همت و تلاش‌های مجاهدانه جوانان دانشمند ایران اسلامی که تحت هدایت‌های فرماندهی مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله‌العالی) این دستاوردهای بزرگ را در سایه سنگین‌ترین تحریم‌های تاریخ بشریت برای کشور عزیزمان ارمغان آورده است، راهبرد ایران قوی را  پیش روی خود دارد و بدون هیچ تردیدی قدرت و سرعت حرکت پیش رونده خود برای فتح قله‌های بلند دانش و رسیدن به فناوری‌های نوین و برتر را ادامه خواهیم داد. ویدیو پرتاب ماهواره‌بر قائم را در ادامه ببینید:

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره پرتاب موفقیت آمیز ماهواره‌بر قائم 100 چیست؟‌ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر