;
coinex

تعدیل نیروی گسترده متا از هفته جاری آغاز می‌شود؛ اولین پیامدهای ضرر بزرگ!

طبق گزارش وال استریت ژورنال قرار است تعدیل نیروی گسترده متا از چهارشنبه همین هفته آغاز شود. ظاهرا متا قصد دارد 87 هزار کارمند خود در اقدامی بی‌سابقه اخراج کند.

بنا به گزارشی که وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع آگاه منتشر کرده این تعدیل نیروی گسترده متا بزرگتر از مورد مشابه در توییتر خواهد بود. توییتر نیمی از 7500 نفر از کارمندانش را به تازگی اخراج کرده که با توجه به تعداد پرسنل این دو شرکت، طبیعی است که تعداد نفراتی که از متا اخراج شوند بیشتر باشد.

بیشتر بخوانید: مسئول اخراج 50 درصد نیروی کار توییتر مشخص شد؛ ردپای مدیرعامل سابق!

تعدیل نیروی گسترده متا

کمپانی مادر فیسبوک و اینستاگرام در دو سال فراگیری کرونا رشد قابل توجهی داشت. به همین علت در سال 2020 و 2021 بیشتر از 27 هزار کارمند جدید استخدام کرد. روند استخدامی‌های متا تا 9 ماه 2022 هم ادامه داشت و 15344 نفر دیگر به این شرکت اضافه شدند. این در حالی‌ست که روند رشد متا در ماه اخیر کاهش پیدا کرده است.

تعدیل نیروی گسترده متا

کریس کاکس مدیر محصول این شرکت در ماه ژوئن به کارمندان درباره تعدیل نیروی گسترده متا هشدار داده و اعلام کرده بود: «در محیطی که رشد کندتری پیدا کرده، باید بی‌عیب و نقص عمل کنند.» گفتنی‌ است که در همان زمان هم مدیرعامل متا فشار روی کارکنان را افزایش داده است.

مارگ زاکربرگ در یک جلسه پرسش و پاسخ که به منظور تعدیل نیروی گسترده متا تشکیل شده بود گفت: «احتمالاً افرادی در شرکت حضور دارند که نباید اینجا باشند.» در اقدام بعدی زاکربرگ روند استخدام های جدید را متوقف کرد و گفته بود که شرکت در آینده ای نه چندان دور کوچک خواهد شد.

همچنین در جلسه‌ای که مربوط به اعلام گزارش مالی فصل سوم 2022 می شد زاکربرگ عنوان کرد: «در سال 2023 سرمایه‌گذاری‌های خود را روی تعداد کمی از حوزه‌هایی که رشد آن‌ها اولویت دارد، متمرکز می‌کنیم. بنابراین برخی تیم‌‎ها به‌طور معناداری رشد خواهند کرد، در حالی که اکثر تیم‌ها سال آینده شرایط ثابتی خواهند داشت یا کوچک‌تر می‌شوند. در مجموع ما انتظار داریم که در پایان 2023 اندازه شرکت تغییری نکند یا اینکه کمی از آنچه امروز هستیم، کوچک‌تر شود.»

با موشکافی سیاست‌های پیشین شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام و سرمایه‌گذاری ناموفق در حوزه متاورس، درمی‌یابیم که تعدیل نیروی گسترده متا چندان هم تعجب برانگیز نیست و  قابل پیش‌بینی بود؛ چراکه بخش واقعیت مجازی متا تاکنون متحمل ضرر 9.4 میلیارد دلاری شده است و هر یک از سهام آن با کمترین قیمت از سال 2016 خرید و فروش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تعدیل نیروی گسترده متا چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر