;
coinex

ساترا از بازبینی جامع محتوای VODها خبر داد

مدیرعامل ساترا از بازبینی جامع محتوای VODها در این پلتفرم خبر داد. ارسال فیدبک کاربران از محتواهای فیلم‌های خارجی در پلتفرم ساترا اهمیت بسیاری دارد.

طبق اعلام مدیر عامل ساترا، بازبینی جامع محتوای VODها در این پلتفرم در دستور کار قرار گرفت. سعید مقیسه سرعت بارگذاری محتواها در ساترا و مخصوصاً فیلم‌های خارجی همراه با دوبله را بسیار بیشتر از نظارت بر آنها دانست. مدیرعامل ساترا از حساسیت بیشتر مردم نسبت به محتواهای داخلی در مقایسه با محتواهای خارجی صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: دفاع عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از اینترنت طبقاتی ؛ آشفتگی فضای مجازی باید کنترل شود!

بازبینی جامع محتوای VODها در ساترا

مدیرعامل ساترا با بیان این موضوع که سرعت بارگذاری فیلم و سریال‌ها خصوصاً فیلم‌ها و سریال‌های خارجی همراه با دوبله و زیرنویس بسیار بیشتر از نظارت‌ها‌ست، اعلام کرد به زودی تمام محتواهای پلتفرم‌ها بازبینی خواهند شد. او تأکید کرده است که در مسیر نظارت از محتواها باید از کمک کاربران پلتفرم‌ها و گزارش تخلف آنها نیز استفاده کرد.

«سعید مقیسه» ضمن اشاره به توافقی که ساترا با وزارت ارشاد داشته است، تأکید کرد ممیزی برای همه محتواهایی که از پلتفرم‌ها پخش می‌شود، کار سختی است و زمان لازم است تا همه کارها بررسی شوند:

اما کاری است که به زودی انجام خواهد شد و تمام محتواهای پلتفرم‌ها بازبینی می‌شود. این کار تا حد زیادی انجام شده است و به زودی به سرانجام خواهد رسید. در عین حال نحوه بازبینی در پلتفرم‌ها به این‌گونه است که مخاطبان هم باید فعال باشند. در رسانه‌های کاربرمحور مخاطب اگر مورد منفی می‌بیند باید هم به پلتفرم و هم نهاد تنظیم‌گر که ما هستیم، گزارش دهد. این نیازمند سواد رسانه‌ای است و همچنین لازم است خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها به آن توجه کنند و مخاطب باید بداند که اگر محتوای بدی دید، فقط در شبکه‌های اجتماعی این اعتراض را علنی و عمومی نکند و در همان جایی که محتوا را دیده است، آن را گزارش کند. ساترا بخشی به نام ساپرا دارد که سامانه پذیرش شکایت‌های مردمی است و همکاران معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی، محتوای شکایت‌های ثبت‌شده در ساپرا را بررسی و پیگیری می‌کنند.

بازبینی جامع محتوای VODها

به گفته سعید مقیسه همه VODها باید بخشی برای مسیر شکایت کاربران فراهم کنند: «نمی‌تواند پلتفرمی ایجاد شود و بگوید من به هیچ طریقی اجازه نمی‌دهم مخاطبم به من گزارش تخلف دهد.» او همچنین بیان می‌کند که قوانین در VODها به این ترتیب است که اگر فیلمی رده‌بندی دارد، از روز اول باید با رده‌بندی مشخص منتشر شود.

مقیسه تأکید دارد که مردم روی محتواهای داخلی بیشتر از محتواهای خارجی حساس هستند و گزارش‌های مردمی بیشتر پیرامون این محتواها بوده است:

چون آثار داخلی را بیشتر دنبال می‌کنند و مصرف بیشتری دارند. برخی از محتواها مخاطب خاص دارند و این مخاطب اهل گزارش نیست. مخاطب عام اهل گزارش است. از طریق تلفن یا ثبت گزارش این‌ها را گزارش می‌دهد و گاهی حتی به ما اطلاع نمی‌دهد و از طریق پلتفرم اقدام می‌کند، چون در مرحله اول، مسئولیت بر عهده خود پلتفرم‌هاست.

مدیرعامل ساترا تصریح کرد که ممکن است اگر یک پلتفرم به هشدار ساترا توجه نکند، فیلتر شود: «وقتی گزارش به ما می‌رسد و از طریق ساترا به پلتفرم اعلام می‌شود، انتظار داریم خیلی سریع پلتفرم اقدامی انجام دهد و اگر هم انجام ندهد به کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه دادستانی کل کشور اطلاع داده می‌شود که بر‌اساس نظر کارگروه، منجر به تذکر یا اگر رسانه متخلف فاقد مجوز باشد، صرفاً در این شرایط معمولاً رسانه متخلف فاقد مجوز، فیلتر می‌شود.»

بازبینی جامع محتوای VODها

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بازبینی جامع محتوای VODها در ساترا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر