;
coinex

هر آنچه درباره دوج کوین باید بدانید

اگر با ارزهای دیجیتال آشنا باشید؛ پس به احتمال زیاد نام دوج کوین را شنیده‌اید. دوج کوین یکی از پر سر و صداترین پروژه‌های ارزهای دیجیتال است که بارها در تیتر اخبار مختلفی قرار گرفته است. خرید دوج کوین به طور قطع برای عده بسیاری یکی از گزینه‌های قابل تامل سرمایه‌گذاری است.

دوج کوین (DogeCoin) در دسامبر سال 2013 توسط دو مهندس نرم‌افزار به عنوان فورک لایت‌کوین (LTC) راه اندازی شد. لایت‌کوین نیز خود یک فورک بیت‌کوین (BTC) است. هدف از راه اندازی ابتدایی دوج کوین ایجاد یک سیستم سریع و فوری برای پرداخت بدون کارمزد معمول بانکی بود. خرید دوج کوین در ابتدا به منظور پرداخت tip یا همان انعام در twitter و Reddit انجام می‌شد.

نماد دوج کوین از تصویر معروف سگ شیبا اینو (Doge) گرفته شده است. این پروژه در ابتدا یک شوخی با دنیای ارزهای دیجیتال بود. طرفداران دوج کوین در ابتدا کسانی بودند که ایده کریپتو را دوست داشتند؛ اما می‌خواستند بیت‌کوین و جریانات مالی بازار را مسخره کنند. آن‌ها معتقد بودند که همه چیز در بازار ارزهای دیجیتال به پول محدود می‌شود و جای شوخی در این میان خالی است و به این ترتیب دوج کوین به بازار ارزهای دیجیتال ملحق شد. دوج کوین هر کسی را که در مورد کریپتو جدی نبود؛ ولی می‌خواست در آن مشارکت کند، به خود جذب کرد. تاریخچه قیمت دوج کوین شامل تغییرات بسیار زیادی است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

خرید دوج کوین از نوبیتکس

فراز و نشیب‌های دوج کوین DogeCoin

دوج کوین با قیمت 0.00026 دلار در سال 2013 کار خود را آغاز کرد و در کمتر از یک هفته قیمتش 4 برابر شد؛ اما در ابتدای 2014 قیمتش به زیر قیمت اولیه آن برگشت ولی یک هفته بعد قیمت آن 6 برابر شد. این نشان‌دهنده آن است که قیمت دوج کوین از همان ابتدای امر با نوسانات شدیدی همراه بوده و همچنان هست. پس در خرید دوج کوین حتما به این نکته توجه داشته باشید.

در انتهای سال 2017 و در کریسمس قیمت دوج کوین با رشد 700 درصدی به حوالی 1 سنت رسید و برای اولین بار ارزش بازار آن از مرز 1 میلیارد دلار گذشت. اما یک ماه بعد قیمت آن به زیر 1 سنت برگشت و تا انتهای 2018 قیمتش رشد چندانی نداشت.

اما سال 2021 بهترین سال برای دوج کوین بود. در این سال قیمت خرید دوج کوین سقف 1 سنت را شکست و در 28 ژانویه در کمتر از 24 ساعت رشد 400 درصدی را تجربه کرد. با این رشد ارزش بازار دوج کوین از مرز 50 میلیارد دلار عبور کرد و برای مدتی به عنوان 5امین ارز دیجیتال بزرگ از لحاظ ارزش بازار رسید. رشد دوج کوین در این سال ادامه داشت تا به سقف تاریخی خود یعنی حوالی 74 سنت رسید و پس از آن روند نزولی خود را آغاز نموده است.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت دوج کوین

اگر به دنبال خرید دوج کوین هستید حتما باید با عوامل اصلی اثر گذار بر قیمت آن آشنا شوید. قیمت دوج کوین به شدت به اخبار، فضای مجازی و روند کلی ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت‌کوین وابسته است.

علت اصلی رشد 400 درصدی یک شبه دوج کوین در 2021 بخاطر توییت ایلان ماسک، صاحب تسلا، بود که خود را Doge Father معرفی و از این ارز حمایت کرد.

همچنین با بررسی و تحلیل دوج‌ کوین و بیت‌کوین می‌توان مشاهده کرد که در زمانی که بیت‌کوین روند ریزشی به خود می‌گیرد، دوج کوین نیز دچار افت قیمت می‌شود. پس از ریزش بزرگ بیت‌کوین در 2021 دوج کوین نیز شاهد ریزش سنگینی تا کنون بوده است. این خود نشان دهنده همبستگی شدید دوج کوین با بیت‌کوین است.

از دیگر عواملی که در خرید دوج کوین باید به آن توجه کرد این است که دوج کوین محدودیتی در تولید کوین یا همان سکه ندارد (برخلاف بیت‌کوین). سالانه در حدود 5 میلیارد دوج کوین به شبکه اضافه می‌شود. این افزایش تعداد کوین باعث کاسته شدن از قیمت آن می‌شود. پس نباید انتظار داشت که دوج کوین همانند بیت‌کوین شاهد افزایش قیمت چشمگیری در بلند مدت باشد.

اما این به معنی آن نیست که خرید دوج کوین اشتباه است یا ارزشی ندارد. دوج کوین دارای ارزش معاملات روزانه بالایی است. که این خود مسئله مهمی برای تریدرها و نوسانگیرهاست.

خرید دوج کوین در ایران

آینده دوج کوین

یکی از عوامل اصلی ارزشمندی یک ارز دیجیتال توانایی استفاده از آن در خارج از فضای ارز دیجیتال است. مثلا شما بتوانید با ارز دیجیتال خود از یک شرکت خرید کنید. این مزیت می‌تواند موجب به رسمیت شناختن آن ارز و در نتیجه افزایش تراکنش و قیمت آن گردد.

به دلیل کارمزد پایین تراکنش و حمایت‌های ایلان ماسک، برخی از شرکت‌ها به پرداخت از طریق دوج کوین رو آورده‌اند. در زیر لیستی از این شرکت‌ها ارائه شده است:

  • Tesla
  • AMC Theaters
  • GameStop
  • airBaltic
  • Dallas Mavericks
  • EasyDNS
  • Newegg
  • Twitch

از کجا می‌شود قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال را بررسی کرد؟

همان طور که در بالا ذکر شد دوج کوین دارای نوسانات بالایی است. برای خریدن دوج‌ کوین باید قیمت لحظه‌ای آن را در نظر داشت. قیمت ارزهای دیجیتال و دوج‌ کوین را می‌توان از طریق صرافی‌های معتبری مانند نوبیتکس زیر نظر داشت.

نوبیتکس با بیش از 4 میلیون کاربر بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در ایران، یکی از مطمئن‌ترین گزینه‌ها برای خرید ارز دیجیتال است. شما می‌توانید با ثبت نام در نوبیتکس معامله در ارزهای دیجیتال را به سادگی آغاز کنید. واریز آنی ریال، خرید و فروش با ریال و تتر(دلار) و امکاناتی همچون پورتفوی سود و زیان، حد ضرر، آدرس منحصر به فرد کیف پول، پشتیبانی از شبکه‌های انتقال متنوع همگی بخشی از مزایای صرافی نوبیتکس است.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر