;
coinex

9 تکنیک طلایی افزایش فروش به کمک گوگل ادز

کسب‌وکارها همواره به دنبال افزایش فروش و موفقیت خود هستند. یکی از روش‌‌های افزایش مشتریان، راه‌اندازی وب‌سایت برای ارائه محصولات و خدمات خود است. گوگل برای کمک به شناخت برندها سرویسی را راه‌اندازی کرد تا صاحبان کسب‌وکارها، بتوانند به راحتی محصولات و خدمات خود را به مشتریان و کاربران معرفی کنند؛ که نام این سرویس، گوگل ادز یا گوگل ادوردز است.

 تبلیغ در گوگل، به شناخت وب‌سایت و در نتیجه افزایش چشمگیر فروش محصولات یا خدمات شما،‌ کمک می‌کند. در این مقاله ۹ تکنیک طلایی افزایش فروش به کمک گوگل ادز را بررسی می‌کنیم، تا بتوانید فروش محصولات خود را افزایش دهید.

تبلیغ در گوگل

تبلیغات کلیکی گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز یا گوگل ادوردز، سرویس تبلیغاتی است که برای کمک به کسب‌وکارها و بازاریابان طراحی شده و از پلتفرم‌ موتورهای جستجو و دیگر برنامه‌های گوگل، استفاده می‌کند.

طبق گفته گوگل،‌ میلیاردها کاربر می‌توانند تبلیغات شما را در نتایج جستجوی گوگل ببینند، ویدیوها را در یوتیوب تماشا کنند، مکان‌های جدید را در Google Maps، و اپلیکیشن‌ها را در Google Play پیدا کنند.

شما می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط با برند، محصولات، خدمات و صنعت خود را برای حساب ادوردز خود، انتخاب کنید تا در هنگام جستجوی این کلمات توسط مشتریان، تبلیغات کسب‌وکار شما نمایش داده شود. شما هزینه‌ای را بابت تبلیغات می‌پردازید که کاربر روی آن‌ها، کلیک کرده باشد.

مزایای استفاده از گوگل ادوردز

دو مزیت اصلی استفاده از تبلیغ در گوگل، افزایش شناخت برند و هدایت ترافیک‌ها به سمت وب‌سایت‌ شما است. از دیگر مزایای گوگل ادز عبارت‌اند از:

  • استفاده از کلمات مرتبط با کسب‌وکار شما و سرچ شده توسط کاربران
  • هدف‌گذاری با ادوردز و سایر پلتفرم‌ها مانند یوتیوب، گوگل مپ، Google Play و… (باعث کاهش هزینه‌های تبلیغات می‌شود.)
  • تعیین وب‌سایت‌های میزبان تبلیغات شما
  • هدف‌گذاری با توجه به شهر و مکان کسب‌وکار خود
  • شناسایی افرادی که به دنبال محصول و یا خدمات شما هستند
  • به خاطر سپردن برند شما در ذهن کاربران با استفاده از تبلیغ در گوگل، براساس جستجوهای آن‌ها
  • بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغات

تفاوت تبلیغ در گوگل و سئو

مقایسه SEO و تبلیغات گوگل، کار اشتباهی است. سئو و گوگل ادز شاید اهداف مشابه داشته باشند اما، بسیار با یکدیگر متفاوت هستند.

سئو (Search Engine Optimization) یک استراتژی بازاریابی بلند مدت است که به افزایش مخاطبان وب‌سایت شما، بسیار کمک می‌کند.

گوگل ادز، تبلیغاتی در سراسر جهان است، در حالی که SEO کار مداوم، تعمیر و نگهداری و بهبود وب‌سایت است.

استراتژی‌های سئو ممکن است، ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد تا شما بتوانید، نتایج واقعی را مشاهده کنید، اما تبلیغ در گوگل حجم ترافیکی آنی را به کاربران می‌دهد.

تبلیغات گوگل مانند یک ابزار بازاریابی، می‌تواند با کنترل، فعال و غیرفعال شود، در حالی که SEO نتایج ارگانیک ثابتی را در دراز مدت، ارائه می‌دهد.

استراتژی‌های سئو زمانی بهترین کارایی را دارند که مجموعه کوچک‌تری از کلمات کلیدی و عبارات کلیدی طولانی را در یک زمان هدف قرار دهند، در صورتی که محدودیتی برای تعداد هدف‌گیری از طریق Google Ads وجود ندارد. از گوگل ادز برای تبلیغ رویدادهای حساس در زمان مشخص، تبلیغ محصولات خاص و هجوم سریع ترافیک، می‌توانید استفاده کنید. در صورتی که سئو نیاز به یک بازه‌‌ی مشخص دارد.

گوگل ادز

گوگل ادز چگونه کار می‌کند؟

گوگل را می‌توان، قدرتمندترین شرکت تبلیغاتی در جهان دانست. این اتفاق به دلیل دسترسی عظیم کاربران به گوگل است. کسب‌وکارها با استفاده از تبلیغ در گوگل، می‌توانند مشتریان بیش‌تر به دست بیاورند.

گوگل از تبلیغ‌کنندگان می‌خواهد که برای کلمه کلیدی مرتبط، پیشنهاد هزینه بدهند. به این صورت که هرگاه کاربر، کلمه کلیدی مشخص شده را جستجو کند، می‌تواند آگهی تجاری را در نتایج جستجو ببیند.

دو عامل مهم روی تبلیغات گوگل شما بسیار تاثیرگذار است؛ داشتن کیفیت محتوا و بالا بودن پیشنهاد هزینه تبلیغات. پیشنهاد هزینه تبلیغاتی که شما مایل هستید، بپردازید به ازای هرکلیک روی تبلیغات است. همچنین، امتیاز کیفیت (Quality Score) نشان می‌دهد که چه میزان تبلیغات خود را برای کاربران بهینه کرده‌اید.

9 تکنیک طلایی افزایش فروش به کمک گوگل ادز

برای افزایش فروش خود، می‌توانید از تکنیک‌ها و روش‌هایی استفاده کنید، مانند:

1. تعیین اهداف

محصولات و خدماتی که قصد دارید، فروش‌ آن‌ها افزایش پیدا کند را شناسایی و از آن‌ها فهرستی تهیه کنید. به این صورت شما برای افزایش فروش این محصولات، هدف تعیین می‌کنید.

2. انتخاب بهترین کلمه کلیدی

اگرچه برای بهبود فروش و شناخت کسب‌وکار خود پول می‌پردازید، اما بهتر است با انتخاب کلمه کلیدی مناسب با محتوای صفحه، این شرایط را فراهم می‌کنید. انتخاب هوشمندانه کلمات کلیدی، مهم‌ترین استراتژی در موفقیت تبلیغات گوگل شما است. برای این کار،‌ فهرستی از کلمات کلیدی که با محصول خود مرتبط است را تهیه کنید. یکی از راه‌های انتخاب کلمه کلیدی مناسب، این است که از دید یک کاربر وب‌سایت خود را نگاه کنید.

3. استفاده از کلمه کلیدی در عنوان

در عنوان و متن تبلیغات خود از کلمه کلیدی استفاده کنید تا محتوای تبلیغ با کلمه کلیدی مشخص شده، تطبیق داشته باشد. از کلمات مهم و مثبت در محتوای خود استفاده کنید تا بیش‌تر در ذهن کاربران بماند.

تبلیغات گوگل

4. اطلاعات

استفاده از اطلاعات تماس و ارائه خدمات بیش‌تر، باعث جذب کاربران می‌شود. آن‌ها به دنبال ارتباط بیش‌تر و دریافت خدمات بهتر از شما هستند. این روش یکی از راه‌های بازاریابی است.

5. بنرهای تبلیغاتی

از بنرهای تبلیغاتی برای دسترسی به مشتریان بیش‌تر استفاده کنید. Google Display با نمایش بنرها در وب‌سایت‌های دیگر، باعث افزایش فروش شما می‌شود.

6. توجه به موقعیت مکانی

تعیین موقعیت مکانی باعث هدف‌گیری دقیق‌تر مخاطبان می‌شود و در نتیجه، فروش شما را افزایش می‌دهد.

7. مدیریت سرمایه

با گوگل ادز، می‌توانید سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در کمپین‌ها را مدیریت کنید. با استفاده از مدیریت سرمایه، شما می‌توانید بودجه لازم را محاسبه و در نتیجه،‌ برنامه‌ریزی دقیقی برای آن داشته باشید.

8. A/B تست

با انجام تبلیغات مختلف، روی کلمات کلیدی مشابه، میزان بازخوردها را بررسی کنید. مشخص کنید،  کدام از آن‌ها بیش‌ترین کلیک را دارند. بهترین تبلیغ را نگه دارید و نرخ کلیک و امتیاز کیفیت خود را افزایش دهید.

9. بهینه‌سازی وب‌سایت

کلید موفقیت کسب‌وکار شما، مشاهده رفتار مشتری است. با استفاده از گوگل ادز و گوگل آنالیتیکس، شما متوجه می‌شوید، کاربران به دنبال چه چیزی هستند و می‌توانید، براساس آن محصولات خود را ارائه دهید. کاربران از طریق دستگاه‌های مختلف از وب‌سایت‌ شما، بازدید می‌کنند. وب‌سایت خود را برای موبایل‌ها بهینه کنید تا کاربران بیش‌تری از سایت شما، بازدید کنند.

جمع‌بندی

با استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل و کلمات کلیدی مناسب، وب‌‌سایت شما در ابتدای صفحه نتایج جستجوی کاربران قرار می‌گیرد. در این مقاله گوگل ادز و نحوه کار کردن آن را بررسی کردیم. شما می‌توانید برای تبلیغات در گوگل،‌ می‌توانید به برتینا مراجعه کنید تا با مشاوره کارشناسان حرفه‌ای و با تجربه این مجموعه، بهترین پلن متناسب با نیاز خود را تهیه کنید.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر