;
coinex

صادرات محصولات ایران خودرو به آذربایجان ؛ پایان زیاندهی خودروسازان؟

مدیرعامل ایران‌خودرو از صادرات محصولات ایران خودرو به آذربایجان خبر داد. بر این اساس طی یک سال آینده 3500 دستگاه خودرو به آذربایجان صادر می‌شوند.

صادرات محصولات ایران خودرو به آذربایجان با 3500 دستگاه خودروی تارا اتوماتیک و دستی، دنا، دناپلاس و دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک طی یک سال آینده آغاز گردیده است. از سال 1396 صادرات خودرو که حوزه‌ی سوددهی برای کشورها محسوب می‌شود در ایران مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شده است. اما با صادرات جدیدی که به مقصد کشور آذربایجان خواهد بود به نظر می‌رسد دیگر این حوزه برای ایران زیان نداشته باشد. مدیران شرکت ایران خودرو از تفاهم قیمت برای بازار آذربایجان خبر دادند.

بیشتر بخوانید: فروش فوری وانت آریسان 22 آبان 1401 [+ قیمت و شرایط]

جزئیاتی از صادرات محصولات ایران خودرو به آذربایجان

خودروهای ایرانی در کشور آذربایجان پرطرفدار هستند. یکی از مهم‌ترین عوامل این محبوبیت نیز قیمت پایین آن نسبت به سایر خودرو‌ها است. این مزیت می‌تواند در صورت رفع موانع تبدیل به فرصت مناسبی برای خودروسازان ایرانی در کسب سهم و جایگاه در بازار جهانی باشد.

صادرات محصولات ایران خودرو به آذربایجان

 مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو در توضیح صادرات محصولات ایران خودرو به آذربایجان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته نیز هفت هزار دستگاه از محصولات ایران خودرو به این کشور صادر شده است، گفت:

«با رفع موانع و توسعه همکاری‌ها، طی یک سال آینده 3500 دستگاه خودرو معادل 50 درصد از صادرات کل سال‌های گذشته را به این کشور صادر خواهیم کرد.»

وی ادامه داد: «سمند و دنا از خودروهای محبوب و مورد توجه مردم آذربایجان است و تعداد زیادی از این محصولات در خیابان‌های این کشور به چشم می‌خورد. در این راستا، مهم‌ترین دستاورد سفر به آذربایجان و مذاکره با طرف آذری، اصلاح قیمت محصولات و توافق بر قیمت مورد نظر ایران خودرو برای تحقق سودآوری در صادرات محصولات بوده است.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره صادرات محصولات ایران خودرو به آذربایجان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر