;
coinex

ارتباط ماهواره‌ای آیفون 14 تا آذرماه فعال می‌شود [+شرایط دسترسی در ایران]

اپل در مراسم معرفی آیفون 14، از یک قابلیت منحصر‌به‌فرد به نام ارتباط ماهواره‌ای آیفون 14 پرده برداشت. این قابلیت به زودی فعال می‌شود.

ارتباط ماهواره‌ای آیفون 14 تا آذرماه معرفی می‌شود. اپل برای توسعه ویژگی «تماس ماهواره‌ای» 450 میلیون خرج کرده است که به گفته خود شرکت مادر،این قابلیت در ماه جاری فعال خواهد شد. کاربران با استفاده از این سرویس می‌توانند تماس اضطراری جهت دریافت کمک برقرار کنند و حتی وقتی خارج از محدوده خدمات موبایل هستند، موقعیت مکانی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

بیشتر بخوانید: فرایند رجیستری گوشی های آیفون 14 همچنان در هاله‌ای از ابهام ؛ فعلا نخرید!

ارتباط ماهواره‌ای آیفون 14 به زودی فعال می‌شود

سرویس ارتباط ماهواره‌ای آیفون 14 با نام دقیق Emergency SOS via Satellite برای کاربران امکان ارسال پیام به خدمات اورژانسی و ارائه اطلاعات درباره موقعیت خود به مخاطب‌های اضطراری را فراهم خواهد کرد. اپل مدعی است که در صورت شفافیت آسمان، پیام‌ها طی 15 ثانیه با ماهواره به مقصد ارسال می‌شوند.

ارتباط ماهواره‌ای آیفون 14

اپل با سرمایه‌گذاری چند صد میلیون دلاری خود، در راستای گسترش و تقویت شبکه ماهواره‌ای و ارتباطاتی شریک خود «گلوبال استار» (Globalstar) قدم بر می‌دارد. گلوبال استار مجموعه‌ای متشکل از 24 ماهواره را در اختیار دارد که جهت برقراری ارتباط بین نقاط مختلف به کار گرفته می‌شوند.

زمان دقیق فعال‌سازی سیستم ارتباط ماهواره‌ای آیفون 14 مشخص نیست، ولی اپل به این نکته اشاره کرده است که سرویس SOS به همراه یک آپدیت نرم‌افزاری برای سیستم عامل iOS 16 در ماه نوامبر (آبان تا آذر) به دست کاربران خواهد رسید.

ارتباط ماهواره‌ای آیفون 14

این سرویس ماهواره‌ای برای شروع در دسترس کاربران آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو در ایالات متحده آمریکا (شامل پورتوریکو و جزایر ویرجین) و کانادا قرار می‌گیرد. البته آیفون‌های خریداری شده در سرزمین اصلی چین، هنگ کنگ و ماکائو از این سرویس محروم خواهند بود. اگر انتظار داشتید که این قابلیت برای آیفون شما در ایران هم ارائه بشود، باید بدانید که سرویس SOS به این منطقه راه پیدا نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ارتباط ماهواره‌ای آیفون 14 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر